Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312515 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Johann

Ook de laatste EC ENS (EC00 T2m en T850hPA) spreken duidelijke taal. Na de thermische opleving rond de 24e april terugval naar koel lenteweer met temperaturen die onder het langjarig gemiddelde gaan uitkomen.

gilleeesss

Saaier weer kan dan niet wss :S --'

Jan van Ooijen

Ook weer heerlijke 20-tigers in de nieuwe run van GFS half volgende week





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 apr 2013 - 12:49
Ook weer heerlijke 20-tigers in de nieuwe run van GFS half volgende week

GFS blijft stug volhouden. ECMWF vanochtend gelukkig ook al beter.


Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 apr 2013 - 12:49
Ook weer heerlijke 20-tigers in de nieuwe run van GFS half volgende weer.

Yup, landinwaarts wel. Aanlandige wind op beide dagen zal voor een brede kuststrook thermisch gezien nog wel eens dik tegen kunnen vallen. Grote tegenstellingen tussen het ZO en NW vermoedelijk.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op vr 19 apr 2013 - 13:07
Yup, landinwaarts wel. Aanlandige wind op beide dagen zal voor een brede kuststrook thermisch gezien nog wel eens dik tegen kunnen vallen. Grote tegenstellingen tussen het ZO en NW vermoedelijk.

Warme dagen worden geteld in De Bilt, dus dat voordeel hebben we weer ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Marsel op vr 19 apr 2013 - 13:07
Yup, landinwaarts wel. Aanlandige wind op beide dagen zal voor een brede kuststrook thermisch gezien nog wel eens dik tegen kunnen vallen. Grote tegenstellingen tussen het ZO en NW vermoedelijk.

Ben er ook bang voor !
EC-MOS voor bv "de Kooy" Tx woensdag 11 a 12 graden, "Deelen" komt vlgs het model overigens ook niet veel verder dan 18 graden.

Sven

Citaat van: Dennis op vr 19 apr 2013 - 10:59
noordstroming gaat lente weer kouder maken

pluim EC 19/4/13



Ik geloof er niet in, een tijdelijke dip stond al vast ja, maar erna staat er al runs lang op GFS warmer weer, en EC grote spreiding. En ineens nu GFS voor na volgende week komt met kou, moet het zegmaar gebeuren. Ik houdt het lekker in het midden ;) Overigens mocht het uitkomen zit ik toch aan de warme kant.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

jornonweer

gfs gaat nu ook mee met ec, volgende week vrijdag en zaterdag gewoon koud met max 9 graden
Danger is real, fear is a choice.

Sven

Citaat van: jornonweer op vr 19 apr 2013 - 18:39
gfs gaat nu ook mee met ec, volgende week vrijdag en zaterdag gewoon koud met max 9 graden

Het zal me niets verbazen als GFS later vanavond weer warm is :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

jornonweer

Citaat van: Sven op vr 19 apr 2013 - 19:20
Het zal me niets verbazen als GFS later vanavond weer warm is :)

dat hoop ik in ieder geval! :p
Danger is real, fear is a choice.

Diem

Voorzichtig herstel maar we zijn er nog lang niet (nee, ik praat niet over de economie :P) -----> zeewatertemperatuur.
Jammer dat de pluim er nog niet zo fantastisch uitziet. De komende dagen ook niet echt warm. Als de zon er dan maar bij is, dan is het meteen lekker! 8)

ron12

Hier in nijmegen is 6.5 mm regen gevallen.En het is nu koud hier temperatuur nu van maar 8.2 graden :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

alaind86

Op het moment van schrijven regent het hier 25 druppels en 3 hagelstenen. Is al behoorlijk afgekoeld.

dondertje127

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 19 apr 2013 - 13:13
Warme dagen worden geteld in De Bilt, dus dat voordeel hebben we weer ;)

De Bilt kan me De Bult op :P
Als het maar warm is daar waar ik ga, dan is het voor MIJ een warme dag. Mooie pluim Ramon-Oost en goede kaarten Jan.

Koen-IJM

LT kijken we maar niet maar. Zou wel erg koud zijn voor de tijd van het jaar als dat uitkomt.

Sven

Citaat van: Koen-IJM op vr 19 apr 2013 - 22:50
LT kijken we maar niet maar. Zou wel erg koud zijn voor de tijd van het jaar als dat uitkomt.

Ben ik blij dat ik het land verlaat, wat een barslechte pluim.. snap ook niet dat ineens van grote spreiding ineens bam zoveel zekerheid in de leden zit..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

Citaat van: Koen-IJM op vr 19 apr 2013 - 22:50
LT kijken we maar niet maar. Zou wel erg koud zijn voor de tijd van het jaar als dat uitkomt.

Nou, aan de wisselende beelden te zien weten ze zelf niet eens wat het gaat doen. De ene keer is het omhoog, de andere keer omlaag. Mijlijtk het sterk dat we naar 5 graden gaan eind april, en de meeste vooruitzichten houden nog steeds gemiddeld een graad of 15 aan. Ik geloof niet zo in die laatste pluim.

Weerfreak 1337

Pluim... tja, ineens wel erg koud voor de te tijd van het jaar helaas. Ook slecht voor de temperatuur van het zeewater. Zou nog wel eens tot diep in de zomer hinder kunnen brengen voor warmte aan de kust. Laten we hopen dat er een periode aanbreekt waarin we voor een flink langere tijd in warmere lucht zitten, en de zee goed kan opwarmen.


In ieder geval, als we hier toch geen goede zomer voor terug kijken, dan ga ik emigreren :P ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

Citaat van: Weerfreak op za 20 apr 2013 - 00:29
Pluim... tja, ineens wel erg koud voor de te tijd van het jaar helaas. Ook slecht voor de temperatuur van het zeewater. Zou nog wel eens tot diep in de zomer hinder kunnen brengen voor warmte aan de kust. Laten we hopen dat er een periode aanbreekt waarin we voor een flink langere tijd in warmere lucht zitten, en de zee goed kan opwarmen.
In ieder geval, als we hier toch geen goede zomer voor terug kijken, dan ga ik emigreren :P ;D

Tip: Zwitserland -Wallis, heerlijk (berg)klimaat. Warme droge zomers, koude sneeuwrijke winters  ;)

Powered by EzPortal