Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223226 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vomera

Tact -0.3 ... Volgens mij gaat de ijsdag niet door vandaag. Maar zie al dat sinds gisteren de geen aangesloten dagen ijsdagen meer zijn. Gisteren was de Tmax 0.8

Harry de Hond

Citaat van: Shadow112 op ma 21 jan 2013 - 10:25
Lijkt er inderdaad op dat een knoepert van een laag boven de UK de boel gaat verpesten. (00.00 run gfs) één lichtpuntje, Piers Corbyn verwacht dat de modellen er voor 90% naast zitten en laagje niet zover uitdiept en het hoog nog genoeg tegengas kan geven. Ben benieuwd, de man heeft in het verleden nog wel eens gelijk gehad :D
Piers
Mij benieuwen. Zou wel een stunt zijn als hij gelijk krijgt.
Juist.

Bacci

Ik wil in ieder geval nog de Mpemba effect kunnen uitprobreren, het lijkt streng te gaan vriezen dus moet lukken! en dan in het weekend nog schaatsen.

WinschoterWeer

Citaat van: Vomera op ma 21 jan 2013 - 10:08
Ja klopt inderdaad, viel mij ook op dat hirlam het goed had. Maar vind het echt vies tegen vallen, als je hoort dat noorden nog sneeuw is. Hier ligt niet eens 5 cm. Ik wil die noordelijke tarefelen ook eens mee maken :D
Ruimte genoeg! Huizenprijs laag! Keuzes keuzes keuzes ;-) Je bent welkom als je vlaai meeneemt! ;-) Nu ff on topic :
Sneeeeeeuw in het Oldambt! haha temp -3 lekker windje 5bft driftsneeuw, sneeuwduinen, OV is een puinzooi, al een dodelijk slachtoffer te betreuren in Musselkanaal etc etc. En het wintert nog even door in provincie Groningen!

matroesjka-world

Citaat van: WinschoterWeer op ma 21 jan 2013 - 10:47
haha temp -3 lekker windje 5bft driftsneeuw, sneeuwduinen, OV is een puinzooi, al een dodelijk slachtoffer te betreuren in Musselkanaal etc etc.

Zei hij lachend... :-[
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

WinschoterWeer

Citaat van: matroesjka-world op ma 21 jan 2013 - 10:49
Zei hij lachend... :-[
er staat betreuren bij....zegt genoeg dacht ik zo. Vreselijk toch dat zoiets is gebeurd. Daar zou ik nimmer om lachen! Capiche?!

GHkstra


zwoof

Enkele foto's zoals het er hier bij ligt. Nog steeds lichte sneeuw.

jones

Lijkt inderdaad bijna te gaan dooien in een deel van BE en ZO-NL. Temp flirt hier met het vriespunt, maar zolang het dauwpunt negatief is vind ik dat niet zo erg!

Vomera

Citaat van: jones op ma 21 jan 2013 - 11:10
Lijkt inderdaad bijna te gaan dooien in een deel van BE en ZO-NL. Temp flirt hier met het vriespunt, maar zolang het dauwpunt negatief is vind ik dat niet zo erg!

Hier nu
Tact 0.1 °C
Gevoel -3.2 °C
Dauwpunt -2.9 °C

Helaas pindakaas :)

maarten89

Oppasen in het zuiden soms op de weg hoor! Regent aanrijding door ijzel. De lijnt lijkt mij nu iets opgeschoven zijn van rotterdam/breda naar oosten van braband. Zal niet raar op kijken of raakt zuid gelderland ook!
De lijn zit nu ongeveer op Oss-Veghel-Eindhoven-Den Bosch.
Gewaarschuwd mens telt voor 2 ;)

knarf


maarten89

De gladheid veroorzaakt door ijzel en motregen zorgt op de wegen rondom Breda voor enorme files.

veel automobilisten zijn de conctrole over hun voertuig verloren, door de verraderlijke gladheid. Op de A16 bij Breda, de A50 bij Son, de A67 bij Hoogeloon, de verbindingsweg tussen de A58 en de A27 bij het knooppunt Sint Annabosch, de N2 bij Eindhoven. de A2 bij het knooppunt De Hogt en op de A59 vonden ongevallen plaats. In een tijdsbestek van 30 minuten vonden 35 ongevallen plaats, allen veroorzaakt door gladheid. Het KNMI heeft de code oranje afgegeven voor de regio's Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant.

Op de A50 staan lange files, die moeizaam in lengte afnemen. Om 11:00 uur stond er richting Oss stond 12 kilometer file bij het knooppunt Ekkersrijt, de andere kant op zelfs 20 kilometer file.

De VerkeersInformatieDienst raadt weggebruikers aan, de snelheid aan te passen. Op de matrixborden boven de snelwegen heeft Rijkswaterstaat de maximum snelheid op de wegen A2/A58/A16 verlaagd, de zogenaamde snelheidsdeken. Dit is voor de veiligheid van de weggebruiker en is geen adviessnelheid.
Laatst gewijzigd: 21 januari 2013, 11:17

(bron: VID)

ron12

Citaat van: zwoof op ma 21 jan 2013 - 10:24
In Gelderland ijzel hoorde ik ??? Gaat toch niet hoger komen? Het sneeuwt hier nog steeds gelukkig.
nijmegen nu droog na wat sneeuw bij -1.4 graden,geen ijzel gehad hier
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

klimascepie

Ik geloof nog niet zo in die dooi. Ja de kaarten zeggen het maar dat zal nog wel en keer of wat veranderen. Er borrelt nog genoeg daar bovenin. Bovendien kent elke winter wel en paar dagen wat minder weer. Pas als de wind echt goed uit het zuiden komt te waaien ben je de klos. Nu moet je rekenen dat ook met en weststroming je kunt krijgen dat de lucht zo uit de diepvries komt.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

just0408

Heerhugowaard bedolven onder een mooi pak sneeuw. Een pak van mijn hart  :)
Ik ben ook niet van steen.

Koen-IJM

GFS stelt de dooi weer uit naar zondag.

Zynex

Als Johan zegt dat het gaat dooien dan is dat ook wel zo denk ik :'(
Nog maar even genieten dus!

pasz

Waar is het KNMI mee bezig. Weeralarm afgeven voor ZH als het kwaad al gebeurd is ?
http://twitpic.com/bx1qot

Powered by EzPortal