Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312397 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marco_Goes


RdeHeus

Citaat van: Marco_Goes op vr 05 apr 2013 - 11:33
Pluim blijft extreem matig  >:(

Je verwacht direct temperaturen van boven de 20 graden? Ik ben dik tevreden met de pluim mits er niet teveel neerslag valt en we het zonnetje zien. Dan is dit toch al heerlijk!

Marco_Goes

Nee hoor wie zegt dat? Maar krap aan 12 graden en daarna weer dalend naar 10 op 19 april!!! vind ik gewoon zeer matig.

jorentje1997

Citaat van: RdeHeus op vr 05 apr 2013 - 12:38
Je verwacht direct temperaturen van boven de 20 graden? Ik ben dik tevreden met de pluim mits er niet teveel neerslag valt en we het zonnetje zien. Dan is dit toch al heerlijk!
Helemaal juist. Alleen de neerslag valt hier dan wat tegen, maar we kunnen natuurlijk niet alles hebben hé  ;) Vooral dinsdag,woensdag,donderdag lijken regenachtig te zijn.

Neerslag nu tot dinsdag 0uur


Neerslag nu tot vrijdag 18uur:

Roland

Ik zou nu al gelukkig zijn met een zonnetje. Het is nu al twee dagen erg onaangenaam weer hier in Nijmegen-Oost. Gisteren de hele dag bewolkt met een gemene wind en slechts 5 graden behaald. Nu pas 3,5 graden.

Hé, misschien hebben we geluk, ineens vallen er hier en daar wat gaten in het wolkendek.

Jan van Ooijen

Ben juist blij met de regen nu, men denkt niet aan de droogte die er nu heerst. Beter nu dan dat het een tijd lang droog is en dan een heleboel regen valt.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marco_Goes

Precies, en dat is toch ook wat je nu zou mogen verwachten. graadje of 15 met lekker wat regen. Groeizaam voorjaarsweer.

frankaloe

net met de hond weggeweest,maar ow ow ow...wat een koude snijdende wind staat er nu.
erger dan gisteren ..mijn mening
krap 3 grd nu
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

arjanbruggink

Laat de regen maar komen, is nu wel heel erg hard nodig. En hier in het NO deel van het land is het heerlijk weer, wat wolkjes, zonnetje erbij. Alleen die koude wind, die is er helaas nog wel.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weerfreak 1337

Citaat van: Marco_Goes op vr 05 apr 2013 - 11:33
Pluim blijft extreem matig  >:(

Ik vind hem mooi, prachtige temperaturen voor april, waarin het normaal is als de temperatuur tussen de 10 en 15 graden ligt :)

Hier even de langjarig gemiddelden over het tijdvak 1981-2010
Normaal voor april dus tussen 10 en 15 graden.



Bron: KNMI

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

pietjelol

wat een weertje. Het is echt lekker buiten beetje wind en volop zon bij 8,5 graden

Romigo

Regen in combinatie met warmte, dat is helemaal goed voor de natuur. En als het een paar dagen duurt, dat heb ik vrede mee.

Jan van Ooijen

Citaat van: Romigo op vr 05 apr 2013 - 15:51
Regen in combinatie met warmte, dat is helemaal goed voor de natuur. En als het een paar dagen duurt, dat heb ik vrede mee.

Inderdaad, moet je kijken hoe snel alles groen gaat worden dan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wesleylollol

lekker zon bij 5,4 graden :)

vorig jaar was het nu al rond de 18 graden

NewWeatherfan

en dan ff heel snel alle berkenbomen in bloei zodat ik niet weken lang blijf snotteren

Ramon Oost

Heerlijke lente temperaturen berekend door ECMWF op lange termijn (+240h).


Ramon Oost

Nieuwe pluim, gemiddelde uiteindelijk tussen de 10 en 15 graden. Ook nog steeds enkele leden voor 20 graden op lange termijn...


Sven

Heerlijk pluim! was even bang na eerdere berichtgevingen over twitter dat die lentewinter zou blijven en we de lente konden vergeten, maar na het zien van die EC pluim en de kaarten van GFS kan mijn dag voor zolang ie nog duurt niet meer stuk.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marco_Goes

Dat is al wat beter ja. 15 graden en regen. lama komen, het moet!

Johann

Nog steeds een gestoorde circulatie maar ditmaal zitten we aan de warme kant van de polaire jet, en hoe. De de operationele uitdraai van het ECMWF komt vanmorgen met een "Spanish plume" achtige oplossing op de proppen waarmee warme lucht vanuit Noord Afrika tot ver naar het noorden kan opstomen. Nog geen tropenkolder maar zeker dikke 20-ers ! Let overigens ook op de "hoogtelaagjes" omgeving Azoren en Middellandse Zee. Nu maar hopen............. 8)


Powered by EzPortal