Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 296383 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Glennb

Groet,
Glenn

aloa

Gaat zondag en maandag wel goed koud aanvoelen. In het noorden een stevige wind (6 / 7 Beaufort) uit het oosten en een temp van -5 (misschien wel lager). Dan kom je al uit op een gevoelstemperatuur van rond de -15.


grizzrh

Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Best gek, hier is het vandaag geen ijsdag geworden (+0,5), en er zijn totaal geen tekenen van de sneeuw die smelt :P Ik weet dat dat door de lage dauwpunten etc. komt, maar die zijn er bij jullie ook en het vriest zelfs bij jullie. Gek genoeg hier niets van te zien aan het sneeuwdek. :)

Heeft hier trouwens vanmorgen best lang licht tot soms matig gesneeuwd, 0,5-1cm bijgevallen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

WinschoterWeer

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 14:41
Hier is net wat op mn vensterbank en voor t huis ligt weggedooid, maar dat zal wel de warmte straling vanuit mn huis zijn!
Rest ligt er nog mooi bij :D
Wordt wel tijd dat er wat nieuws bij komt, sneeuw begint wel wat smerig te worden
Wat een luxe, je hebt het over smerige sneeuw....ik heb nog niet eens een cm sneeuw liggen hier....het heeft niet eens de kans gekregen om smerig te worden...Prijs je gelukkig met je smerige sneeuw!  ;)

stratocumulus

Naast sneeuw die smelt terwijl het vriest heb je natuurlijk ook verdamping waardoor sneeuwlaag afneemt.

Jan, Johann, welkom terug, geniet nog even na voor zover dat gaat ;) en thx voor de uitleg wederom :)

Spannend wordt het wel, zondag :)


klimascepie

De zon is wel degelijk aansprakelijk voor het weg smelten van de sneeuw.
Voor meer informatie hier over en om dit forum niet verder te belasten verwijs ik door naar http://www.klimaatfraude.info/
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

grizzrh

Citaat van: WinschoterWeer op vr 18 jan 2013 - 15:04
Wat een luxe, je hebt het over smerige sneeuw....ik heb nog niet eens een cm sneeuw liggen hier....het heeft niet eens de kans gekregen om smerig te worden...Prijs je gelukkig met je smerige sneeuw!  ;)

Ja daar kan ik ook niets aan doen :P dat zijn al die uit het noorden die hebben gebid dat de sneeuw weg zou blijven :P voor ijs..

Offtopic:
Kan iemand hier een verklaring voor geven wat dit is?
Ik vraag het me al geruime tijd af..

Doenrade, Limburg

DSDLimburg

De tempratuur meter achter in mijn tuin geeft nu toch wel 0,4 graden aan hmmmmm?
seizoen 2018/2019

WinschoterWeer

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 15:09
Ja daar kan ik ook niets aan doen :P dat zijn al die uit het noorden die hebben gebid dat de sneeuw weg zou blijven :P voor ijs..


Hahaha, je kon wel eens gelijk hebben!  ;)

Vomera

Tuin effect ? of warmte dat toch nog van huizen/gebouwen afkomt. Moet toch een verklaring zijn :) Ik zit hier bij mijn werk en tussen de gebouwtjes in is de sneeuw inmiddels weer weg terwijl 10 meter verder wel weer sneeuw ligt.

Citaat van: DSDLimurg op vr 18 jan 2013 - 15:10
De tempratuur meter achter in mijn tuin geeft nu toch wel 0,4 graden aan hmmmmm?

Johann

Citaat van: Weatherboy op vr 18 jan 2013 - 14:50
Ik schreef niet dat het dooide in Enschede ;) Wel opletten hoor. Ik typte dit omdat ik dat gezeur over instraling, smelt of wat dan ook van de sneeuw een beetje vervelend vond.

Je hebt helemaal gelijk ! ;)
Was Floris die dat schreef !

Citaat van: Floris op vr 18 jan 2013 - 14:19
In Enschede dooit het flink.[/b] Dagenlang een stevig sneeuwtapijt zonder contouren. Inmiddels overal contouren in een paar uur tijd.
Ook duidelijk dooi zichtbaar op plekken waar sneeuw ligt.
De randen vertonen duidelijk watersporen. Echt bizar, want als ik de kaarten moet geloven vriest het toch echt.
Er is ook geen sprake van zon, en het sneeuwt zelfs heeeeel licht.

Johann

Citaat van: DSDLimurg op vr 18 jan 2013 - 15:10
De tempratuur meter achter in mijn tuin geeft nu toch wel 0,4 graden aan hmmmmm?

Tuin -stadseffecten !
Daarnaast geen off. meetstation en opstelling conform richtlijnen I guess !?


winter

Mooi om te zien hoe onverspelbaar het weer is en er nog eigenlijk weinig gezegd kan worden over de zekerheid van de neerslag.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Sneeuwgebied+op+zondag/1427
Laat verschillende mogelijkheden zien.
Hopelijk klaart het vannacht ten minste goed op in Nederland, weet iemand wat de kans is dat er opklaringen zijn in friesland???

DSDLimburg

Citaat van: Johann op vr 18 jan 2013 - 15:19
Tuin -stadseffecten !
Daarnaast geen off. meetstation en opstelling conform richtlijnen I guess !?
Stadseffecten zeker niet , ik woon in een klein boerendorpje wat verder alleen maar omringt is door boerenland, het zou inderdaad wat stralings warmte kunnen geweest zijn want weertsation schinnen geeft toch nog altijd -0,9 aan. maar dat de tempratuur hier iets omhoog is gegaan vandaag dat is zeker. Dauwpunt is wel nog altijd overigens -3,1
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op vr 18 jan 2013 - 15:33
Stadseffecten zeker niet , ik woon in een klein boerendorpje wat verder alleen maar omringt is door boerenland, het zou inderdaad wat stralings warmte kunnen geweest zijn want weertsation schinnen geeft toch nog altijd -0,9 aan. maar dat de tempratuur hier iets omhoog is gegaan vandaag dat is zeker. Dauwpunt is wel nog altijd overigens -3,1

Hey DSD hier is het nu -0,7 op ons weerstationetje!
Doenrade, Limburg

Weatherman

Citaat van: winter op vr 18 jan 2013 - 15:30
Mooi om te zien hoe onverspelbaar het weer is en er nog eigenlijk weinig gezegd kan worden over de zekerheid van de neerslag.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Sneeuwgebied+op+zondag/1427
Laat verschillende mogelijkheden zien.
Hopelijk klaart het vannacht ten minste goed op in Nederland, weet iemand wat de kans is dat er opklaringen zijn in friesland???
Gunstig voor Brabant, sneeuw komt in de nacht al. :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Floris

@johann

Bedankt voor de message. Weer bij bijgeleerd  :)

Vomera

sneeuw gebied bij de frans/belgie grens lijkt te verpieteren...
zuid frankrijk onstaat een flink gebied opeens.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal