Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312449 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: just0408 op do 18 apr 2013 - 12:54
Die wind die er staat is een absolute ramp. Ik heb net een aantal kilometers vet tegen de wind in moeten fietsen. Dat is echt horror.
Ik heb toch wel zo'n verschrikkelijke hekel aan harde wind. Echt niet normaal. Wat heb ik daar een hekel aan.
Dan hebben we vaker een absolute ramp. Denk maar zo, is goed voor je conditie  8)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Citaat van: just0408 op do 18 apr 2013 - 12:54
Die wind die er staat is een absolute ramp. Ik heb net een aantal kilometers vet tegen de wind in moeten fietsen. Dat is echt horror.
Ik heb toch wel zo'n verschrikkelijke hekel aan harde wind. Echt niet normaal. Wat heb ik daar een hekel aan.

Wees blij dat het geen -10 is ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Met de wind mee is het hemel. Maar tegen is het echt hel.  Harde wind is een weersverschijnsel dat ik het meest haat. ;)
Ik ben ook niet van steen.

arjanbruggink

Citaat van: just0408 op do 18 apr 2013 - 13:05
Met de wind mee is het hemel. Maar tegen is het echt hel.  Harde wind is een weersverschijnsel dat ik het meest haat. ;)
Dus echt een wind met bijbelse proporties??
Ach, de zon schijnt er nog wel lekker bij.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Citaat van: just0408 op do 18 apr 2013 - 13:05
Met de wind mee is het hemel. Maar tegen is het echt hel.  Harde wind is een weersverschijnsel dat ik het meest haat. ;)
morgen is er nog meer wind te verwachten
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: ron12 op do 18 apr 2013 - 13:12
morgen is er nog meer wind te verwachten

Waar haal jij dat uit?
Morgen toch echt minder wind.

Onderstaande kaartjes uit GFS06 oper.


Vandaag




Morgen


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

just0408

Ik zie inderdaad ook op <a href="http://nl.windfinder.com/forecast/heerhugowaard">Windfinder</a> dat er morgen beduidend minder wind staat. Straks om 14.00 uur het hoogtepunt.  :P
Ik ben ook niet van steen.

Weerfreak 1337

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 apr 2013 - 12:27
Ook in de nieuwe run weer op en top lente volgens het Amerikaans weermodel GFS. Zelfs zomerse temperaturen van 25 graden! Straks even kijken waar het Europees weermodel mee aan komt zetten.

Klopt Jan, heerlijke run. Ook is er in deze run onstabiliteit te zien, deze blijft wel grotendeels ten zuiden van Nederland. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Remy

Citaat van: just0408 op do 18 apr 2013 - 13:25
Ik zie inderdaad ook op <a href="http://nl.windfinder.com/forecast/heerhugowaard">Windfinder</a> dat er morgen beduidend minder wind staat. Straks om 14.00 uur het hoogtepunt.  :P
Erg fijn ja :)
Het stuift hier echt als een bezetene.



CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Dennis


WinschoterWeer

Ook in Winschoten is het bruin in de lucht! Wat een fantastisch beeld en ervaring. Ik heb de holtes vol zand zitten!  :o ;)
Vooruit 1 foto dan!


Giso84

Heerlijke temps gisternacht van +16 aan de kust, vond het al vreemd aanvoelen toen ik naar buiten stapte.
Vanmiddag met het scootertje langs het kanaal gereden naar het werk en kreeg een gratis face-lift met de heerlijke tegen wind.
Bruine luchten heb ik niet waargenomen langs de polder dus bekijk de foto's hierboven met bewondering.
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Weerfreak 1337

Max. Windstoten vandaag tot nu


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Citaat van: WinschoterWeer op do 18 apr 2013 - 14:33
Ook in Winschoten is het bruin in de lucht! Wat een fantastisch beeld en ervaring. Ik heb de holtes vol zand zitten!  :o ;)
Vooruit 1 foto dan!



Dan snap ik die boer ook niet zo goed met zijn tractor, als je een beetje verstand hebt dan laat je dat.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 apr 2013 - 15:24
Dan snap ik die boer ook niet zo goed met zijn tractor, als je een beetje verstand hebt dan laat je dat.

Boer en verstand.....  ??? ???
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Remy

Effe een stukje gefilmd vanuit de auto.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: Jan van Ooijen op do 18 apr 2013 - 15:24
Dan snap ik die boer ook niet zo goed met zijn tractor, als je een beetje verstand hebt dan laat je dat.
Boeren kunnen hier weinig tegen doen,het stuift ook als er niet geploegd wordt.
Tot er loof boven de grond staat blijft zo'n vers ingezaaide akker gewoon stuiven met deze wind.
Akkers kleiner maken met rijen hoge bomen er tussen zou wel wat helpen tegen het verstuiven maar dat vinden boeren niet prettig omdat ze dan met hun machines vaker moeten keren.
Bovendien vangen hoge bomen veel zon en dus voor de productie essentieel licht weg.
Het probleem is eigenlijk gewoon een gebrek aan regen,het spreekwoordelijke buitje tegen het stof :)
Bijgevoegd,foto van recentelijk ingezaaide akker.



CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Was warme opper van GFS denkik dan toch . Jammer, maar wie weet volgen er meer leden ;) ..

Romigo

Er staat nog steeds veel wind. Hier in het bos zijn al enkele bomen omgewaaid en veel takken.
Ik geloof zeker dat het in het westen van het land vele malen erger is. Hieronder het kaartje.
Laat dat stomme Laag nu maar snel wegtrekken richting het noorden, dan kan de wind gaan liggen.  :-\ :-\

Remy

Citaat van: Romigo op do 18 apr 2013 - 17:46
Er staat nog steeds veel wind. Hier in het bos zijn al enkele bomen omgewaaid en veel takken.
Ik geloof zeker dat het in het westen van het land vele malen erger is. Hieronder het kaartje.
Laat dat stomme Laag nu maar snel wegtrekken richting het noorden, dan kan de wind gaan liggen.  :-\ :-\
De turbulentie aan de grond neemt af bij het zakken van de zon.
Wind op hoogte is verder niet relevant voor het opwaaien van stof.
Bovendien is in het westelijk gebied er veel klei,in tegenstelling tot de zandgrond hier vormt klei klonten bij uitdroging en verwaait uit veen/zandgrond alle lichtere organische materie tot er het zwaardere "geel" zand overblijft.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal