Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247226 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: zorba op vr 25 jan 2013 - 07:31
Hier gifje van GFS


Vind ze niet realistisch aangezien de temperaturen totaal niet overheen komen met de rest
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Whow, EC komt nu ook met sneeuw aanzetten morgen, andere bijhorende kaarten ogen ook goed!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jur

Ah, ik zie regen! Fijn! M'n tuut is viesbah.

hoffies

Hier ff een twitter berichtje van Joe Bastardi:

Cold wave in Europe to end, winter returns around Valentines day for most. US break in plains and east 36-48hr long, hen colder air comes.

Ik hoop zelf iets eerder, maar klinkt goed een tweede koude golf!
Twitter: @hoffnar2911

JPP78

Citaat van: TaL op vr 25 jan 2013 - 06:28
Ik snap hun tekst niet als je het kaartje erbij neemt

In de tekst zegt het dat het kouder wordt maar op het kaartje staat er voor

Northern Mainland: warmer

We zien wel  ::)
nog een keer gelezen en je hebt inderdaad gelijk, koud uit the northern region zal westwaarts trekken in de northern mainland. nu maar eens kijken of dat NL kan halen, zo;n situatie kan ook makkelijk tot Duitsland komen en heeft NL veel last van randstoringen en ander soortige onstabiliteiten die hier een W-wind veroorzaken. Als er een keer winter is geweest wil het in NL vaak moeilijk een tweede keer winteren, daarom ben ik wat sceptisch, maar goed, van mij mag het hoor! maar dan wel met zon en zonder die !@#$%^ bewolking.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Ries

zit potdicht met mist hier, zal wel bitter koud zijn buiten met die -7 d'r bij...brrr...nog even van genieten voor de +10 volgende week!

SniperEye

Citaat van: jones op vr 25 jan 2013 - 00:30
Nieuwe WSI seizoensvoorspelling:

In February, WSI forecasts:

Northern Mainland* – Warmer than normal

In March, WSI forecasts:
Northern Mainland – Warmer than normal

PS. Met Northern Mainland wordt bedoeld:



Ik vind het nogal gewaagd om de kaart zo in te delen. Nederland heeft een zeeklimaat, dat kan je van Oost Duitsland niet zeggen maar wordt gemakshalve wel meegerekend op deze kaart.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JPP78

Zeker morgen (vrijdag) en mogelijk ook overmorgen  (zaterdag) vriest het dag en nacht. (geschreven door meteo consult, donderdagmiddag rond 12:00) zullen ze daar nu nog zo over denken? het wordt een dubbeltje op z'n kant denk ik.


P.S. het is hier onbewolkt!!  :o en toch maar -6  :-\
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Ploeps

In  Vorden vanmorgen om 7 uur -6,5 en geheel bewolkt. We hebben hier in de afgelopen koudeperiode helaas nog geen strenge vorst mogen noteren :( Laatste kans voor de komende nacht, misschien nog een goedmakertje?
Liefhebber van weer-uitersten.

Vomera

Hier weer vannacht Tmin van -3.3 geweest. Alle dagen gewoon bewolkt gebleven hier in het zuid-oosten. Zon??? die ken ik niet haha
Laten we hopen dat de laatste run van Hirlam zo blijft, want de vorige run leek de storing af te zwakken boven het oosten. De laatste run tot nu toe laat het goed actief blijven.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 jan 2013 - 07:46
Whow, EC komt nu ook met sneeuw aanzetten morgen, andere bijhorende kaarten ogen ook goed!

Weinig enthousiaste reacties over de run van Hirlam/EC, iedereen al sneeuwmoe?  ??? Terwijl het juist zo'n mooie run is. Hieronder ook nog het neerslag-kaartje voor Oost-Nederland.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op vr 25 jan 2013 - 07:16
DE BILT onder de -10 nu,zo nog een nachtje -10 en lager,dan hebben we een echte koudegolf te pakken.Hier in nijmegen is het -7.2
nu
Denk dat we de koudegolf wel kunnen vergeten. Dan had het voor 1:00 uur -10°C moeten zijn geweest (in De Bilt).
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

arjanbruggink

Citaat van: Arend op vr 25 jan 2013 - 09:12
Weinig enthousiaste reacties over de run van Hirlam/EC, iedereen al sneeuwmoe?  ??? Terwijl het juist zo'n mooie run is. Hieronder ook nog het neerslag-kaartje voor Oost-Nederland.
Kijk eerst wel ff de kat uit de boom.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op vr 25 jan 2013 - 09:12
Weinig enthousiaste reacties over de run van Hirlam/EC, iedereen al sneeuwmoe?  ??? Terwijl het juist zo'n mooie run is. Hieronder ook nog het neerslag-kaartje voor Oost-Nederland.

Dat komt doordat ze op TV zeggen dat de sneeuw zondag komt :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: Arend op vr 25 jan 2013 - 09:12
Weinig enthousiaste reacties over de run van Hirlam/EC, iedereen al sneeuwmoe?  ??? Terwijl het juist zo'n mooie run is. Hieronder ook nog het neerslag-kaartje voor Oost-Nederland.

Ik denk dat iedereen weet wat er achter zit... En das niet zo leuk, dat is natte en gladde drek. Als de sneeuw blijft liggen dan is het leuk, maar de pret is van korte duur, gezien de bak regen die we gaan krijgen.  :-\

Marlieke

Citaat van: Arend op vr 25 jan 2013 - 09:12
Weinig enthousiaste reacties over de run van Hirlam/EC, iedereen al sneeuwmoe?  ??? Terwijl het juist zo'n mooie run is. Hieronder ook nog het neerslag-kaartje voor Oost-Nederland.

Niet sneeuwmoe, maar ALS het komt dan is het waarschijnlijk ook behoorlijk snel weer weg. Dus tja...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

grassiekuik

Vandaag het mpemba effect weer gedaan. Ik was alleen dus niet de beste kwaliteit film


Vomera

Citaat van: grassiekuik op vr 25 jan 2013 - 09:31
Vandaag het mpemba effect weer gedaan. Ik was alleen dus niet de beste kwaliteit film



Is goed te zien hoor! Echt grappig dit, alleen nog niet kunnen doen :(

Powered by EzPortal