Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312528 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Sven op vr 03 mei 2013 - 09:33
Nu nog ergens tussen de voorgaande jaren komen te zweven en eroverheen! Hoe warmer die plas de beter :)

Btw als dit patroon ons de hele zomer gaat zieken ben ik er gauw klaar mee, paar dagen warm afkoeling en weer kouder weer. Het patroon welke ons al enige tijd kenmerkt. Echt hopen dat het snel voorbij is en het gunstig uitgaat pakken.

Jup en als Marsel zegt dat er zowaar alleen mogelijk wat regen of een buitje komt ter "afstraffing" ben ik al snel toe aan een dikke Spaanse Pluim :P ;D

Edit: Hoewel de laatste EC het niet bij een buitje houd:


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op vr 03 mei 2013 - 12:12
Jup en als Marsel zegt dat er zowaar alleen mogelijk wat regen of een buitje komt ter "afstraffing" ben ik al snel toe aan een dikke Spaanse Pluim :P ;D

Edit: Hoewel de laatste EC het niet bij een buitje houd:

Hier nog één.
Armoe troef dit jaar voor de warmte- en onweersliefhebbers tot op heden.
Veel hogedrukinvloed met setups die voor de zwaar weer fanaten ongunstig zijn.
Dat patroon lijkt ook in de 12Z runs van EC en GFS nauwelijks te veranderen: zwaartepunt van de aanwezige hogen na woensdag west van de Benelux met als gevolg een wederom afkoelende trend op de (M)LT.
En zo modderen we maar wat aan dit jaar. Absoluut geen slecht lenteweer, maar overheersend wel aan de frisse kant/rond normaal.

Ach, er komen ongetwijfeld betere tijden, en tot die tijd gewoon genieten van de warme momenten zoals we die op maandag en dinsdag mogen verwachten :D.

Ramon Oost

Begin volgende week heerlijke temperaturen


Dennis


Weerfreak 1337

Citaat van: Dennis op za 04 mei 2013 - 12:19
Ochtend Pluim 4/5/13 EC


Hmm, pluim weer goed bijgetrokken, mogelijk hervatting van het warmere lenteweer? Zou mooi zijn :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

Las net iets over koudste voorjaar sinds 1976, en dat is ook goed te merken aan de bomen. De bloei is erg laat op gang gekomen dit jaar t.o.v. pak hem beet de laatste 15 jaar?
Sommige bomen zijn nog zo goed als kaal, waar andere boompjes al wel bijna volgroeid zijn. Sommigen zijn halverwege. Eigenlijk zoals het dus hoort in een meimaand, maar omdat we het al zolang niet gewend zijn lijkt het ongewoon.

wimbaens

Citaat van: dondertje127 op za 04 mei 2013 - 17:49
Las net iets over koudste voorjaar sinds 1976, en dat is ook goed te merken aan de bomen. De bloei is erg laat op gang gekomen dit jaar t.o.v. pak hem beet de laatste 15 jaar?
Sommige bomen zijn nog zo goed als kaal, waar andere boompjes al wel bijna volgroeid zijn. Sommigen zijn halverwege. Eigenlijk zoals het dus hoort in een meimaand, maar omdat we het al zolang niet gewend zijn lijkt het ongewoon.

Dat koudste voorjaar sinds 1976 is dan toch niet hier geweest :p

NewWeatherfan

nu moet je koudste sinds 1976 wel met een korreltje zout nemen, aangezien ik in 1976 geboren ben (geef ik mijn leeftijd nog weg ook) en wel op 8 mei weet ik van mijn moeder dat het 30 graden was toen ze lag te bevallen. Terwijl het een week eerder nog een graad of 12 was........

Er is ook nog een hitje van Gerard Cox tis weer voorbij die mooie zomer (die begon zowat in mei) 1976 was een prachtige zomer.

Tam

Weet iemand waar ik de windverwachting van aankomende maandag/dinsdag te vinden is? Ik wil even een rondje ijselmeer gaan maken maar e.e.a hangt natuurlijk af van de te verwachten wind.   ::)

Ik wil natuurlijk niet op de ene dag oostenwind en de andere dag westenwind. Of andersom hangt er vanaf waar we beginnen natuurlijk.

EDIT: we gaan fietsen natuurlijk  ::) :o 8)

sjorske

(ik plaats dit bericht even hier)

Van 12-05 tot en met 19-05 verblijven we aan het garda meer in Italie. Het wordt geen zon vakantie dat weten we, dat is ook geen probleem. Maar welk weer wordt het nu wel aan het Gardameer? Weeronline zegt droog 23/24/25 graden, weer.nl zit lager in temperatuur met 20,21,22 graden en veelal droog. De italiaanse weerpagina's vertonen een veel grilliger weer type, 15-20 graden en vaak regen en onweer(altijd goed). Hoe komen we aan zulke grote verschillen, werken ze met verschillende modellen? Het lijkt zelfs wel dat weeronline er zomaar wat er neer zet. ???

Weerfreak 1337

Interessant stukje van Weerplaza.

Klik op de link hieronder:

Dinsdag eerste stranddag

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Citaat van: NewWeatherfan op za 04 mei 2013 - 19:19
nu moet je koudste sinds 1976 wel met een korreltje zout nemen, aangezien ik in 1976 geboren ben (geef ik mijn leeftijd nog weg ook) en wel op 8 mei weet ik van mijn moeder dat het 30 graden was toen ze lag te bevallen. Terwijl het een week eerder nog een graad of 12 was........

Er is ook nog een hitje van Gerard Cox tis weer voorbij die mooie zomer (die begon zowat in mei) 1976 was een prachtige zomer.
liedje komt uit 1973
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherboy

Tot 12 uur zon, daarna dik pakket met wolken tot nu toe. Alweer geen zon meer.

arjanbruggink

Citaat van: Weatherboy op zo 05 mei 2013 - 14:17
Tot 12 uur zon, daarna dik pakket met wolken tot nu toe. Alweer geen zon meer.
Het zit je ook niet mee hè......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op zo 05 mei 2013 - 14:17
Tot 12 uur zon, daarna dik pakket met wolken tot nu toe. Alweer geen zon meer.

Dat noemt men de dagelijkse gang van het weer. De vorming van stapelwolken in het warmste gedeelte van de dag.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

just0408

Dinsdag mag het dan wel strandweer zijn. Maar het is nog wel een beetje te fris om de Noordzee in te duiken, denk ik!
Dessalniettemin warmt het water zo wel lekker rap op met die aflandige warme wind.
Ik ben ook niet van steen.

Cdtj3

Begint toch wel het èèn en ander te ontstaan mbt buienachtige luchten:

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

glenn

Bij dit droge en warme weer neemt het brandgevaar in bos en heidegebieden in België gestaagd toe momenteel geldt alweer een code orangje !

Weerfreak 1337

Citaat van: glenn op zo 05 mei 2013 - 17:36
Bij dit droge en warme weer neemt het brandgevaar in bos en heidegebieden in België gestaagd toe momenteel geldt alweer een code orangje !

Woensdag kan die weer op groen ;) :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

glenn

Citaat van: Weerfreak op zo 05 mei 2013 - 18:23
Woensdag kan die weer op groen ;) :P

Ja maar lang niet overal denk ik de neerslag valt in de 12 u run bevoorbeeld vooral in duitsland en een stuk van nederland waardoor Belgie niet veel neerslag te verwachten heeft denk eerder aan een code geel woensdag dan met later op de week weer orangje want de droogte is momenteel niet zomaar uit te wissen .

Powered by EzPortal