Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312593 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snowman

Heb wel weer zin in 18c + temperaturen lang genoeg op moeten wachten.

Koen-IJM

Winter is definitief voorbij.

Sven

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherboy

Citaat van: Sven op di 09 apr 2013 - 22:52
En de nieuwe EC pluim:


GFS gelukkig totaal onderin, en erg eenzaam. Verder gewoon prima pluim, een open weertype met temperaturen rond de 15 graden. Al de regen maar niet te lang duurt heb ik er vrede mee. Vandaag was het slechts kort die regen, maar het rook wel weer fris.
Ik vind hem prima! :)

dondertje127

Wat zal het wennen zijn, al dat groen en allerlei andere kleuren die komende weken zichtbaar worden. De bloei is laat dit jaar.

JPP78

Yesss 5,1 mm, meer dan de 0,8 die in de verwachtingen (meteo consult) stond. Gister de eerste groentes gezaaid, komt dus mooi uit! Vandaag maak ik een begin met het aardappels poten...

Citaat van: Remy op di 09 apr 2013 - 17:55
Het is hier wel warmer aan het worden maar voor de rest gaat het met die regen momenteel net als met al die sneeuw afgelopen maanden,het meeste lijkt mijn regio weer niet te gaan raken :)

ik denk dat je nu wel wat meer mm gehad hebt?
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Citaat van: JPP78 op wo 10 apr 2013 - 06:25
Yesss 5,1 mm, meer dan de 0,8 die in de verwachtingen (meteo consult) stond. Gister de eerste groentes gezaaid, komt dus mooi uit! Vandaag maak ik een begin met het aardappels poten...

ik denk dat je nu wel wat meer mm gehad hebt?

Ja eindelijk!! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alles groen is. Zag het zonnetje net ook alweer tevoorschijn piepen.
Over 3 weken komen de paarden weer, en dan moet er wel gras staan.

mauriceb

Citaat van: MamaAs op wo 10 apr 2013 - 09:14
Ja eindelijk!! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alles groen is. Zag het zonnetje net ook alweer tevoorschijn piepen.
Over 3 weken komen de paarden weer, en dan moet er wel gras staan.

Dat gaat vrij snel hoor nu, het is al betrekkelijk lang licht. Temps boven de 10 graden en een beetje water en zon doen wonderen.

Romigo

Het kleine beetje water wat er gisteren is gevallen doet de natuur al goed en met de hogere temperaturen zie al heel veel bomen en struiken lichtjes uitkomen.

Ramon Oost


X-treme

Gelukkig nog een klein opwarmertje zondag en maandag voordat ik naar mexico ga (17 april)   8)
Was al bang dat ik van 10 naar 30 graden zou gaan .
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

adebos

Gemiddelde mag dan op de lange termijn weer iets inzakken. De dagelijkse gang blijft wel redelijk. Dus prima lenteweer lijkt mij. Niet superzonnig, maar van alles wat.
Goed voor de bollenvelden.

JPP78

Citaat van: MamaAs op wo 10 apr 2013 - 09:14
Ja eindelijk!! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alles groen is. Zag het zonnetje net ook alweer tevoorschijn piepen.
Over 3 weken komen de paarden weer, en dan moet er wel gras staan.
Over 3 weken staat er wel gras hoor, als de ganzen er vanaf blijven tenminste....
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Johann

Prachtig te zien ook op de ECMWF 500 hPa ensembles hoe de "dikte" van de luchtlaag (qpdm of dam) de komende dagen fors toe neemt. Anders gezegd: hogedruk, veel zon en vooral ook markant warmer !  8)


Ramon Oost

Volgens de laatste berekeningen van het ECMWF zondag zo'n 60% kans op 18-20 graden en maandag 50%.


dondertje127

Zag iemand roepen dat er heel veel bomen in bloei beginnen staan, maar hier is alles nog steeds kaal heur. Her en der wat knopjes aan kleine boompjes en struiken (op enkele grote struiken na die al in bloei stonden door de hoge temperaturen van de eerste 5 dagen in maart).
Ik hoop dat het snel groen wordt.

frankaloe

bij de magnolia en sneeuwballenboom hier,zijn de knoppen aan het openen.
hyacinten staan nu met 1 dag in bloei,terwijl ze wekenlang stilgestaan hebben qua groei.
dit is vooral in de tuin voor...die op het zuiden ligt.
verschillende bomen lopen idd al uit..worden enigsinds groen dus.
pioenrozen staan ook al  weer 5 cm boven de grond..
ik hoop enkel ,dat het niet weer snachts gaat vriezen.want dan vriest ales kapot ,
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

NewWeatherfan

ach het is zo mei en dan is het meestal helemaal gedaan met de stomme nachtvorst, voortuin staat de forsythia nu in bloei heb dit huis pas in augustus gekocht dus mooi om het nu voor het eerst te zien, volgens de buurman een maand later dan vorig jaar overigens

Ramon Oost

Heerlijke temperaturen berekend door ECMWF


Powered by EzPortal