Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 221921 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

franky

Het is nu wel overduidelijk dat het na komend weekend over en out is. Wat niet wil zeggen dat het in februari nog is kan vriezen/ sneeuwen.

Bacci

Even een foto tussendoor, vanmiddag op het Veluwemeer.


Remy

Niet noemenswaardige neerslag hier,wel stormachtige wind.
Het is echt zo hard dat de houtblokjes uit mijn mand worden geblazen... Zelfs de deur op de windkant is niet meer te houden met een arm.
Ik voer nu hout in via de achterdeur omdat het zo hard waait dat mijn honderd kilo al vrolijk meewappert zodra een vlaag wind dat stuk hout te grazen neemt.
Damn en dat hier ver van de kust... Dit weertje is echt noemenswaardig.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

arjanbruggink

Citaat van: Henk1976 op zo 20 jan 2013 - 21:46
Sneeuw in Assen! Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Zal me nu benieuwen hoeveel ik moet scheppen morgenvroeg. Inmiddels trekt de wind behoorlijk aan.  :o

Maar volgende week 10 graden.... Not. Hup in de prullenbak met dat ding.
Raar, in Smilde nog geen sneeuwval waar te nemen. Zie nog steeds niks voorbij vliegen langs de lantaarnpaal die zo'n 5mtr van me huis staat.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

bliksems

Citaat van: boharo op zo 20 jan 2013 - 21:52
Het lijkt erop dat het komend weekend over gaat zijn met de winterpret.
Laten we hopen op wat bijstellingen deze week, en anders hebben we heel februari nog voor de boeg!
Positief blijven denken!
zelfde melodietje: 1 maand lente-10,5 maand HERFST en 2 weken winter.
wat een land...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jack 738

Lang gewacht , maar er valt hier sneeuw! Moeilijk te zien met de harde wind maar vooruit ,,,
het sneeuwd

zwoof

Citaat van: franky op zo 20 jan 2013 - 21:54
Het is nu wel overduidelijk dat het na komend weekend over en out is. Wat niet wil zeggen dat het in februari nog is kan vriezen/ sneeuwen.

Overduidelijk? Zo werkt het niet bij LT verwachtingen denk ik ;)  Paar dagen dooi is trouwens helemaal niet erg mbt tot de ijsaangroei. Als de vorst daarna maar terugkomt, Elfstedentocht eind februari moet dan ook nog kunnen.    ;)


Reutel

Citaat van: Remy op zo 20 jan 2013 - 21:58
Niet noemenswaardige neerslag hier,wel stormachtige wind.
Het is echt zo hard dat de houtblokjes uit mijn mand worden geblazen... Zelfs de deur op de windkant is niet meer te houden met een arm.
Ik voer nu hout in via de achterdeur omdat het zo hard waait dat mijn honderd kilo al vrolijk meewappert zodra een vlaag wind dat stuk hout te grazen neemt.
Damn en dat hier ver van de kust... Dit weertje is echt noemenswaardig.

Ja en dan kan de sneeuwjacht straks behoorlijk overlast geven, hopelijk gaat het niet ten koste van de sneeuwpret!

Thunderfreak

Hierbij een klein woordje van mij naar de Moderators Het Forum en Jan de beheerder.

Aller eerst wil ik zeggen,dat we het maar treffen deze winterse periode! Hoe bizar is het om van +11 naar dik onder nul te gaan in een 1 omdraai en dat al dik 10 dagen lang!

We hebben ijs plezier en sneeuwplezier! Her en der meer dan elders ook met betrekking tot ijs,maar dat maakt de winters in Nederland ook zo leuk. Zou het na volgend weekend zachter worden,dan mogen we trots zijn dat deze winter 2 periode's van winter kende tot nu toe,de eerste was kort maar krachtig en deze tja hoe zal ik het noemen? Subliem  :) 11 steden-tocht lijkt voorlopig even uit zicht maar zeg nooit nooit want we hebben nog een stukkie te gaan,tenslotte kan februarie er ook wat van.

