Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312540 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

Met die pluim krijg ik nog geen lentegevoel....zeker aan het eind L.T. ik weet het, maar dan duikt ie weer lol...

Harry de Hond

Citaat van: Jasneker op do 28 mrt 2013 - 12:40
Met die pluim krijg ik nog geen lentegevoel....zeker aan het eind L.T. ik weet het, maar dan duikt ie weer lol...
Hij duikt toch niet. Alleen de control. Gemiddelde stijgt over de hele periode gestaag, ook op het eind.
Juist.

Jasneker

Kan best zijn, het gaat niet zo hard op de pluim.
0.3 graden hier en het sneeuwt lichtjes...

mauriceb

Komt allemaal goed, het gaat toch een keer lente worden :) pers. denk ik pas de 2e helft april.

hoffies

De pluim kan niet anders, de zon wordt met de dag sterker!
Twitter: @hoffnar2911

Leon Eikenaar

Citaat van: hoffies op do 28 mrt 2013 - 21:07
De pluim kan niet anders, de zon wordt met de dag sterker!

Das goed te merken ja dat de zon sterkerder wordt :)
maar heb liever met warmer weer erbij, helaas zal dat even moeten wachten...
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

SniperEye

Citaat van: Harry de Hond op do 28 mrt 2013 - 13:46
Hij duikt toch niet. Alleen de control. Gemiddelde stijgt over de hele periode gestaag, ook op het eind.

Gemiddelde stijgt helemaal niet. Als ik de pluim zo bekijk is het gemiddelde vrijwel constant met af en toe een lichte stijging, andere keren een lichte daling.

Ik ben erg benieuwd naar hoe Johann kijkt naar deze situatie. Hij kijkt meestal naar hogere luchtlagen etc. Of Jan, hoe kijk jij hier tegenaan, ben erg benieuwd naar een analyse.

Koen-IJM

Pluim van gisteravond.

Bizar koud. De eerste week van April lijkt bijzonder koud te gaan verlopen!

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op vr 29 mrt 2013 - 09:04
Gemiddelde stijgt helemaal niet. Als ik de pluim zo bekijk is het gemiddelde vrijwel constant met af en toe een lichte stijging, andere keren een lichte daling.

Ik ben erg benieuwd naar hoe Johann kijkt naar deze situatie. Hij kijkt meestal naar hogere luchtlagen etc. Of Jan, hoe kijk jij hier tegenaan, ben erg benieuwd naar een analyse.

Voorlopig valt er weinig te schrijven, ook in de nieuwe uitdraai van het Europees weermodel blijven we dit weertype behouden. Geen winter (ja in de nachten wat vorst maar dat is geen winter), maar ook nog geen lentetemperaturen. Laten we het maar op een midlente houden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Koen-IJM op vr 29 mrt 2013 - 09:07
Pluim van gisteravond.

Bizar koud. De eerste week van April lijkt bijzonder koud te gaan verlopen!

Mwoah, bizar koud valt wel mee, het gemiddelde is gewoon hetzelfde gebleven
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 29 mrt 2013 - 09:08
Mwoah, bizar koud valt wel mee, het gemiddelde is gewoon hetzelfde gebleven

Als ik het afzet tegenover het koude weer van de laatste weken vind ik het toch wel vrij bijzonder. Hoelang denk jij dat dit weer nog gaat aanhouden Jan?

Jan van Ooijen

Citaat van: Koen-IJM op vr 29 mrt 2013 - 09:12
Als ik het afzet tegenover het koude weer van de laatste weken vind ik het toch wel vrij bijzonder. Hoelang denk jij dat dit weer nog gaat aanhouden Jan?

Aan de hand van de meeste uitdraaien van het Europees weermodel helaas nog zeker 1.5 week
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Harry de Hond

Citaat van: SniperEye op vr 29 mrt 2013 - 09:04
Gemiddelde stijgt helemaal niet. Als ik de pluim zo bekijk is het gemiddelde vrijwel constant met af en toe een lichte stijging, andere keren een lichte daling.

Ik ben erg benieuwd naar hoe Johann kijkt naar deze situatie. Hij kijkt meestal naar hogere luchtlagen etc. Of Jan, hoe kijk jij hier tegenaan, ben erg benieuwd naar een analyse.

Ik weet niet hoe jij kijkt, dus speciaal voor jou een lijntje langs de pluim waar wij over spreken. Een sorry is niet nodig, maar kijk goed voor je mij citeert en tegenspreekt.

Juist.

jorentje1997

En die droogte zou de landbouwers ook wel eens boos kunnen maken. 1mm tot 6 april in mijn regio...


Harry de Hond

Juist.

SniperEye

Citaat van: Harry de Hond op vr 29 mrt 2013 - 09:35
Ik weet niet hoe jij kijkt, dus speciaal voor jou een lijntje langs de pluim waar wij over spreken. Een sorry is niet nodig, maar kijk goed voor je mij citeert en tegenspreekt.

Kijk ook even naar de verdeling in de grafiek. Er is slechts sprake van een kleine stijging van slechts enkele graden, geen significante stijging. Het gemiddelde komt nog niet met dubbele cijfers aanzetten. Een stijging van 6 naar 8 graden is op de letter nauwkeurig een stijging maar op schaal niet.

Jan van Ooijen

Nieuwe pluim is ook weer een en al droevenis voor de mensen die staan te springen op lenteweer. Kan wel zeggen dat 95% van de bevolking het wil

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Dus geen midlente, maar een winlente...  ;)
Twitter: @hoffnar2911

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 29 mrt 2013 - 10:31
Nieuwe pluim is ook weer een en al droevenis voor de mensen die staan te springen op lenteweer. Kan wel zeggen dat 95% van de bevolking het wil
Dat lijkt me toch wel een beetje logisch dat zoveel mensen het willen. Winter is leuk,en ik hou ook van sneeuw maar het mag niet te lang duren en tot nu toe heb ik genoeg winter gehad in 2013. Nu mag een schitterende lente beginnen met daarna een nog schitterende zomer met veel onweer  ;D en eind november mag de winter weer beginnen  ;)

Weatherman

A winters beginning without an end  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal