Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312552 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

Afgelopen ochtend om 07:00 uur in Delft was het toch flink koud omdat er een redelijk windje stond. Toen rond 11:00 uur de zon goed door kwam en de wind minder werd werdt het pas aangenaam en na 12:00 uur kon ik me buitenjas pas uit doen en in me fleece werken.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Ramon Oost

Citaat van: Tyshane op wo 01 mei 2013 - 17:07
Niet per definitie zonnig, maar qua temperaturen een prima pluim voor deze tijd van het jaar. Normale lente-temparaturen en uit de wind en in de zon is het al heerlijk voorbraden! ;)

Uitgaande van de Oper wel, mooie dagelijkse gang wat laat zien dat het goed weer is ;)

Marco_Goes

Citaat van: wkeijzer op wo 01 mei 2013 - 17:32
Meer dan aangenaam in de luwte, zacht briesje en een hoop zon. Nog een maand of 2 en dan kan ik na een kilometertje fietsen lekker de Oosterschelde in plompen om af te koelen om vervolgens van de meegenomen avond-picknick (inclusief bier/wijn) op de dijk ( langs diezelfde Oosterschelde) te genieten! Wat woon ik toch beroerd hier ;D ;D

Jij snapt het. Vergeet de BBQ  niet, doet het prima bij een mooie zonsondergang. En een hengel  ;)

Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op wo 01 mei 2013 - 15:38
Overdrijven is ook een vak zeg, winters aanvoelen, lol komop zeg. Zonnetje is sterk genoeg, zoek een plek uit de wind op en je hebt prima voorjaarsweer. Zo kunnen we wel blijven klagen, zeuren en zaniken ja. Als het straks 27 graden is met een luchtvochtigheid van 85% dan gaan we allemaal lopen mieren****** omdat het weer te tropisch aanvoelt. Wat wil je nou, vind je het te heet of te koud, wil je zonverzekerd zijn of sneeuwverzekerd, ga lekker emigreren en ga niet huilen dat je in Nederland woont omdat het weer niet altijd mee wilt werken. ;)

Ik heb in ieder geval heerlijk in het zonnetje gezeten en genoten. En dat zuchtje wind is helemaal zo slecht nog niet, maakt het precies goed. :D

Edit: Heb het idee dat de meningen hier wel twee kanten op gaan als ik het zo allemaal lees. Verwacht er aub nog niet te veel van begin mei ;) Er zijn betere tijden geweest qua weer, maar vast ook slechtere ;)

Waarom leest hier niemand mijn stuk eens goed door? Dan was al dit commentaar niet nodig geweest. Dat sommige hier bij 10 graden al in korte broek lopen wil niet zeggen dat het dan ook warm genoeg is voor korte broek. Ik heb vandaag gewoon lekker me dikke winterjas aangehouden. Nare noordenwind met een graad of 14 is zeker geen lentegevoel bij mij. 14 graden met een zuidenwind daarentegen wel. Lees m'n stuk nog eens goed door allemaal en kom er daarna op terug.

Oja, de meeste die hier zo fanatiek reageren wonen in Zuid limburg en zelfs (frans) belgie. Denk ook even na aan mensen die wel naast die ellendige koude wateren wonen. Die hebben vaker kouder weer dan als je ergens in het achterland woont. Denk daar ook eens aan. De nieuwe EC al gezien? lekker hoor......


dondertje127

Nou, teveel wind uit het zuiden of noorden bij 14 graden maakt het voor mij beide onaangenaam. Liever geen wind bij 14 graden (behalve in de zomer is dat te koud) kan lekker zijn en... Ja, 27 graden bij een LV van 85% vind ik heerlijk, dan hoor je mij niet klagen. Met én zonder zon ;)

StevenOverijssel

Wat een gedoe om 14 graden. Het mag misschien koud aanvoelen maar de temp`s zijn normaal voor de tijd van het jaar . Ook al zit er een graadje onder. Van dat ene graadje voel je toch bijna niks.

En waarom moet je aan de mensen aan de kust denken ? Als de ene 14 graden lekker warm vind en de ander niet dan is dat toch geen probleem en hoef je die gene daar niet voor te overtuigen ?

Noorden wind kan inderdaad koel aanvoelen . Maar dan ga je even uit de wind zitten om van het zonnetje te genieten ..


