Lentediscussie topic 2013 deel 1

Topic gezien door 311165 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 12 feb 2013 - 13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Dag winter, welkom lente

Zachtjes aan gaan we de winter verlaten. Het was een mooie winter met van alles wat. Schaatsen, sneeuw, ijzel en zelfs onweer.... Wat wil een mens nog meer? Lente misschien? Volgens een poll op RTL 4 is 88% van de Nederlanders klaar met de winter echter vele van ons forum zouden het liefst willen dat de winter een maandje of zes aanblijft.

De door Meteo-service geraadpleegde weermodellen laten voor de komende lentemaanden weinig bijzonders zien. Zowel op het vlak van temperatuur als op de interpretatie van de neerslaghoeveelheden zien we weinig schokkende zaken. De seizoensmodellen gaan dus uit van normale temperaturen en neerslaghoeveelheden. Echter laat IRI (The International Research Institute for Climate and Society) een andere verwachting zien voor de maanden maart, april en mei. De verwachting is dat de maanden maart, april en mei warmer gaan verlopen dan normaal, de kans daarop is nu 60%.



Ook WSI (Weather Services International) heeft al een lenteverwachting, de verwachting ziet u hieronder.

Prognoses maart:
Scandinavische landen - kouder dan normaal
Verenigd Koninkrijk - warmer dan normaal
Noordelijke deel van centraal Europa - warmer dan normaal
Zuid-Europa - warmer dan normaal

Prognoses april:
Scandinavische landen - warmer dan normaal
Verenigd Koninkrijk - iets kouder dan normaal
Noordelijke deel van centraal Europa - warmer dan normaal
Zuid-Europa - warmer dan normaal

Prognoses mei:
Scandinavische landen - warmer dan normaal
Verenigd Koninkrijk - warmer dan normaal
Noordelijke deel van centraal Europa - warmer dan normaal
Zuid-Europa - iets kouder dan normaal
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Ook het Amerikaans weermodel komt met lentetemperaturen vanaf 6 maart





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fluffje

Ik keek al uit naar de lentediscussietopic!!!  :D
Laat ik nou zooo hopen dat IRI gelijk krijgt..*cross fingers*
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

MSB

HA eindelijk gaan we naar  de lente toe, ben wel klaar met de winter nu, het was een mooie periode, maar genoeg is genoeg 8) 8)
Lang leven de winter

GHkstra

Heerlijk 8) Ik heb nu wel genoeg van die kou.

Marlieke

Tja,wat zal ik zeggen... winter is leuk, maar dan het liefst eigenlijk beginnend met een pak sneeuw en daarna vorst. Maar nu komt de lente eraan! Het jaargetijde waarin ik 37 hoop te worden (pfffff 37? ja 37 men o men...  :o) en alles begint weer te kriebelen... binnenkort weer onweerskansen-topics! Yes! Yes! Yes!

Let the spring begin!!!!  ;D 8)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Marcellang

Spring is in the air......why should I   ???  nog fff wachten .....en daarna knallen met die zon  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MaikelNL

Jan, kan er al iets worden gezegd over neerslag/bewolking die tijd? Ik heb graag weer 12 graden, alleen dan wel met zon. :)

Jan van Ooijen

Citaat van: MaikelNL op di 26 feb 2013 - 15:28
Jan, kan er al iets worden gezegd over neerslag/bewolking die tijd? Ik heb graag weer 12 graden, alleen dan wel met zon. :)

Momenteel lijkt het droog te gaan verlopen rond de 6de maart. Op lange termijn (maart, april en mei) zal er ongeveer de normale hoeveelheid vallen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Ik hoor bij de 12% die nog 6 maanden winter wil.  :P Ga denk maar mijn kofferspakken en richting Lapland.. ::).

theowl999999

Citaat van: Romigo op di 26 feb 2013 - 16:02
Ik hoor bij de 12% die nog 6 maanden winter wil.  :P Ga denk maar mijn kofferspakken en richting Lapland.. ::).

+ 1


Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 26 feb 2013 - 13:02
Ook het Amerikaans weermodel komt met lentetemperaturen vanaf 6 maart
*knip kaartjes*

Jan, heb je ook gezien wat er voor die dagen aan neerslag kan gaan vallen... :-\ Kun je wel hogere temperaturen hebben, als je bijna verzuipt dan lijkt mij die hogere temperaturen nauw ook niet zaligmakend.

Edwin

Citaat van: Romigo op di 26 feb 2013 - 16:02
Ik hoor bij de 12% die nog 6 maanden winter wil.  :P Ga denk maar mijn kofferspakken en richting Lapland.. ::).

Goed, neem die kou maar mee daar naartoe :) ik vind dat elk jaargetijde zo zijn charmes heeft en zodra het lente is wil ik ook lente en geen winter meer. Seizoensvoorspellingen neem ik meestal maar met een korrel zout, ik vind het meestal maar onzin dat je nu al kan zeggen dat er in april en mei weinig neerslag zal gaan vallen? Persoonlijk heb ik het daar nooit zo op en in Nederland is het toch vaak, over het algemeen gezien, hetzelfde. Perioden met droog, soms wat bewolkt, maar wel stabiel weer en soms perioden ( 2/3 weken ) met onstabiel weer. We zullen wel zien wat de komende lente gaat brengen :)
Never Stop Exploring

Romigo

Citaat van: Edwin op di 26 feb 2013 - 16:24
Goed, neem die kou maar mee daar naartoe :) ik vind dat elk jaargetijde zo zijn charmes heeft en zodra het lente is wil ik ook lente en geen winter meer. Seizoensvoorspellingen neem ik meestal maar met een korrel zout, ik vind het meestal maar onzin dat je nu al kan zeggen dat er in april en mei weinig neerslag zal gaan vallen? Persoonlijk heb ik het daar nooit zo op en in Nederland is het toch vaak, over het algemeen gezien, hetzelfde. Perioden met droog, soms wat bewolkt, maar wel stabiel weer en soms perioden ( 2/3 weken ) met onstabiel weer. We zullen wel zien wat de komende lente gaat brengen :)

Zolang de temperatuur niet boven de 20ºC komt, vind ik het best.. :P

harmenst

Ik kan uren naar de laatste weerkaart in de tweede post kijken. De lente is van harte welkom, heerlijk!

Sven

Eindelijk het lentetopic, direct weer die kaarten met hoeveel het te warm/koud zal wezen. Heb nu al drie jaar lang die plaatjes zitten kijken en klopt werkelijk geen hol van. Ik prent me er niet aan vast ;) Maar goed lente komt eraan en daar gaat het om!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

DSDLimburg

Eens kijken wat het gaat worden de komende dagen 6 maart is nog lang.
seizoen 2018/2019

dondertje127

Oh, wat heb ik me hierop verheugd! Ik zag al plaatselijk 14 graden (piek 15) in de pluim van het KNMI, maar nu natuurlijk eerst de rest hier volgen wat waar is en wat niet :)
Bedoel, het zijn nog maar prognoses, laatst stelden ze het ook al uit en bij. Maar het zou heerlijk zijn weer eens de zon te voelen, beetje zachte lenteregen en zachte temperaturen.
Heb al een grote struik met knoppen gezien pas geleden, toen het tijdelijk zachter was.

SniperEye

Ik zie aan de datum van de startpost dat je er al vroeg mee begonnen bent ;) Ik kijk al uit naar zachtere temperaturen :)

Powered by EzPortal