Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312529 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: alaind86 op zo 14 apr 2013 - 15:35
Heerlijk!

Inderdaad, wat een genot om nu buiten te vertoeven. Hier te Woensdrecht inmiddels tegen de 23 graden aan :D.
Dit doet een mens goed. Jammer dat het dan maar een korte oprisping is. Maar goed, dit zijn wel de momenten waar je in dit jaargetijde van moet genieten.
Ik ga weer even buiten zitten :D. Even opladen.

matthijs1994

Nog steeds geheel bewolkt hier in Zwolle. Zonuren staan net of nog geen eens op 1. Verder 17,5 graden.
Had echt meer zon verwacht.

jones

Sinds de middag is het hier beginnen opklaren, intussen licht bewolkt en over 23°C heen :) heerlijk! Denk trouwens dat hier ook enkele kleine lenticularis wolkjes ontstaan  ::)

matroesjka-world

Je zult het niet geloven, maar hier regent het ! :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

matthijs1994

Nou, je zag dat er wat kleine minibuitjes overtrokken. Dus het kon wel. Daar wel zon gezien in Heerenveen?

matroesjka-world

Citaat van: matthijs1994 op zo 14 apr 2013 - 17:17
Nou, je zag dat er wat kleine minibuitjes overtrokken. Dus het kon wel. Daar wel zon gezien in Heerenveen?

Nee, bijna niks, hij begint er nu een beetje door te komen, maar heeft het erg moeilijk..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

just0408

Wat een heerlijke lentedag. Het kan niet op zo. Proost! :)
Ik ben ook niet van steen.

gilleeesss

Alvast vanaf wnr ik wakker was (12uur) een stralend zonnetje hier. 23.8°C als maxima en nu Tact 23.5°C en lichtjes dalend. Een goed voelbare wind (3-5 bft ) . Ik zou er wel kunnen aan wennen! :)

Ries

Is er nog ergens zon gesignaleerd vandaag? Want met dat bewolkte weer voelt zo'n 18 graden hier toch niet zo zwoel als verwacht, ook al is de luchtvochtigheid nog zo hoog.

matthijs1994

Ries, bij ons in Zwolle is de zon er amper geweest. Komt nu eindelijk een beetje door.

Nopie

Al vanaf een uurtje of 2 heerlijk weer, zon en een graad of 22. Heerlijk!

Weerfreak 1337

Heerlijk dagje gehad, 23 graden, zon, af en toe wat sluierbewolking, lekkere bries op de huid, één woord: Heerlijk  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

matthijs1994

Ben echt jaloers op jullie. Nu gaat het pas hier echt opklaren.

Weatherboy

Citaat van: Sven op zo 14 apr 2013 - 15:30
Ik zou emigreren als ik jou was ;)

Haha, nou dat gaan ik eind dit jaar ook zeker doen. Sinds 4 uur smiddags is het pas voldoende opgeklaart dat je kan spreken van een mooie dag. De kans dat je hier 1 dag start met zon, en eindigt met zon is nogal nihil. Dat irriteert me nou elke keer. Weetje, is het eens lekkere temperatuur schijnt de zon weer niet. Schijnt de zon, is het weer koud. Morgen draait de wind weer naar het westen krijgen we weer koel weer, met zeker in deze kant van het land, veel bewolking. Daarna aflopende zaak alwéér. Gelukkig ga ik aanstaande vrijdag weer snel weg hiervandaan naar de hitte. :)

Het valt me op dat 2012 het hele jaar een verkeerde drukverdeling had, en 2013 begint er steeds meer op te lijken. Continu nèt niet situaties, en dat komt me echt me strot uit nu. Zal er nou dan eindelijk eens een goede warme zomer komen? Nou ik hoop het! Na al die jaren van ellendige regen en koelte in de laatste zomers is het nu wel weer eens tijd voor een normale of hete zomer.

Sven

Citaat van: Weatherboy op zo 14 apr 2013 - 19:40
Haha, nou dat gaan ik eind dit jaar ook zeker doen. Sinds 4 uur smiddags is het pas voldoende opgeklaart dat je kan spreken van een mooie dag. De kans dat je hier 1 dag start met zon, en eindigt met zon is nogal nihil. Dat irriteert me nou elke keer. Weetje, is het eens lekkere temperatuur schijnt de zon weer niet. Schijnt de zon, is het weer koud. Morgen draait de wind weer naar het westen krijgen we weer koel weer, met zeker in deze kant van het land, veel bewolking. Daarna aflopende zaak alwéér. Gelukkig ga ik aanstaande vrijdag weer snel weg hiervandaan naar de hitte. :)

Het valt me op dat 2012 het hele jaar een verkeerde drukverdeling had, en 2013 begint er steeds meer op te lijken. Continu nèt niet situaties, en dat komt me echt me strot uit nu. Zal er nou dan eindelijk eens een goede warme zomer komen? Nou ik hoop het! Na al die jaren van ellendige regen en koelte in de laatste zomers is het nu wel weer eens tijd voor een normale of hete zomer.

Ik snap je frustratie best wel, heb dat ook wel. Alleen blijf ik positief, de zomer moet nog komen. En warm worden kan het weldegelijk zie vandaag maar. Gewoon afwachten wat het weer ons brengt over 2 weken. Dan is het bijna Mei en moet er wel lente aan de horizon verschijnen, anders ga ik met je mee emigreren :P
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherboy

Citaat van: Sven op zo 14 apr 2013 - 19:48
Ik snap je frustratie best wel, heb dat ook wel. Alleen blijf ik positief, de zomer moet nog komen. En warm worden kan het weldegelijk zie vandaag maar. Gewoon afwachten wat het weer ons brengt over 2 weken. Dan is het bijna Mei en moet er wel lente aan de horizon verschijnen, anders ga ik met je mee emigreren :P

Nou volgens mij woon jij al in Slovenië. Mooie omgeving sowieso ;)

Ramon Oost

Citaat van: Weatherboy op zo 14 apr 2013 - 19:40
Haha, nou dat gaan ik eind dit jaar ook zeker doen. Sinds 4 uur smiddags is het pas voldoende opgeklaart dat je kan spreken van een mooie dag. De kans dat je hier 1 dag start met zon, en eindigt met zon is nogal nihil. Dat irriteert me nou elke keer. Weetje, is het eens lekkere temperatuur schijnt de zon weer niet. Schijnt de zon, is het weer koud. Morgen draait de wind weer naar het westen krijgen we weer koel weer, met zeker in deze kant van het land, veel bewolking. Daarna aflopende zaak alwéér. Gelukkig ga ik aanstaande vrijdag weer snel weg hiervandaan naar de hitte. :)

Het valt me op dat 2012 het hele jaar een verkeerde drukverdeling had, en 2013 begint er steeds meer op te lijken. Continu nèt niet situaties, en dat komt me echt me strot uit nu. Zal er nou dan eindelijk eens een goede warme zomer komen? Nou ik hoop het! Na al die jaren van ellendige regen en koelte in de laatste zomers is het nu wel weer eens tijd voor een normale of hete zomer.

Dat heb je nou eenmaal in een zeeklimaat, tja en wat is een verkeerde drukverdeling? Ik denk dat je wat te veel wilt en vooral nu de lente pas net "echt" bezig is.

Marco_Goes

Citaat van: Weatherboy op zo 14 apr 2013 - 19:40
dat komt me echt me strot uit nu.

Jou niet alleen hoor, ga alsjeblieft verhuizen.

Sven

De nieuwe EC pluim  8) heerlijk!

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Bacci

Ach het wordt alleen maar een dipje, komt goed  ;)

Powered by EzPortal