Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 312479 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mochino


hoffies

En Jan, heb je ook al een kaartje voor maandag 11 maart...?
Twitter: @hoffnar2911

Ramon Oost


Roland

Wederom een grijze start van de dag, maar ik heb vanmorgen met 3 graden en geen wind weer eens heerlijk buiten getennist. Ik ben verzot op de winter maar deze liefhebberij moest ik door de vele sneeuwval anderhalve maand missen.

Op het ogenblik is het nog steeds zwaar bewolkt hier, maar de bewolking is volgens mij erg dun. De zon probeert er hier en daar doorheen te prikken en ik denk dat dit vanmiddag nog wel gaat lukken. Actuele temp nu 3,7 graden (nog steeds erg magertjes natuurlijk)

jones

Heb eind januari een link geplaatst naar de maandelijkse verwachtingen van deze man van netweather.tv! Daar is toen weinig reactie op gekomen maar zijn verwachting voor februari is toch weer met 80% uitgekomen (je kan die nu niet meer bekijken want de pagina is ververst met de verwachting van maart).

Hier zijn nieuwe voor deze maand:
http://www.netweather.tv/index.cgi?action=monthly;sess=

ron12

deze weertrend is voor duitsland voor de komende 28 dagen ook leuk om te volgen,http://www.wetter.de/cms/wettertrend-deutschland.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

AH leuk; het lente discussietopic! :) Het was een prima winter met alles er op en er aan, maar het houdt een keer op, en dan wordt het gewoon weer lekker lente. Sinds gisteren dan de meteorologische lente gestart en voor komende week gelijk meer zon en behoorlijk zachtere temperaturen, lekker zeg. Heb er nu al zin in! ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

alaind86

Komt eraan kerel haha. Volgende week lekker genieten van tempraturen tussen de 10 en 15 graden. Na het volgend weekend dreigt toch weer de winter even te komen kijken. Voor als nog een heerlijke start van Maart!

Jan van Ooijen

Eerst even genieten van lentetemperaturen, daarna een dipje met sneeuwkansje?




Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Sorry ben de tel kwijt maar de hoeveelste winterse episode wordt dit :)
4 of 5?
Daarnaast pluim voor noordelijke provincies en langs de oostgrens zijn nog een tikie kouder.
Opvallend aan de pluim is is dat de onzekerheid in de laatste paar dagen van de pluim het kleinste is vanaf 12/13 maart.
Lente liefhebbers moeten waarschijnlijk weer wachten op echte lente.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Voor de tuinders onder ons...

@BigJoeBastardi: Achtung Europe: This is a false spring coming! Major cold likely March 10-20.
Dont be fooled (IMHO)"

Het us maar een tweet, maar toch...
Twitter: @hoffnar2911

Ries

Treffend: sinds woensdag aldoor sprake van dat er zonnestraaltjes bij zouden kunnen komen, niks gezien. Voor vandaag werd volslagen bewolkt verwacht; stralend blauwe lucht met lekker zonnetje  :o

Marsel

Citaat van: Ries op zo 03 mrt 2013 - 09:46
Treffend: sinds woensdag aldoor sprake van dat er zonnestraaltjes bij zouden kunnen komen, niks gezien. Voor vandaag werd volslagen bewolkt verwacht; stralend blauwe lucht met lekker zonnetje  :o

Er zijn maar weinig bewolkingsgroepen die zo lastig te verwachten zijn als de twee die we de afgelopen dagen voor die kiezen gekregen hebben: St en Sc. Blijft toch altijd problemen geven, zelfs op de korte termijn.
Vooral die relatief dunne velden Sc kunnen bijzonder hardnekkig zijn of soms juist snel oplossen.
Modellen hebben het er vrijwel altijd moeilijk mee. Dan wordt het dus nowcasten. Probleem is dan dat je op 24u vooruit weinig zinnigs kunt zeggen over de daadwerkelijke bedekkingsgraad.
Een van de dingen die het leven van een forecaster wat lastiger maakt ;).

Ramon Oost

Nieuwe pluim... Na de lente week weer lagere temperaturen


Cdtj3

Citaat van: Ramon Oost op zo 03 mrt 2013 - 10:05
Nieuwe pluim... Na de lente week weer lagere temperaturen


Ik vind het wel grappig dat control op 10 maart niet boven 0 komt, maar de oper nog 11 graden aangeeft.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

zilvermaan

Ik ben blij dat we een weekje kunnen genieten van lekkere temperaturen. Hebben jullie ook de bewolking modellen van dinsdag, woensdag en donderdag.

Bedankt!

dondertje127

Enig voordeel kan zijn, dat straks als het koud is weer, dat er aan sommige struiken knoppen zitten, en wellicht bloemen opkomen. Dan kan het wel koud zijn, maar dan zie je toch al iets van voorjaar. Het geeft enige hoop als je die sneeuw/kou ziet, en dan bij het omkijken ook tegelijk de knoppen en de bloemen.

Ik hoop dat die stomme maartse kou maar heel erg kort gaat duren. Maar eerst even die 5 dagen van lentetemperaturen koesteren.

Powered by EzPortal