Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 296722 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zynex

Volgens mij is het hier ook hard aan het dooien :o


Erik V

Aangekomen in De Eemhof. Het ijs ligt er, ook hier, slecht bij... Temp 0 graden

PatrickM

Citaat van: Zynex op vr 18 jan 2013 - 15:57
Volgens mij is het hier ook hard aan het dooien :o

Nee, temperatuur is gewoon onder nul, maar de zon zorgt overdag voor wat lichte dooi door absorptie als ik me niet vergis..

xzaz

Wij hebben hier stadsverwarming, en je kan precies zien waar de leidingen lopen  ;D
De winter is nog niet eens begonnen!

Remy

Vandaag heel de dag geen noemenswaardige sneeuw gehad hier,terwijl een paar kilometer rondom ons heen alles wit is,jammer dat het heel de dag redelijk bewolkt was het zou met die sneeuw sporen wel een mooi plaatje opleveren denk ik :)

En dan nu een minder welriekende mededeling http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/01/stront_in_musselaakanaal.html
Men vraagt zich af of dat slecht is voor de ijsvorming op het kanaal dat toevallig hier langs mijn huis loopt.

Nee dat maakt helemaal niet uit. Zelfs vijftigduizend kilo zout zou nog geen verschil maken voor de ijsvorming op dit kanaal.
Er wordt door de AVEBE zo enorm veel warm water op geloosd dat bij min twintig er nog amper een vliesje ijs op ligt.


CO2 Is geen klimaat thermostaat.

samverhoeven

Ik ben net terug van de ardennen (Waimes), het was daar toch verdomd kou. We hadden er geen internet, dus ik ben blij dat ik het forum nu terug kan volgen.  ;D

gilleeesss

Ja hier gewoon ijsdag en op asvalt enzo smelt het ook beetje. Is doodnormaal :) .. J&J terug en meteen nieuw topicje, altijd leuk. Welkom terug in het winterse beneluxje ;DD Ben benieuwd voor zondag

petje

volgens mijn thuis weerstation

gaat er sneeuw vallen!!  :-))
denk eerder dat hij dat aangeeft vanwege drukverschil

hier is einhoven, want op de een of andere manier kan ik mijn profiel niet aanpassen
als ik dat wil doen springt het blauwe blokje steeds weg

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Chase-Stormer

Het sneeuwt weer hele kleine vlokjes as we speak :D

gilleeesss


Bacci


grizzrh

Citaat van: Bacci op vr 18 jan 2013 - 16:34
JEEEUUUH!  ;D

heb de hirlam vanmorgen gezien, zag beetje bagger uit.. gaf niet zo veel sneeuw aan wel veel neerslag..
Hopen dat de gif van zorba wat anders heeft te zeggen!
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 16:36
heb de hirlam vanmorgen gezien, zag beetje bagger uit.. gaf niet zo veel sneeuw aan wel veel neerslag..
Hopen dat de gif van zorba wat anders heeft te zeggen!

Maar die ging toch maar tot zondag 06.00?

grizzrh

Citaat van: Bacci op vr 18 jan 2013 - 16:37
Maar die ging toch maar tot zondag 06.00?

Klopt ja!

-- GFS loopt jongens!
Doenrade, Limburg

gilleeesss


grizzrh

Citaat van: gilleeesss op vr 18 jan 2013 - 16:41
Regen voor belgie --'

GFS lijkt niet echt goed te weten wat hij wilt, neerslag wordt berekent als sneeuw maar de 850 hPa is +...
Belgiƫ lijkt idd wel regen te zijn.. maja wat wordt het nu he... pfffff :P
Doenrade, Limburg

glenn

Citaat van: gilleeesss op vr 18 jan 2013 - 16:41
Regen voor belgie --'

Goed kijken nu regen voor belgie behalve het noorden daar sneeuw hoor

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 16:43
GFS lijkt niet echt goed te weten wat hij wilt, neerslag wordt berekent als sneeuw maar de 850 hPa is +...

Ik vrees voor et ergste eigenlijk. Maarja gfs is laatste tijd bagger, maarja het kan wel degelijk regen worden he, in plaats van 5+cm zal het de sneeuw die er ligt wegdoen smelten.. Ik hoop van niet!!!

Powered by EzPortal