Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 311308 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roland

Zo, m'n eerste bericht op lentetopic. Als ik naar buiten kijk is het grauw en grijs, tamelijk windstil en ongetwijfeld kil. Alle sneeuw is hier nu wel weg. Onze gevederde vrienden laten flink van zich horen, maar dat zal wellicht zijn omdat ik nog een vetbol vond in het schuurtje...

Kortom: nog geen lenteweer, maar het is dan ook pas 27 februari.

Jan van Ooijen

Heerlijk!!! Nieuwe GFS komt met 13 graden  aanstaande woensdag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

woow 13 graden over een week,nu nog plus 0.5 graden hier in nijmegen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Michiel Wesselink

Kijk, daar word ik nou vrolijk van:) Hopen dat het uitkomt ;D

enrico1972

Ben ook zeker toe aan wat warmer weer en als het niet te gek gaat regenen dan zou ik best wel eens een heel blij mensch kunnen worden.  ;D
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Ramon Oost

Heerlijke temperaturen berekend voor volgende week door GFS


Jeroen22

Heerlijk om te horen en te lezen dat het lente wordt. De tempraturen die voorspellen dat het over een week 13 graden aangeven maakt mij blij ;D. Alleen moest vanmorgen toch de autoruiten krabben en nu is het - 0,2 dus de winter houdt nog stand..

arjanbruggink

Citaat van: Pascal Soomers op wo 27 feb 2013 - 11:08
Het is weer zover :-)! Het was een mooie winter, maar laat de supercellen maar gauw komen :-D!
Hebben de laatste paar dagen sneeuw toch nog een wintergevoel gegeven??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jeroen22

ja dat wel alleen voor me werk is de sneeuw (een woord met 3 letters :P).  Als ik vrij ben mag het de hele dag sneeuwen haha. Maar de lente komt eraan. 8)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

enrico1972

Wat een heerlijke kaarten. Dat wordt een week lang onder de zonnebank en op 6 of 7 maart in de korte broek naar buiten.  ;)
Om met de woorden van Rob Geus van de Smaakpolitie te spreken "Hier word ik vrolijk van".  ;D :D
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 27 feb 2013 - 21:05
Ook EC lente!

edit Ramon Oost: graag de plaatjes verwijderen uit de quote.

Als je net ten noorden van Nederland kijkt zie je de 4 graden grens dus nog alle kaarten open. Wat gebeurte er op grote hoogte Jan of Johann? Want jullie konden door een bepaalde breuk op hoogte 30 hPa ofzo zien dat de kou kwam en wat gebeurt er nu op die hoogte?
Alvast bedankt!

Weerfreak 1337

Ook GEM komt met "warmtetransport". :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ramon Oost

Nieuwe pluim. Volgende week temperaturen tussen de 10 en 15 graden!


Weerfreak 1337

Dat ziet er zeer goed uit, gaan we dan eindelijk de 10 graden passeren?  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie



winter

Zie toch enorme onzekerheid in de pluim na het midden van volgende week.
Toch een serieus aantal leden die met een reeks dagen matige vorst in de nachten komt en overdag licht positief.
Volgende week dinsdag lijkt een mooie dag te worden met +10 en zon.

Edwin

Citaat van: winter op wo 27 feb 2013 - 22:53
Zie toch enorme onzekerheid in de pluim na het midden van volgende week.
Toch een serieus aantal leden die met een reeks dagen matige vorst in de nachten komt en overdag licht positief.
Volgende week dinsdag lijkt een mooie dag te worden met +10 en zon.

Weet niet welke pluim jij bekijkt maar ik zie het anders...
Never Stop Exploring

enrico1972

Citaat van: Stephanie op wo 27 feb 2013 - 22:24
Ahhhh, BBQ en rokjesdag! ;D

En dan graag een paar goeie laarzen onder het rokje. Iets waar ik net als mijn favoriete DJ @GerardEkdom een groot fan van ben.  ;D
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Powered by EzPortal