Verder moet ik zeggen dat dit forum echt een uitkomst is,ik heb me vorig jaar voorjaar aangemeld maar kwam weinig om de hoek kijken. Sinds de winter echt van zich liet spreken ben ik hier blijven hangen,en wel om de volgende rede! Op veel fora's is het vaak in korte periodes druk en in mijn opinie erg lang stil,er komen mensen plots op heh forum zodra er wat staat te gebeuren,en zo is het weer doodse stilte,ook gebeuren er op verschillende fora''s nogal wat dingen zoals fikse discussie's en boosheid tegen elkaar die nergens over gaan,wat het plezier totaal bederft voor echte weer liefhebbers.

Hier is het druk,gezellig soms een discussie maar die zijn leuk en moet ook kunnen,ook heb je hier nogal vrijheid om te praten met elkaar soms lijkt het op chat maar dat moet niet uitmaken,zo blijft het wel gezellig en kan ieder zijn ding melden en punten ophalen waar men iets van wil weten,zonder dat er direct ingegrepen word dat je naar de chat moet.

Verder geeft men hier top informatie! En ook duidelijke informatie die ergens op gebasseerd zijn,en ook vaak blijken uit te komen,hiermee bespeur ik dus echt liefde voor het weer en alles wat er omheen draaid!

Bedankt dat dit forum bestaat en bedankt voor de gezelligheid,ookal moet je vaak pagina's ver terug lezen maar dat maakt niet uit,want je zit zelf achter de computer en kan alles rustig terug lezen tot het meest recente bericht.

Ook is alles lekker duidelijk en overzichtelijk.

Groet,

Thunder!

8)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

TimK21

Korte, maar felle bui in Nijmegen doet ook een duit in het zakje en gooit er toch weer een wit laagje bij. Nu zware motsneeuw, hele kleine vlokjes, bijna puntjes, maar zware intensiteit. Benieuwd wat er nog te wachten staat. Leuk is dat het nog moet 'ontstaan' zodat het spannend blijft waar en hoelaat!
Challenge accepted!

Bacci


NitroGenetics

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 22:03
Hierbij een klein woordje van mij naar de Moderators Het Forum en Jan de beheerder.

blablabla en nog eens bla :p

Groet,

Thunder!

8)

Ben het er 100% mee met je eens +1 !

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 22:02
Overduidelijk? Zo werkt het niet bij LT verwachtingen denk ik ;)  Paar dagen dooi is trouwens helemaal niet erg mbt tot de ijsaangroei. Als de vorst daarna maar terugkomt, Elfstedentocht eind februari moet dan ook nog kunnen.    ;)
Idd Zwoof wat een gekkigheid wat men soms hier neer tikt.
Nonsens voor de winter nog moet beginnen en einde winter na 4 dagen dooi vooruitzichten op LT.
Maar het ziet er naar uit dat het gebied in het Noorden contact krijgt met de neerslag vanuit DL (onder me)
Het echte werk gaat beginnen voor hier  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MamaAs


NitroGenetics


matroesjka-world

En ook hier is de (sneeuw) jacht geopend !!!!  ;D ;D ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

bliksems

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 jan 2013 - 22:07
Ben het er 100% mee met je eens +1 !
jumbo is van 4 tot 8 open zondag trouwens;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Zynex

ik weet dat LT erg onzeker is maar dit ziet er wel erg slecht uit  :'(

Kiwitwins

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 22:03
Hierbij een klein woordje van mij naar de Moderators Het Forum en Jan de beheerder.

*knip mooi stukje uit het hart*

Bedankt dat dit forum bestaat en bedankt voor de gezelligheid,ookal moet je vaak pagina's ver terug lezen maar dat maakt niet uit,want je zit zelf achter de computer en kan alles rustig terug lezen tot het meest recente bericht.

Ook is alles lekker duidelijk en overzichtelijk.

Groet,

Thunder!

8)

Eens +1... En inderdaad blij dat er niet constant berichten verdwijnen en dat er op gewezen wordt dat het geen chat is.. Ik ben blij hier. Het is gezellig en leerzaam. Heerlijk..
(Ook al kom ik misschien vaker met extremen dan gewoon zomaar tussen door)
Het is maar dat je het weet.

Reutel

Citaat van: Bacci op zo 20 jan 2013 - 22:07
15 daagse

Klotepluim, niets meer en niets minder...

Komende week nog even genieten!  ;)

Powered by EzPortal