Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223220 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chase-Stormer

Citaat van: just0408 op ma 21 jan 2013 - 22:04
Dessalniettemin kijk ik er wel degelijk naar uit om in de Noordzee te duiken als het water weer op temperatuur is. Alleen ben ik erachter gekomen dat er wel degelijk haaien (haringhaai, voshaai, reuzehaai, grondhaai) zwemmen aldaar, en dat vind ik toch wel iets minder fraai.

But that's a whole other video  ;)

Maar die zie je toch niet in dat mooie bruine water dat we hebben  :P afgelopen zomer nog in 2 kwallen getrapt brrrrr

OT: Het begint misschien een beetje saai te worden, maar er valt nog steeds poedersuiker naar beneden  ;D mij hoor je niet meer klagen ! Dit heeft ons laatste echte sneeuwdekje van 2010 dubbel en dwars waard gemaakt

Reutel

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 22:11
Lijkt wel dat de kou probeert terug te keren na de dooi-inval.


Onderbouw je stelling eens, want ik zie het echt niet...  ???

Bacci

Wat wel opvalt is dat volgende week dinsdag nu stuk kouder is dan op de vorige pluim, de echte dooi lijkt uitgesteld te worden. GEM gaat niet voor dooi en ik ook niet!  ;)

SniperEye

Lang geleden dat ik zo'n eenstemmige pluim heb gezien, zelfs op +5 en + 10 dagen. Nauwelijks spreiding.

Henk1976

Ik hou van extreem weer, dus een storm mag van mij komen. Lekker dynamisch weer. Ik snap ook niet dat mensen geen seizoenen willen, en alleen maar warmte. Lijkt mij iig helemaal niets. Nu eerst genieten van bijna een volle week winter en misschien wel extreem lage temperaturen.

WinschoterWeer

Wat een geweldige dag was dit! Nu zo mijn nest in! 15 cm sneeuw achter thuis! -5 gr en 5 bft (hij trekt ff weer aan) en het is momenteel......droog!  ;) Ik ga mn nest in en ff mezelf de rust gunnen! Laterzz!

DeCle

In één van de vorige topics had ik het al geschreven dat GEM vaak de dooi uitstelt en vaak de koudste temperaturen geeft in vergelijking met de andere modellen. Nu weer dus. Vorige jaren was dat ook al zo en ging het gewoon dooien. Dus ik zou geen hoop putten uit GEM   

gilleeesss

Jammer de dooi komt. Ookal is het wel nog 6dagen ver. Steeds afwachten ;) weet je nog die keer dat ieder lied na 7dagen vor ijsdagen gingen. Dat we plots 2weken(3?) herfstweer kregen? Waarom niet omgekeerd een keertje? Kom winter.. heb je het niet goed hier ?? :(((((((((((((((((

zwoof

Citaat van: Reutel op ma 21 jan 2013 - 22:15
Onderbouw je stelling eens, want ik zie het echt niet...  ???
Ik denk dat ie bedoeld dat meer leden (nacht)vorst berekenen op het allerlaatst (14e dag). De 28 daagse van Johann (eerder vanavond) ernaast en de koudere oplossingen zijn terug op de verre LT. Lekker koffiedik kijken  :D

zwoof

Citaat van: WinschoterWeer op ma 21 jan 2013 - 22:29
Wat een geweldige dag was dit! Nu zo mijn nest in! 15 cm sneeuw achter thuis! -5 gr en 5 bft (hij trekt ff weer aan) en het is momenteel......droog!  ;) Ik ga mn nest in en ff mezelf de rust gunnen! Laterzz!

Mooi man, je hebt er ook lang genoeg op moeten wachten. Beter dan als enige het groene stipje zijn  ;)

vdweste

Citaat van: DeCle op ma 21 jan 2013 - 22:32
In één van de vorige topics had ik het al geschreven dat GEM vaak de dooi uitstelt en vaak de koudste temperaturen geeft in vergelijking met de andere modellen. Nu weer dus. Vorige jaren was dat ook al zo en ging het gewoon dooien. Dus ik zou geen hoop putten uit GEM

Onderbouw het even met behulp van kaarten en dergelijke. Run van vanavond van GEM stelt inderdaad de dooi uit, maar dat doen enkele leden bij GFS ook, dus daar kunnen ook zomaar zulke kaarten uitkomen. GEM van vanmorgen zette gewoon dikke dooi in voor volgende week. Ik ga niet zeggen dat GEM het bij het rechte eind heeft want die dooi gaat er wel komen, maar GEM is over het algemeen een prima model gebleken.

grizzrh

reactivatie van buien boven de ardennen en het zuiden van belgië !
Doenrade, Limburg

Reutel

Citaat van: zwoof op ma 21 jan 2013 - 22:37
Ik denk dat ie bedoeld dat meer leden (nacht)vorst berekenen op het allerlaatst (14e dag). De 28 daagse van Johann (eerder vanavond) ernaast en de koudere oplossingen zijn terug op de verre LT. Lekker koffiedik kijken  :D

Tja, als je maar lang genoeg gaat zitten staren naar de pluim, dan zie je misschien wel ergens, helemaal aan het eind, een klein lichtpuntje, wat er op zou kunnen duiden dat er wellicht een hele kleine kans is op een graadje nachtvorst in het uiterste noordoosten......  ;D

Reutel

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 22:47
reactivatie van buien boven de ardennen en het zuiden van belgië !

Dat zijn natte flatsen vriend, ben maar blij dat dat naar Duitsland trekt.  8)

grizzrh

Citaat van: Reutel op ma 21 jan 2013 - 22:49
Dat zijn natte flatsen vriend, ben maar blij dat dat naar Duitsland trekt.  8)

Betere natte sneeuw dan geen sneeuw, ligt toch een en al zooi hier ;)
pure ijs sneeuw wat er ligt... Crap

wat er ligt mag van mij iig wegsmelten.. waardeloos
Doenrade, Limburg

DeCle

Citaat van: vdweste op ma 21 jan 2013 - 22:41
Onderbouw het even met behulp van kaarten en dergelijke. Run van vanavond van GEM stelt inderdaad de dooi uit, maar dat doen enkele leden bij GFS ook, dus daar kunnen ook zomaar zulke kaarten uitkomen. GEM van vanmorgen zette gewoon dikke dooi in voor volgende week. Ik ga niet zeggen dat GEM het bij het rechte eind heeft want die dooi gaat er wel komen, maar GEM is over het algemeen een prima model gebleken.

Ik heb geen zin om allemaal kaarten er bij te zoeken, maar het is iets wat mij opviel. Misschien heb ik het wel helemaal mis.
En bij Wetterzentrale gaat de rum maar tot zondag dus daarna zal er ook wel dooi op de kaarten staan.
En het lastige is dat er van GEM ook geen pluim is.

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 22:53
Betere natte sneeuw dan geen sneeuw, ligt toch een en al zooi hier ;)
pure ijs sneeuw wat er ligt... Crap

wat er ligt mag van mij iig wegsmelten.. waardeloos

Dan mag je regelen dat de dooi altijd eerst daar in limburg komt dan hier in het westen? oke?;D hha

grizzrh

Citaat van: gilleeesss op ma 21 jan 2013 - 22:56
Dan mag je regelen dat de dooi altijd eerst daar in limburg komt dan hier in het westen? oke?;D hha

couldn't care less at the moment haha :P
Van mij mag het weg dooien en daarna nieuwe vorst periode met sneeuw :D

Citaat van: DeCle op ma 21 jan 2013 - 22:56
Ik heb geen zin om allemaal kaarten er bij te zoeken, maar het is iets wat mij opviel. Misschien heb ik het wel helemaal mis.
En bij Wetterzentrale gaat de rum maar tot zondag dus daarna zal er ook wel dooi op de kaarten staan.
En het lastige is dat er van GEM ook geen pluim is.

Mijn rum is nu al op, buuurrrpp :o
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 22:59
couldn't care less at the moment haha :P
Van mij mag het weg dooien en daarna nieuwe vorst periode met sneeuw :D


Mijn rum is nu al op, buuurrrpp :o

Van mij mag het gewoon vorst blijven en nog eens 5cm bij ofzo ;) nog 2weken. Mijn voorspelling was 3weken met 2 KLEINE dipjes :) (maar zoals het er nu misschien naar uit ziet word het een grote :( )

grizzrh

Citaat van: gilleeesss op ma 21 jan 2013 - 23:03
Van mij mag het gewoon vorst blijven en nog eens 5cm bij ofzo ;) nog 2weken. Mijn voorspelling was 3weken met 2 KLEINE dipjes :) (maar zoals het er nu misschien naar uit ziet word het een grote :( )

We hebben februari en begin maart nog he, februari verloopt meestal toch wel stevig qua vorst!
Zal wel goedkomen, maar jij zou die sneeuw hier ook niets vinden :P niks mee te doen, tis een blok ijs eigenlijk :P
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal