Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312504 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Het wordt voor sneeuw sowieso moeilijker om te 'handhaven'. De dagen worden langer, meer zon, meer warmte. Sneeuw zal vast nog komen, maar het zal minder lang liggen en minder intensief zijn. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. ;)

Pascal Soomers

De sneeuw hoeft van mij echt niet meer terug te komen, we hebben er afgelopen winter genoeg gezien.. Nu is het echter tijd voor lente en zomer, met de bijbehorende onweders :-). Nu ben ik ook weer wat actiever op het forum dan in het winterseizoen!
When a supercell arrives, you must be prepared.

jorentje1997

Citaat van: Pascal Soomers op zo 03 mrt 2013 - 12:05
De sneeuw hoeft van mij echt niet meer terug te komen, we hebben er afgelopen winter genoeg gezien.. Nu is het echter tijd voor lente en zomer, met de bijbehorende onweders :-). Nu ben ik ook weer wat actiever op het forum dan in het winterseizoen!

+1

Ik hou echt wel van sneeuw en kou maar dat hebben we (voorlopig) al genoeg gezien in 2013. Het is ondertussen al maart dus het zonnetje met de fluitende vogeltjes mag gerust eens komen piepen en dat zal gebeuren volgende week, maar daarna weer kou met winterse buien dat is weer wat minder positief.

Maar dat is echt wel nog LT dus laat ons nog genieten van het weekje lente  ;)

Romigo

Citaat van: Pascal Soomers op zo 03 mrt 2013 - 12:05
De sneeuw hoeft van mij echt niet meer terug te komen, we hebben er afgelopen winter genoeg gezien.. Nu is het echter tijd voor lente en zomer, met de bijbehorende onweders :-). Nu ben ik ook weer wat actiever op het forum dan in het winterseizoen!

Als je dat eind april begin mei roept, dan kan ik me dat voorstellen, maar het is maart en dus nog kans op vrieskou. Wat mij betreft mag er nog wel een pak sneeuw vallen.  :P

Remy

Bij deze ruil ik ook het winter topic maar in voor de lente :)
Kernenergie FTW! en +1 omdat de zon warmte geeft zonder dat ik met hout hoef te sjouwen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


Dennis

Lente deze week laat ons eventjes genieten ... t/m vrijdag


martijn

hoop dat er nog een mooi pak sneeuw komt :) maar eerst even een weekje lente

enrico1972

Klopt de verwachting wat ik net bij NOS journaal zag wat betreft aardig wat regen voor komende vrijdag ?
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

jorentje1997

Citaat van: enrico1972 op zo 03 mrt 2013 - 20:21
Klopt de verwachting wat ik net bij NOS journaal zag wat betreft aardig wat regen voor komende vrijdag ?

Volgens mij wel hoor. Woensdag passeert een restantje van een neerslagzone (niet actief dus) maar vrijdag is de neerslagzone die langs komt wel nog actief.


enrico1972

Beetje jammer. Hoop dat het alsnog mee gaat vallen wat betreft de hoeveelheid.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

DSDLimburg

neerslag kans vrijdag zaterdag,
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

ik zie hier de sterren zojuist dik aan de hemel staan in nijmegen,hoe is het mogelijk ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Temperatuur zakt als een baksteen hier van plus 3.8 naar plus 1.3 graden in nog geen half uur in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

wat we de hele winter niet hebben, hebben veel plaatsen in nederland nu wel. Een heldere nacht. Nu al zeer lage temperaturen wie weet matige vorst als het de hele nacht helder blijft.


Jeroen22

Vanmorgen vroeg zelfs me autoruiten krabben. Had alles al weggestopt aangezien het vandaag 11 graden zou worden ;D. Vandaag zonnebril vlakbij mij hebben

Jan van Ooijen

Wat een heerlijke kaart voor morgen van Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 mrt 2013 - 07:51
Wat een heerlijke kaart voor morgen van Hirlam


Ik had liever gezien dat er allemaal minnetjes voor stonden... :P :P

Ramon Oost

Nieuwe pluim, echt winterweer niet te zien. Gemiddelde volgende week rond 5 graden.


Powered by EzPortal