Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312435 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ramon Oost

Komt wel al vaker terug in de kaarten van EC dus wie weet... :)

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 mrt 2013 - 09:56
Nou.... Opnieuw proberen maar weer

Het is zelfs zo erg dat ik niet eens meer het gevoel heb dat het nu eigenlijk wat warmer hoort te zijn. Gewoon weer compleet winter. Die paar zachte dagen van vorige week lijken inmiddels uit een andere tijd te zijn. Zo ver lijken ze weg.
Gelukkig komt ook aan deze koude periode een eind :D.

Serge

LT (Pasen) richting heerlijke lente temperaturen?

Waar is mijn cape

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Heerlijk, nu ook ECMWF met dubbele cijfers, GFS kwam er ook al mee

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Op mijn verjaardag, de 29e, heb ik temperaturen rond de 20 graden besteld
Never Stop Exploring

Ramon Oost

Pluim langzaam aan ook iets "warmer"


Jan van Ooijen

We mogen nog niet te hard roepen, maar er zijn nu toch eindelijk meer en meer tekenen dat de relatief lange winter ten einde is. Hieronder de Oper van GFS, 15-22 graden mogelijk, maar hoe dit zal gaan ontwikkelen zullen we de aankomende dagen meer duidelijkheid over gaan krijgen doormidden van opvolgende runs cq pluimen. Voorlopig nog garantie tot aan de deur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Glennb

Dat tovert een glimlachje op mijn gezicht Jan, ook al is het LT.  ::)
Groet,
Glenn

SniperEye

De kou is nog anders gruwelijk dichtbij op die kaart. Niet voor niets schrijf je natuurlijk dat dit geen zekerheid geeft.

dondertje127

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 mrt 2013 - 11:48
We mogen nog niet te hard roepen, maar er zijn nu toch eindelijk meer en meer tekenen dat de relatief lange winter ten einde is. Hieronder de Oper van GFS, 15-22 graden mogelijk, maar hoe dit zal gaan ontwikkelen zullen we de aankomende dagen meer duidelijkheid over gaan krijgen doormidden van opvolgende runs cq pluimen. Voorlopig nog garantie tot aan de deur

Het zou in ieder geval wel tijd moeten worden, want tegen die tijd gaan we richting april, en gaan we overigens dat weekend over op de zomertijd. Ik weet dat dit met een emmer zout is, maar ik hoop wel op dit scenario.

reikidaantje

is er al een nieuwe update wat betreft lente verwachting? ;D

Weerfreak 1337

Er is een klein lichtpuntje op de extreme LT  :-\


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Laat de control maar uitkomen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jasneker

Ik hoop het, ziet er goed uit, maar voorlopig werd ik wakker met natte sneeuw in de tuin...

mauriceb

lekker! dat ziet er goed uit. de trend gaat omhoog!

zwoof

Ondanks de winterse perikelen is het toch al best wel lenteachtig buiten. De vogels zingen het hoogste lied. Zojuist ff een foto gemaakt in onze achtertuin. Tevens een klein filmpje gemaakt.  :)

ron12

Lekker dat die vogels weer fluiten,nu nog wachten op de zwaluwen zo rond 26 april ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op ma 18 mrt 2013 - 12:09
Lekker dat die vogels weer fluiten,nu nog wachten op de zwaluwen zo rond 26 april ;)

Hier op kantoor ook heerlijk als je naar buiten kijkt. Echter de vraag is hoelang nog, zon in Nederland kan nooit lang goed gaan. Gisteren trouwens nog aangename lente temperaturen gemeten van 10+ graden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Al zappend kwam ik vanmorgen bij een duitse tv zender te recht.Daar was een meteoroloog.Die had het er over,dat de komende jaren toenemde kans op oostelijke stromingen op het noordelijk halfrond.Dat komt mede omdat op de noordpool grote veranderingen gaan plaats vinden de komende jaren.Weet alleen niet meer wat voor zender het was.Hij vewacht koudere winters en warme zomers,en ook minder neerslag.   
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal