Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297508 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 12:58
doet het knmi het dan niet meer op teletekst op nederland 1.2.3.vroeger wel toch.

Nee, alles draait om geld, geld en nog eens geld. Helaas gaat dat ten koste van de goede service ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 12:58
doet het knmi het dan niet meer op teletekst op nederland 1.2.3.vroeger wel toch.

Inderdaad vroeger wel dacht ik.

ron12

Citaat van: Roland op za 19 jan 2013 - 12:58
Ik verheug met nu al op de mededelingen van NS de komende twee dagen  8)
kun je hier volgenhttp://kubus.mailspool.nl/spoorkaart
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 13:00
Nee, alles draait om geld, geld en nog eens geld. Helaas gaat dat ten koste van de goede service ;)
okee,alles wordt afgebroken in dit land
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Weet iemand waarom treinen wel in Zwitserland en Oostenrijk kunnen rijden en in Nederland niet?
Nog een vraagje komt er nu niet zo een pluim van GFS binnen want weerplaze zet pas 14 uur altijd een andere pluim bij GFS?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Nog iets best raar dat temp. op een aantal plaatsen nog steeds blijft dalen of niet?
Nog iets het neerslaggebied waar wij volgens mij mee te maken krijgen bevindt  zich nu in Zuid-Frankrijk zie op deze radar te zien.
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

winter

Wooh Jan dat zijn 3 dooi aanvallen achterelkaar/neerslaggebieden.
Worden allemaal redelijk gepareerd in Nederland!
GFS laat meeste neerslag toch in Noorden vallen hoop toch dat Hirlam gelijk heeft hebben we hier in het Zuiden lekker veel :)

Johann

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 13:10
Weet iemand waarom treinen wel in Zwitserland en Oostenrijk kunnen rijden en in Nederland niet?
Nog een vraagje komt er nu niet zo een pluim van GFS binnen want weerplaze zet pas 14 uur altijd een andere pluim bij GFS?

Ja, daarvoor bestaat 1 simpele rede: men investeert meer geld in het spoornet, ook vwb onderhoud, materiaal, verwarmde wissels etc etc. Betere service, daardoor ook duurder reizen !

vdweste

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 13:10
Weet iemand waarom treinen wel in Zwitserland en Oostenrijk kunnen rijden en in Nederland niet?
Nog een vraagje komt er nu niet zo een pluim van GFS binnen want weerplaze zet pas 14 uur altijd een andere pluim bij GFS?

Tadaaa:


Johann

EC-MOS sneeuwval zondag-maandag

Brussel circa 10cm
Herwijnen circa 6cm
Leeuwarden circa 4.5cm
Enschede circa 4cm

vdweste

Citaat van: Johann op za 19 jan 2013 - 13:17
EC-MOS sneeuwval zondag-maandag

Brussel circa 10cm
Herwijnen circa 6cm
Leeuwarden circa 4.5cm
Enschede circa 4cm

Eindhoven? (A)

En nog altijd alles als sneeuw trouwens?

JPP78

Citaat van: MamaAs op za 19 jan 2013 - 12:08
Wij zijn na een 3 kwartier van het ijs af gejaagd, wat een godgruwelijke KOU. Ging door merg en been.

Moest trouwens erg lachen om deze foto op twitter: https://twitter.com/dhaanwatersport/status/292562998281781248/photo/1
Wel veilig, hahaha. En al 6.5 cm dus!

IJs is al goed 'schoongeveegd' door de wind, ook goed te zien op piet zijn webcam: http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
We hebben het 2 uur volgehouden met warme choco tussendoor.... Skikleren doen wonderen! Geen van ons had t koud...

6,5cm is genoeg om te vegen, ook met een kleine machine denk ik.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

ron12

zo was het vroeger,niet mee gemaakt hoor,
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Citaat van: Johann op za 19 jan 2013 - 13:17
EC-MOS sneeuwval zondag-maandag

Brussel circa 10cm
Herwijnen circa 6cm
Leeuwarden circa 4.5cm
Enschede circa 4cm
Heb je een idee over Oostende? Hier zal normaal wat minder sneeuw vallen (dacht ik)

grizzrh

Citaat van: Johann op za 19 jan 2013 - 13:15
Ja, daarvoor bestaat 1 simpele rede: men investeert meer geld in het spoornet, ook vwb onderhoud, materiaal, verwarmde wissels etc etc. Betere service, daardoor ook duurder reizen !

Heb al gehoord dat Limburg van pro rail afwilt.. ook echt dom om de spoorweg te privatiseren... zoiets moet gewoon van het land zelf zijn, die hebben de ruggen  om zoiets goed te financiĆ«ren. Al ben ik wel een beetje sceptisch of de regering wel slaagt..

Kan niet wachten tot morgen :D dat nieuwe plaatje van Jan ziet er STUKKEN beter uit!!

Citaat van: jorentje1997 op za 19 jan 2013 - 13:21
Heb je een idee over Oostende? Hier zal normaal wat minder sneeuw vallen (dacht ik)

Zal toch wel rond de ratio liggen van brussel misschien wat minder misschien wat meer.
Doenrade, Limburg

Johann

Citaat van: vdweste op za 19 jan 2013 - 13:19
Eindhoven? (A)
En nog altijd alles als sneeuw trouwens?

5cm, yep, alles sneeuw  (70-71)   ;)

winter

Citaat van: JPP78 op za 19 jan 2013 - 13:20
We hebben het 2 uur volgehouden met warme choco tussendoor.... Skikleren doen wonderen! Geen van ons had t koud...

6,5cm is genoeg om te vegen, ook met een kleine machine denk ik.

6,5 cm is al best veel doe er nog ongeveer 1,5cm bij tot de storing komt zit je op 8cm !!
Maar die 6,5 cm ijs is dat op elfstedenroute want dat is echt al veel hoor dan ligt daar rond vrijdag +- 15/20 cm als de voorspelde kou komt in de nachten!

vdweste

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 13:20
zo was het vroeger,niet mee gemaakt hoor,


Correctie: zo was het in 1941/1942. Vroeger waren er ook warme winters hoor. :)

alaind86

Vroeger toen de treinen wel reden in de winter.

Powered by EzPortal