En waar ik me een beetje aan kan storen is dat mensen extra de koude kaarten er uit pakken van 00:00uur en daar over gaan klagen dat het te koud is .. Heb gewoon geduld want zo verpest je het voor andere mensen....


Zo! Ik ben het kwijt :P

Grtz. Steven
Always in the mood for some thunder and lightning

Harry de Hond

Citaat van: Weatherboy op do 02 mei 2013 - 02:07
Waarom leest hier niemand mijn stuk eens goed door? Dan was al dit commentaar niet nodig geweest. Dat sommige hier bij 10 graden al in korte broek lopen wil niet zeggen dat het dan ook warm genoeg is voor korte broek.
Lang verhaal....
Ik ben het wel met je eens Weather. Ik herken goed wat je wil zeggen. En ben waarschijnlijk net als jij iets minder enthousiast dan anderen. Daarom plaatste ik gisteren de pluim van noordwest ook even onder die van midden. Het is altijd wat minder.... Uit de wind was het hier gister prima te doen. Dan is een korte broek geen overbodige luxe. Op straat krijg je dan toch last van de koude wind om je pootjes :P

Het neemt echter niet weg dat ik wel "groei" en zeker ook geniet van de zonnestralen. Wat heb ik die verschrikkelijk gemist, hoe leuk ik de winter ook vind. En mbt de afgelopen winter: Ook toen pieste regio noordwest behoorlijk naast de pot. Of specifieker, de regio waar ik woon. Zaanstreek. Er lag af en toe wat sneeuw, slechts één keer was het echt genoeg om je slee te pakken. Schaatsen op natuur ijs, onmogelijk gebleven deze winter. Het is vaak een net niet regio. Alleen bij echt warm weer zit je hier super. Heerlijk briesje en alles in de buurt.

Voor nu, geniet ik maar waar mogelijk, veranderen lukt toch niet.
Ik ga werken.  8)
Juist.

Energizer85

De pluimen wisselen de laatste dagen wel erg qua verwachting. Standvastig (iets) hogere temperaturen lijken nog steeds niet echt in de verwachtingen te zitten. En ik ben zo toe aan die eerste lekkere zomerse zwoele avond!

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op do 02 mei 2013 - 02:07
Waarom leest hier niemand mijn stuk eens goed door? Dan was al dit commentaar niet nodig geweest. Dat sommige hier bij 10 graden al in korte broek lopen wil niet zeggen dat het dan ook warm genoeg is voor korte broek. Ik heb vandaag gewoon lekker me dikke winterjas aangehouden. Nare noordenwind met een graad of 14 is zeker geen lentegevoel bij mij. 14 graden met een zuidenwind daarentegen wel. Lees m'n stuk nog eens goed door allemaal en kom er daarna op terug.

Oja, de meeste die hier zo fanatiek reageren wonen in Zuid limburg en zelfs (frans) belgie. Denk ook even na aan mensen die wel naast die ellendige koude wateren wonen. Die hebben vaker kouder weer dan als je ergens in het achterland woont. Denk daar ook eens aan. De nieuwe EC al gezien? lekker hoor......

Ik snap je punt wel. Ik wil ook zo snel mogelijk in m'n t-shirt en korte broek lopen waar dan ook, maar dat moet je nou eenmaal begin mei nog niet verwachten. Tuurlijk kan het wel zo vroeg, maar normaal zijn deze dagen voor het eerst eind mei of in juni.

Citaat van: dondertje127 op do 02 mei 2013 - 02:11
Nou, teveel wind uit het zuiden of noorden bij 14 graden maakt het voor mij beide onaangenaam. Liever geen wind bij 14 graden (behalve in de zomer is dat te koud) kan lekker zijn en... Ja, 27 graden bij een LV van 85% vind ik heerlijk, dan hoor je mij niet klagen. Met én zonder zon ;)

Dan hoor je mij ook niet klagen :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jones

Ik denk dat we nog blij mogen zijn met ons weer :) stel je voor dat je in een klimaat als deze woont van Denver (Colorado) ! Ene dag zomer, andere winter en al weken aan een stuk :P


Weerfreak 1337

De grote inhaalslag van de zeewatertemperatuur gaat de goede kant op, nog even en we zitten weer op niveau van de voorgaande jaren.



Copyright © De MeteoPagina (The Dutch MeteoPage)

De MeteoPagina

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Pascal Soomers

Het is hier in het zuidoosten momenteel weer heerlijk genieten! Zonnetje schijnt en de temperatuur is perfect. Ik heb stiekem toch wel medelijden met mensen die aan de kust etc. wonen. Maar goed, ook jullie komen binnenkort aan de beurt ;-)!
When a supercell arrives, you must be prepared.

JPP78

hier, aan de Moezel in Duitsland, onweer onderweg na een warme zonnig dag (de eerste van de week, t was bewolkt en koud) dat wordt dus afgestraft. Nu nog zonnig en warm, maar het is al t.h.v. luxemburg, zal ons niet missen denk ik... ff afwachten.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jelte

Citaat van: Pascal Soomers op do 02 mei 2013 - 15:32
Het is hier in het zuidoosten momenteel weer heerlijk genieten! Zonnetje schijnt en de temperatuur is perfect. Ik heb stiekem toch wel medelijden met mensen die aan de kust etc. wonen. Maar goed, ook jullie komen binnenkort aan de beurt ;-)!

Nou, met mij hoef je geen medelijden te hebben in ieder geval. Wat een fantastische dag om te kitesurfen op de Noordzee! Kon echt niet beter.

Ramon Oost

Volgende week dinsdag en misschien ook woensdag 20-25 graden. GFS en EC nog wel wat verschillend maar komen beide met heerlijke temperaturen.


vossejongk

18 mei mijn verjaardag en da's eigenlijk altijd prachtig weer geweest (en ook lekker warm) dus op hoop van zegen :D

Marsel

Citaat van: Ramon Oost op do 02 mei 2013 - 23:24
Volgende week dinsdag en misschien ook woensdag 20-25 graden. GFS en EC nog wel wat verschillend maar komen beide met heerlijke temperaturen.

Ziet er inderdaad goed uit voor de periode zondag t/m dinsdag met langzaam elke dag wat hogere temperaturen, veel zon en uiteindelijke kwikstanden rond of ruim boven de 20 graden op dinsdag.
Dan is het alleen wel opvallend hoe snel GFS00Z en EC12Z het hoog naar het oosten laten trekken waardoor tijdelijk de weg vrij wordt gemaakt voor een Atlantisch laag. Beide modellen schetsen dan wederom enige afkoeling vanaf 9 mei. Met zowaar mogelijk af en toe regen of een bui, de vraag is even wanneer komt het geheel de Benelux binnen. Dat verklaart de spreiding op woensdag en donderdag in de 12Z pluim van EC.
Dat is de afgelopen dagen wel anders geweest. Toen bleef hoge druk overheersend.
Even de 00Z pluim afwachten.

Maar goed, gewoon genieten t/m dinsdag. De rest is toch maar (M)LT ;).


Sven

Citaat van: Weerfreak op do 02 mei 2013 - 13:25
De grote inhaalslag van de zeewatertemperatuur gaat de goede kant op, nog even en we zitten weer op niveau van de voorgaande jaren.

Nu nog ergens tussen de voorgaande jaren komen te zweven en eroverheen! Hoe warmer die plas de beter :)

Btw als dit patroon ons de hele zomer gaat zieken ben ik er gauw klaar mee, paar dagen warm afkoeling en weer kouder weer. Het patroon welke ons al enige tijd kenmerkt. Echt hopen dat het snel voorbij is en het gunstig uitgaat pakken.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Goede vooruitzichten voor de komende dagen, mooi weer, hogere temperaturen, lekker! Ik ga een weekje vakantie vieren in Duitsland, komt goed uit. ;)

X-treme

hoewel het nu niet al te koud is in het zonnetje, is het wel een behoorlijk verschil met de temperaturen in mexico de afgelopen 2 weken.
Ik zie hier mensen klagen over de temperaturen van 15 graden, maar dat is heel normaal.
Ik ben gister terug gekomen, en ging het vliegtuig in met 32 graden en kwam eruit in NL met 15 graden, en zelfs ik vond het niet koud!
Het was zeker een stuk frisser, maar hoefde geen lange broek aan.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Powered by EzPortal