Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312440 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

glenn

In de pluim valt me wel iets op nu maxima tonen vandaag aan dat het maximum 18 tot 19 °c zou worden als we naar de pluim kijken nou bij ons hebben we een dikke 24°+ gehaald hoor dus dan zit de pluim voor vandaag toch 6°c te laag ?

Marcel1976

Als ik de temperatuurkaartjes van buienradar mag geloven hebben we hier vandaag een dikke 23 graden gescoord, en zo voelde 't ook.  Vooral na 14u kwam de zon er goed bij en dat heeft meteen kleur gegeven hier. :)

Ries

Citaat van: Bacci op ma 15 apr 2013 - 00:02
Ach het wordt alleen maar een dipje, komt goed  ;)
net als ik op de camping sta 't weekend, helemaal niet goed! Voor 't eerst ooit dat ik in dit tijdvak nog winterjas aan moet :(

btw; blijf erg sceptisch over weersverwachtingen. Ik vertrouw trends op middellange termijn nog meer dan concretere verwachtingen op korte termijn. Gisteravond stond op KNMI voor vandaag nog enkel bewolking en regen voor 't noordoosten, kijk ik nu weer staat er gewoon een wolk met een zon...en er zijn vaak van dat soort dagen. Op korte termijn is het nowcasting, op lange termijn is de marge te groot...blijft enkel middellange termijn over voor globale verwachting van de trend.

matthijs1994

GFS heeft er uiteindelijk naast gezeten voor vandaag.
EC daarentegen had het wel goed, maar de meesten gingen toch voor GFS en WRF en doe op een enkele bui droog weer aangaven.
Nu toch goed te zien dat GFS en WRF het fout hadden en EC het heel goed inzag.

matthijs1994


Weatherboy

Het is bijna niet te geloven, maar de ZON schijnt in Amstelveen!!!! :) Halleluja, eindelijk. Het is nu naar verhouding beter weer dan gister. Dit is nou lekker weer  ;D

matthijs1994

Ook in Zwolle na de 1,8 mm weer lekker de zon erbij. Dus toch nog een mooie dag geworden.

Ramon Oost


Sven

Citaat van: Ramon Oost op ma 15 apr 2013 - 22:55
Nieuwe pluim,


Mooie pluim! Veel spreiding, gezien de laatste GFS run zal dat komen omdat het nogal fragiel is te zeggen of de koude lucht de overhand zal nemen of niet. Laatste run was het overigens een NET niet. Dus spannend afwachten de komende dagen, hoe het zich gaat ontwikkelen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

matthijs1994

Blijft toch rond normaal voor de tijd van het jaar. Later, mocht dit uitkomen net iets eronder.

Danny

Onzekerheid voor de verwachting na het weekend is duidelijk terug te vinden in de ENS kaarten van GFS.

Als we naar de Spaghetti kijken zien we alle leden verwachtingen terug. Het gaat dan om de positie van de 0 graden grens op 850 hPa. Op de Mittel (gemiddelde) kaart terug te vinden als de begrenzing tussen het groene (minus temp.) gedeelte en het gele (positieve temp.) gedeelte.
Alle opties voor na het weekend liggen dus nog open. De frisse lucht kan blijven maar de warmere lucht kan zomaar weer terugkeren vanaf Maandag.

Jan van Ooijen

Heerlijke kaart voor morgen, helaas bewolking aanwezig zoals het er nu voorstaat

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Morgen een herhaling van zondag?
Verwacht wel wat meer hoge bewolking dan afgelopen zondag. Dus of we echt optimaal kunnen genieten van het zonnetje betwijfel ik nog even. De temperatuur zit wel goed. Dat is vrijwel zeker.
When a supercell arrives, you must be prepared.

matthijs1994

Ja, 20 graden zonder zon, net zoals zondag in delen van Nederland is niet echt fijn nee.

emil

Inderdaad, een herhaling van zondag. Maw, een bewolkte dag. Gisteren was hier de mooiste dag, doe mij maar een herhaling van gisteren. Waarom wordt er altijd alleen maar gekeken naar temperatuur in plaats van naar zonneschijn? +16 en volop zon is nog altijd beter dan +22 en overwegend bewolkt.


Jan van Ooijen

Laat de control maar werkelijkheid worden...

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

knarf


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matthijs1994

Graag:D Ziet er goed uit dat Amerikaanse Model!

Powered by EzPortal