Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 296815 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Southpaw

Citaat van: Lucas op zo 20 jan 2013 - 21:28
Kijken of ik dit ook kan ;) blauw is de algemene stroming. Gele pijltjes de ontwikkeling van de neerslag echo's.

Nee dus haha
auw, dat was mijn nek ;D ;D

JPP78

Dat er in het noorden geen sneeuw op de grond komt, komt weer door sublimatie, de droge lucht verdampt de sneeuw voordat het de  grond raakt. ik denk niet dat de modellen daar rekening mee houden. (dit antwoord komt van Marco Verhoef, die had ik het even via twitter gevraagd)
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

pasz

Goedemorgen. Die streep tussen Rotterdam en Den Haag levert mooie dikke vlokken op.

jorentje1997

Citaat van: pasz op zo 20 jan 2013 - 21:33
Goedemorgen. Die streep tussen Rotterdam en Den Haag levert mooie dikke vlokken op.
Goedemiddag, er komt nog heel wat meer aan :)

vivalavida

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 21:31
Ff scherm bijdraaien allemaal  ;D

Gaat zo lastig op de ipad, het scherm draait gewoon mee. Dud dan maar even de nek oefenen heah!?   ;D

Joep


Reutel

Citaat van: albalinda op zo 20 jan 2013 - 21:28
Klein Stavern meldt de eerste kleine sneeuwvlokjes (15 km. boven Lingen, kaart van Roland)
Er moet eerst nog wel even wat sneeuw vallen hier om boven de zandduintjes uit te komen :P

Gefeliciteerd, daar moet op gedronken worden!  ;D

Southpaw

maar goed 't zou wel geweldig zijn als je verwachting uitkomt.
Maar het noorden krijgt de volle laag als ik de stromingkaartjes goed interpreteer.

Gegund overigens. ;)

NitroGenetics

Citaat van: bliksems op zo 20 jan 2013 - 21:28
ja hallo,ik was even naar de Jumbo gelopen.is ook afentoe nodig he;)
bedankt nog trouwens voor die uitleg die je gaf over dat hoge en lage drukgebied en hoe het zich zal ontwikkelen!
met mijn handen in mijn haar zat ik daarvoor!
jumbo op een zondag?

jornonweer

die pluim moet de prullebak in! bah 10 graden?!?!?  >:(
Danger is real, fear is a choice.

grizzrh

Citaat van: vivalavida op zo 20 jan 2013 - 21:34
Gaat zo lastig op de ipad, het scherm draait gewoon mee. Dud dan maar even de nek oefenen heah!?   ;D

inderdaad :P tis ook zo moeilijk dat de poster even op bijdraaien(kantellen) klikt... :P
Doenrade, Limburg

Harrie Pama

zal er wel veel sneeuw vallen in het noorden want de lucht is daar droog zegt iedereen

Reutel

Citaat van: JPP78 op zo 20 jan 2013 - 21:33
Dat er in het noorden geen sneeuw op de grond komt, komt weer door sublimatie, de droge lucht verdampt de sneeuw voordat het de  grond raakt. ik denk niet dat de modellen daar rekening mee houden. (dit antwoord komt van Marco Verhoef, die had ik het even via twitter gevraagd)

Trololo dit is de grap van de dag!!!  ;D ;D ;D

Darkness


Lucas

Oké mensen de plaatjes laat ik maar aan jullie over, sorry voor de nekkrampen. Ziet er niet uit zo  :-[
Ben er wel van overtuigd dat het zich zo zal ontwikkelen gezien de stroming, Hirlam en de positie van het laagje
Aanhoudende sneeuwval

Diesel2011

 ;) Hier in Dorst sneeuwd het ook weer lichtjes. Ben Benieuwd wat er nog gaat komen
Is dus echt een prullenbakrun.
Ik wens iedereen nog een fijne avond. ;)

MamaAs

Citaat van: JPP78 op zo 20 jan 2013 - 21:33
Dat er in het noorden geen sneeuw op de grond komt, komt weer door sublimatie, de droge lucht verdampt de sneeuw voordat het de  grond raakt. ik denk niet dat de modellen daar rekening mee houden. (dit antwoord komt van Marco Verhoef, die had ik het even via twitter gevraagd)

Dn ben ik benieuwd wat het met de aankomende front gaat doen. Daar verwacht ik dan ook niet teveel van.

Chase-Stormer

In de prullenbak met die run, blegh !

Bacci

Pluim is goed, nog een week winter, in ieder geval nog een weekend om weer te genieten.

Marcellang

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 21:37
Trololo dit is de grap van de dag!!!  ;D ;D ;D
Mmmm dat verklaart de sublimatie in mijn keel, sta droog  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal