Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312518 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

SniperEye

Dat is niet te hopen natuurlijk. Hoewel de huidige kou komt door het stromingspatroon. De oorzaak is een zeer krachtig hogedrukgebied ten noorden van ons. Die kunnen hardnekkig zijn hoewel deze voor mijn gevoel bijzonder langdurig stand weet te houden.


jorentje1997


ron12

Citaat van: jorentje1997 op vr 29 mrt 2013 - 20:01
We bekijken het positief  ;)

Edit Zorba: svp geen plaatjes meequoten!
en alle 7 nachten -3 gemiddeld dus 0 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

matroesjka-world

Citaat van: ron12 op vr 29 mrt 2013 - 11:02
Als we maar niet dit krijgen zo als toen in 1816 http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomer


Ach waarom niet? Is weer eens iets anders toch?  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jasneker

Voorlopig sneeuwt het hier weer eens, 0,2 onder nul, gras bedekt, straten dooien .
Aparte afsluiting van Maart ;)

dondertje127

Ik ben geen moderator maar wou toch even kwijt dat het hier op een wintertopic begint te lijken. Dit is een lente topic, zou het dan hier over de lente kunnen gaan aub? Als ik depressief wil worden en winterverhalen wil lezen ga ik wel naar het wintertopic.

Is er vandaag wel al iets zichtbaar van serieuze temperatuurstijgingen?

Ramon Oost

Citaat van: dondertje127 op za 30 mrt 2013 - 14:21
Ik ben geen moderator maar wou toch even kwijt dat het hier op een wintertopic begint te lijken. Dit is een lente topic, zou het dan hier over de lente kunnen gaan aub? Als ik depressief wil worden en winterverhalen wil lezen ga ik wel naar het wintertopic.

Is er al iets zichtbaar van temperatuurstijgingen?

Helemaal mee eens, vanaf nu dan ook alle berichten/reacties over de winter in het daarvoor bestemde topic.

Het lijkt er lop dat we dit weertype nog wel een tijdje gaan houden... echte lente temperaturen zitten er nog niet in de komende 10 dagen.


4seasons

Ik weet nu niet of ik dit in de lente- of winterdiscussie kan plaatsen  ;D


Op de Atlantische Oceaan schijnt een zeer groot stormgebied te liggen met een lagedrukgebied van 953 .
Incredible North Atlantic storm spans Atlantic Ocean, coast to coast
http://www.washingtonpost.com/blogs/capital-weather-gang/wp/2013/03/28/incredible-storm-spans-atlantic-ocean-coast-to-coast/

http://www.opc.ncep.noaa.gov/A_sfc_full_ocean.jpg


Ik mag hopen dat wij daar niet een staartje (weer veel wind) mee te maken krijgen.
Verlang nou toch echt wel naar de lente en warme temperaturen  :)



Sven

Citaat van: dondertje127 op za 30 mrt 2013 - 14:21
Ik ben geen moderator maar wou toch even kwijt dat het hier op een wintertopic begint te lijken. Dit is een lente topic, zou het dan hier over de lente kunnen gaan aub? Als ik depressief wil worden en winterverhalen wil lezen ga ik wel naar het wintertopic.

Is er vandaag wel al iets zichtbaar van serieuze temperatuurstijgingen?

Klopt, maar het is vrij lastig gezien het in principe al lange tijd lente is (meteorologisch) gezien. Maar de pro winter posts zullen worden verwijderd.

Haha en depressief worden van het wintertopic, dan ben ik toch niet de enigste die zich zo voelt :P
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

enrico1972

Ik verlang echt op zijn minst naar lente temperaturen al hoe wel het voor mijn gevoel ook gelijk zomer mag worden.
Voorlopig worden alle werkzaamheden aan o.a. het wegennet uitgesteld zoals herstel werkzaamheden door de winter.
Zoals het er nu naar uitziet moet er straks een grote inhaalslag gemaakt gaan worden dus kan ik flink overwerken om de gemiste uren van de afgelopen weken in te halen. Kom maar op met de lente.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Marsel

Ellendig voorjaar beleven we momenteel. Echt diep triest, wat een bende buiten. Zomertijd is inmiddels ingegaan, de zon klimt hoger aan de hemel en de lentekriebels zijn niet meer te houden.
'Tja jammer dan', zal moeder natuur nu dan waarschijnlijk denken.
Nog steeds die ranzige oostelijke stroming met gruwelijke nachtvorst en overdag temperaturen met een beetje mazzel richting de 5 graden. Is dit dan leuk? Kicken we hier met z'n allen op? Gaaf, hoor al die records....maar man wat duurt dit lang  :'(.
En dan te bedenken dat we dit nog even vol gaan houden....
Geen significante veranderingen in weertype en temperatuur t/m half April. Achja, later wellicht iets oplopende temperaturen richting de 10 graden. Maar daarmee zal het dan ook wel bekeken zijn.
2e heft van April dan maar hopen op iets beters? Of zal het pas in mei zijn dat we de natuur groen zien worden en we langzaam aan de 15+ kunnen gaan denken?

We kunnen niets anders doen dan het rustig afwachten.

Ik heb mijn winterslaap inmiddels wel gehad in verlang naar hogere temperaturen en wat convectief geweld, want dit weertype (vergeef me mijn taalgebruik) komt me simpelweg de strot uit.
Tot zover....
*klaagmodus uit*

Om deze post toch nog wat inhoud te geven: hieronder staat de pluim van EC12Z van gisteren. De nieuwe (die van 00Z) zal hier de komende uren wel gepost worden.

Een fijne pasen toegewenst allen! ;)

Marco_Goes

Let op, regio ZW dus daarom zo extreem warm :s

Diem


ron12

Is de stroming van het water anders dan in andere jaren????
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM

Citaat van: ron12 op zo 31 mrt 2013 - 14:00
Is de stroming van het water anders dan in andere jaren????

De wind waait nog steeds uit NO-hoek en de temperatuur blijft daardoor achter de laatste weken. Vandaar de temp niet stijgt.. Dit zal overigens onweer de das omdoen in het voorjaar

Harry de Hond

Vanaf 6/4 lijkt het er op dat de wind meer ZW gaat worden. Zou dat een verandering teweeg kunnen brengen? Ik kan geen plaatsjes uploaden omdat ik op mijn werk ben....
Juist.

Koen-IJM

Citaat van: Harry de Hond op zo 31 mrt 2013 - 15:21
Vanaf 6/4 lijkt het er op dat de wind meer ZW gaat worden. Zou dat een verandering teweeg kunnen brengen? Ik kan geen plaatsjes uploaden omdat ik op mijn werk ben....

Jazeker. Geen nachtvorst meer en overdag oersaai weer met een graad of 11. Aan de kust nog wat kouder i.v.m. zeewater temperatuur. Liever dus niet...

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Citaat van: Koen-IJM op zo 31 mrt 2013 - 15:42
Jazeker. Geen nachtvorst meer en overdag oersaai weer met een graad of 11. Aan de kust nog wat kouder i.v.m. zeewater temperatuur. Liever dus niet...

Beter saai weer, dan wat we nu hebben. De wisseling van dit bagger patroon naar een ander mag van mij part gepaart gaan met dagen grijs en regen. Zolang we maar die winterkou gedag kunnen zeggen en de boel opgewarmt kan worden.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal