Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312426 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

matthijs1994

Ja, het ziet er nu helaas uit dat de koude lucht de overhand heeft, ook het weekend. Dus het moet na Pinksteren gebeuren dat er warmte komt, anders wordt ook mei waarschijnlijk weer te koud voor deze tijd van het jaar. Gatdamme!
Tot zaterdag liggen we 0,1 graad onder normaal voor mei.

Jan van Ooijen

Het is echt huilen met de pet op in de nieuwe pluim



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb


Weatherboy

Weet je wat wel positief is? Dat dat eeuwige gezeur over droogte, die er niet eens was, eindelijk is ophoud. Nu kan iedereen zich weer gaan focussen op het gezeur dat het straks weer te nat is voor de tijd van het jaar ;)

ron12

De komende 8 dagen volop herfst weer in de lente,zo juist op de Belg.Tot aanstaande maandag veel te nat en veel te koel.  >:(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Ach.. Er zullen vast wel een aantal kleine lichtpuntjes zijn... En nu gewoon hopen op een weersverbetering... Het kan ineens snel gaan hoor jongens! Laten we positief blijven!!

Al sta ik ook buiten te roken met een winterjas aan ;-)

Jelte

Citaat van: Weatherboy op ma 13 mei 2013 - 12:00
Weet je wat wel positief is? Dat dat eeuwige gezeur over droogte, die er niet eens was, eindelijk is ophoud. Nu kan iedereen zich weer gaan focussen op het gezeur dat het straks weer te nat is voor de tijd van het jaar ;)

Hahaha, dat iedereen zo loopt te miepen dat notabene jij de meest positieve bent! Hulde!  ;D
Jongens, de afgelopen veel jaar hebben we vreselijk droge voorjaren gehad met prachtig mooi weer. De zomers daarentegen hebben in geen jaren een mooie stabiele blokkade laten zien. Graag nu wisselend voorjaarsweer zoals het hoort, en straks in de zomer een prachtige blokkade met dagelijks warmte-onweer. Ik zeg: doen. Tip: ga kitesurfen, dan is dit het mooiste weer van de wereld!

vlerk

Mensen dit is alleen maar goed!
De laatste jaren hebben we een véél te mooi voorjaar gehad wat tekens resulteerde in een tegenvallende zomer, nu is dit precies andersom, dwz dat we een topzomer gaan krijgen! ;-)

Energizer85

 
Ff een greep van een berichtje op weer.nl


wat Pinksteren 2013 betreft. Dat is, zoals vaker met Pinksteren, weer een ingewikkelde weerpuzzel. Het draait allemaal om een actieve depressie die in het weekend ontstaat. Op de grens van warme continentale lucht die vanuit Oost-Europa op weg gaat naar Denemarken en Zweden. Die warme lucht komt vlakbij, maar is een deel van de voedingsbodem van de ontwikkelende depressie. Die krijgt al met al veel energie en zal zeer veel regen geven in Noordwest Europa. Zoals het er nu naar uitziet, delen wij flink mee in de regen van dit systeem. Uitgerekend met de Pinksterdagen. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat het weer met Pinksteren zich niet houdt aan de verwachting. Dus laat dat op dit moment onze hoop zijn...
Bronnen: Meteo Consult, foto voorpagina Helga Kobben
Reinier van den Berg

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 13 mei 2013 - 11:42
Het is echt huilen met de pet op in de nieuwe pluim

Tja, koel en nat inderdaad. Warme leden zijn zo goed als verdwenen.
Voor sommigen vervelend weer met periodiek regen.
Echter, op het grensvlak met de warme lucht zullen zich wel van tijd tot tijd interessante verschijnselen voor gaan doen, zoals bijvoorbeeld tijdens komend weekend (potentieel waterbommetje).
Vanaf komende woensdag neemt het polaire front dan haar noord-zuid georiënteerde positie in over - of net ten oosten van - de Benelux. Dan zitten we dus letterlijk op de wip, jammer genoeg wel aan de koele en natte kant...

Genieten van de momentjes dat de zon schijnt, dat is het devies. Die warme dagen komen heus nog wel.

