Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247948 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op wo 30 jan 2013 - 22:52
Hoor ik nu een M.E. Putto of hoor ik een Pietje Paulusma?



Nee! Maar goed de Hirlam zullen jullie echt moeten wachten tot morgen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 23:00
Nee! Maar goed de Hirlam zullen jullie echt moeten wachten tot morgen ;)
de friese weerman he?haha
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

WinschoterWeer

Wat een wind vandaag op mijn zoon zijn verjaardag! Ik kan me het niet herinneren dat het zo warm en winderig was op de 30e januari! Ik ben blij met de huidige pluim. Vooruitzichten lijken weer winters te worden. Ik vind het prima, want dit herfstweer is momenteel voor een ander misschien boeiend. Hier nu 7 graden !!! en 7 bft !!! en de wekker gaat morgenvroeg ook nog om 7 uur.  ;)

Johann

Citaat van: WinschoterWeer op wo 30 jan 2013 - 23:22
Wat een wind vandaag op mijn zoon zijn verjaardag! Ik kan me het niet herinneren dat het zo warm en winderig was op de 30e januari! Ik ben blij met de huidige pluim. Vooruitzichten lijken weer winters te worden. Ik vind het prima, want dit herfstweer is momenteel voor een ander misschien boeiend. Hier nu 7 graden !!! en 7 bft !!! en de wekker gaat morgenvroeg ook nog om 7 uur.  ;)

Hier in Wallis niet veel anders. Compleet herfst, harde tot stormachtige wind en regen tot maar liefst 2000 meter  >:(
Vanaf vrijdag dan winterweer en meter tot anderhalve meter sneeuw (noordkant) Alpen  :D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Dan ook dinsdag, geen gifje van gemaakt want zit ook nog regen bij



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 23:28
Dan ook dinsdag, geen gifje van gemaakt want zit ook nog regen bij


Toch weer wat winterse perikelen, en wie weet meer. Momenteel is de temperatuur trouwens snel aan het dalen. Van ruime 11 naar 7.7 graden.

winter

Wordt spannend vrijdag-zaterdag is er al meer informatie over hoe de kern van het neerslaggebied trekt? Jan?
En klopt het als de kern ten zuiden van Nederland trekt de meester neerslag als sneeuw zal vallen?

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op wo 30 jan 2013 - 23:51
Wordt spannend vrijdag-zaterdag is er al meer informatie over hoe de kern van het neerslaggebied trekt? Jan?
En klopt het als de kern ten zuiden van Nederland trekt de meester neerslag als sneeuw zal vallen?

Denk dat de gevestigde weerbureau's hetzelfde zitten als ik. Voorlopig neig ik wel meer naar de kant van EC dan GFS temeer omdat die telkens hetzelfde is
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 23:54
Denk dat de gevestigde weerbureau's hetzelfde zitten als ik. Voorlopig neig ik wel meer naar de kant van EC dan GFS temeer omdat die telkens hetzelfde is
En wat laat ec juist zien  sneeuw of regen over zuid nederland en noord belgie ?

just0408

Ik ben ook niet van steen.

arrieknarrie

Heerlijk van het weekend weer wat sneeuwpret in het verschiet.  ;D
Geeft januari een sneeuwtapijt, dan zijn we de winter zeker nog niet kwijt.

arrieknarrie

Geeft januari een sneeuwtapijt, dan zijn we de winter zeker nog niet kwijt.

Suncatcher

Kaarten zien er goed uit, toevallig zit ik vanaf maandag een weekje in het noordoosten van Zwitserland  ;D

just0408

Weet je wat ik wil? Dat het een keer flink gaat sneeuwen. En dan bedoel ik echt urenlang zware sneeuwval met vlokken zo groot als een golfbal die loodrecht naar beneden komen en een belachelijk dik pak sneeuw achterlaten waardoor ik in een handomdraai een iglo in elkaar zet!
Ik ben ook niet van steen.

jorentje1997

Laat maar komen die winterse buitjes :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Roan

Citaat van: Johann op wo 30 jan 2013 - 23:26
regen tot maar liefst 2000 meter  >:(
Berekenen ze de regenhoeveelheid tegenwoordig in meters in Zwitserland Johann :P

Jan van Ooijen

EC ook nog kansjes op (natte) sneeuw aanstaande zaterdag





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MarcS

Citaat van: just0408 op do 31 jan 2013 - 06:34
Weet je wat ik wil? Dat het een keer flink gaat sneeuwen. En dan bedoel ik echt urenlang zware sneeuwval met vlokken zo groot als een golfbal die loodrecht naar beneden komen en een belachelijk dik pak sneeuw achterlaten waardoor ik in een handomdraai een iglo in elkaar zet!
YES!

Powered by EzPortal