Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297614 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VinceBongiovi

Citaat van: Aern op zo 20 jan 2013 - 09:31
Het komt zo jouw kant op, de sneeuw heeft een uurtje vertraging.

Oké we zullen wel zien, toch aardig wat dat kan vallen volgens de modellen.

Weatherman

Ben reuze benieuwd voor vandaag, alles is al behoorlijk vertraagd.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Mdelaat97

Hier begint hier nu te sneeuwen. Ben benieuwd hoeveel er valt :) Allemaal een leuke dag!

mochino

Zo te zien zitten we in Zwolle , Kampen perfect  8)

VinceBongiovi


Zynex

Het ziet er goed uit voor Heiloo! :O ik ben benieuwd!

Bacci

Goedemorgen, nieuwe Hirlam ziet er goed uit, het gebied lijkt nu meer over het hele land te activeren.

Joep

Driftsneeuw en bitter koud Van onze weerman
Soest - Sneeuwval in combinatie met een krachtige oostenwind zorgen vandaag en morgen voor een zeer slechte situatie op onze wegen. Vanuit het zuiden is vanmorgen een sneeuwstoring het land binnengetrokken die tergend langzaam noordwaarts trekt. De combinatie van sneeuw en wind kan leiden tot driftsneeuw en sneeuwduinen.



MRijkswaterstaat is met vele honderden strooiwagens paraat en de ANWB waarschuwt nu al voor een zware maandagochtendspits! Verspreid over het land wordt opnieuw 5-10 cm sneeuw berekend. Het KNMI heeft code geel afgekondigd.

De winter bereikt deze week een nieuw hoogtepunt. Vanmorgen vroor het in het zuiden 5 graden, in het deels onbewolkte noorden 7-9 graden. Vandaag liggen de maxima rond min 5 graden. Ook vannacht en morgen overdag vriest het vaak matig.

Vanaf dinsdag verdwijnt de sneeuw en volgen opklaringen. Een groot complex hogedrukgebieden van Scandinavië tot Groenland houdt de gehele week bij ons een noordoostelijke stroming in stand waarmee steeds koudere lucht wordt aangevoerd. In de nachten vriest het deze week tussen de 7 en 15 graden, overdag liggen de temperaturen 1 tot 5 graden onder nul. Pas na het volgende weekeinde probeert een nieuwe storing een aanval op de winterkou.

telegraaf.nl


jorentje1997

Hier sneeuwt het wel, maar niet zo heel hard. Maar ook in België zal het gebied vanmiddag activeren toch?

Weatherman

Citaat van: Joep op zo 20 jan 2013 - 09:55
In andere delen van het land zal om 18.00 uur 1 tot 4 centimeter sneeuw zijn gevallen.
Telegraaf.nl
1 tot 4  :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Neerslaggebied lijkt voor grens eindhoven-venlo te stagneren even.

Reutel

Goedemorgen! *gaap*  ::)

Ik trek de gordijnen open en zie gelukkig dat er nog geen sneeuw ligt. Wat mij betreft mag die witte zooi wegblijven. Sneeuwpret.. pff daar krijg je koude handen van... Eerst maar eens koffie...

mochino


TaL

Citaat van: jorentje1997 op zo 20 jan 2013 - 09:55
Hier sneeuwt het wel, maar niet zo heel hard. Maar ook in België zal het gebied vanmiddag activeren toch?

Het meeste wordt hier pas na de middag verwacht ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marcellang

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 09:57
Goedemorgen! *gaap*  ::)

Ik trek de gordijnen open en zie gelukkig dat er nog geen sneeuw ligt. Wat mij betreft mag die witte zooi wegblijven. Sneeuwpret.. pff daar krijg je koude handen van... Eerst maar eens koffie...
Hahaha, ok dan verwacht ik na de koffie weer enthousiasme van je  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

KarelV

Ik zit hier nog op de eerste vlokjes te wachten.

BD6

In Midden Limburg nu de eerste, kleine, sneeuwvlokjes

winter

Hier goed te zien dat het neerslaggebied net voor de grens eindhoven-venlo stagneert
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

Reutel

Zo!  8)

Wow wat een Hirlam zeg, prachtig om te zien dat er gewoon steeds meer sneeuw lijkt te gaan vallen. Al is het het meeste witte goud deze keer voornamelijk voor het noorden. Dat gun ik ze wel ;) Prachtig plaatje van Sytse Schoustra, gepikt van de site van J. Visser, om de dag te beginnen. Ijsbergen op de Waddenzee!




Joep


Powered by EzPortal