Kaart hieronder is uiteraard niet veel waard, maar wellicht even aangenaam om die 'puist' daar op de oceaan op te zien schuiven ;). EC00Z+240h.

heijplater

Hoop toch dat het snel wat warmer gaat worden. Hoop zeker dat het 31 mei 20+ is . Dan ga ik trouwen en hebben we een groot bbq - feest. Please lente kom op je kan het.... :D

Romigo

Citaat van: vlerk op ma 13 mei 2013 - 14:03
Mensen dit is alleen maar goed!
De laatste jaren hebben we een véél te mooi voorjaar gehad wat tekens resulteerde in een tegenvallende zomer, nu is dit precies andersom, dwz dat we een topzomer gaan krijgen! ;-)

Ik lees net in de zomervoorspelling van Jan, dat dat nog wel eens tegen kan gaan vallen. Wat betreft mei, die wordt nat en koud. Voor de rest afwachten. Warmer dan 25º C hoeft het voor mij ook niet te worden hier in Nederland.  8)

Sven

Citaat van: vlerk op ma 13 mei 2013 - 14:03
Mensen dit is alleen maar goed!
De laatste jaren hebben we een véél te mooi voorjaar gehad wat tekens resulteerde in een tegenvallende zomer, nu is dit precies andersom, dwz dat we een topzomer gaan krijgen! ;-)

Haha, echt ik zat al te wachten op iemand die dit ging zeggen :P Mag ik jou erop attent maken dat we dit met z'n allen vorig jaar ook dachten en het jaar daarvoor.. en wat voor zomer hebben we gehad :D om te huilen! Wil bijna zeggen, al die neerslag komende dagen is van het huilen, droevig saai herstweer :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

arjanbruggink

Citaat van: Sven op ma 13 mei 2013 - 17:28
Haha, echt ik zat al te wachten op iemand die dit ging zeggen :P Mag ik jou erop attent maken dat we dit met z'n allen vorig jaar ook dachten en het jaar daarvoor.. en wat voor zomer hebben we gehad :D om te huilen! Wil bijna zeggen, al die neerslag komende dagen is van het huilen, droevig saai herstweer :)
Maar ja, altijd weer die disclaimer: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sven

Citaat van: arjanbruggink op ma 13 mei 2013 - 17:34
Maar ja, altijd weer die disclaimer: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Lol dat moet je even buiten beschouwing laten, het ging om de gedachten gang :) of we nou een goed voorjaar hebben of niet, staat los van hoe de zomer zal zijn :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Stealth

Jammer dit weer! Het festivalseizoen gaat deze weken van start. Komende zaterdag het Drift festival in Nijmegen; deze zal wel compleet in het water vallen. Gelukkig hiervoor geen kaartje gekocht.

De week daarop (25 mei) is het Emporium festival. Hier heb ik wel een kaartje voor. Durft iemand al lichte uitspraken te doen voor volgende week? Denken jullie dat deze wat droger zal verlopen? Volgens de pluimen in iedergeval wel.
De temperatuur maakt me niet eens uit. Als het tussen de 15-20 graden is ben ik al blij, zolang het maar niet gaat regenen!

Onweersdagen 2012: 10

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op zo 12 mei 2013 - 22:05
Tja, dat gevoel krijg ik er ook bij. Ondanks dat de warmte op synoptische schaal dichtbij is de komende week...
Het continue blokkeren van het stromingspatroon op ongunstige plekken (atlantische oceaan) zorgt voor langdurig aanvoer vanuit de koudste hoek denkbaar in deze tijd van het jaar. Er is maar een manier om uit dit patroon te komen: dat atlantische hoog moet op de schop. Zelfs een denderende WC levert periodiek nog hogere temps op.....
Maar goed, er komen heus betere tijden. :)

Toepasselijk plaatje, niet? ;D  ::)
Weg met dat ding. Alleen weet ik uit ervaring dat zo'n WC uiteindelijk meer roet in het eten gooit dan je zou denken. Kan me de winter 2011/2012 nog herrineren. Toen zaten we wekenlang met een Eurohoog opgescheept, iedereen riep om de verlossing door een WC, uiteindelijk hebben we er tot eind januari mee gezeten. :P





Ach, even een geintje tussendoor   :-X



Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Tot volgende week dinsdag een hoop millimeters.  :-\

Edit: volgens de laatste uitdraai van GFS dan tenminste :P


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Jeetje, de vooruitzichten worden steeds erger!
Ben blij dat ik al een vakantie geboekt heb, haha.

Powered by EzPortal