Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 296876 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hoffies

Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
[/quote]

Yes eindelijk flink sneeuw in de mooiste gebied van Nederland. Vuurtorenstaren  ;)
Twitter: @hoffnar2911

Reutel

Citaat van: Joep op zo 20 jan 2013 - 21:18
JAN VISSER ?@janvissersweer
Mocht de operationele oplossing van het ECMWF de kar trekken dan 'dreigt' na het as weekeinde een sterke verzachting!

Ik ga voor een prullenbakrun, zeker nu GFS weer kouder wordt.

MamaAs

Laten we hopen dat het niet gaat verzachten!

Hier nog steeds een heeeeel klein beetje sneeuw. Het dwarrelt vooral rond op de wind, want het waait erg hard.
Als er uit komt wat nu voorspelt wordt, ben ik erg benieuwd hoe we morgen vroeg wakker worden, en of mijn man aan het werk kan  ;D

Harrie Pama

we kunnen 50cm halen in sneeuwduinen

hoffies

Citaat van: Joep op zo 20 jan 2013 - 21:18
JAN VISSER ?@janvissersweer
Mocht de operationele oplossing van het ECMWF de kar trekken dan 'dreigt' na het as weekeinde een sterke verzachting!

Duurt nog een hele week, we gaan het zien. Het blijft Nederland, het is hier geen lapland! *nuchter*
Twitter: @hoffnar2911

jorentje1997

Sneeuwhoogtes kunnen jullie hier plaatsen: http://weerbenelux.blogspot.be/p/actuele-sneeuwhoogte.html

+ als ik het goed zie blijft die hele neerslagzone zo'n 12uur boven Nederland slepen, dat is een hele tijd zeg ;o

Thunderfreak

Citaat van: Harrie Pama op zo 20 jan 2013 - 21:23
we kunnen 50cm halen in sneeuwduinen

Was in Zeeland ook al het geval,mooi om te zien. Sommige waren 75 cm hoog

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Ramon Oost

Ik denk dat de Oper een warme is.. Ben benieuwd naar de pluim.. GFS en GEM zien er goed uit..

grassiekuik

Ijsregen in sint pancras met tussendoor wat lichte sneeuw. Ramen op de auto's zetten al lekker aan

Reutel

Citaat van: seetekst op zo 20 jan 2013 - 21:16
Heerlijk om hier alle berichten te volgen, maar als 'leek' ook wel lastig hoor, omdat ik zelf de kaarten niet kan 'lezen'. Wie legt het nog even uit aan de hand van de kaarten? Waar ontstaat nou nieuwe sneeuw (ik zie wel wat) maar vooral hoe zie / weet je nou welke richting het opgaat? Tijd voor een cursus! Ideetje, of zijn er al cursusdagen :D ik lees wel veel, maar dat blijft gewoon niet hangen!

Ook voor de gevorderden is het moeilijk om een goede sneeuwverwachting te maken nu. Rond 22.00 uur zal er wel een nieuwe Hirlam geplaatst worden, dan kun je zien wat de laatste ontwikkelingen zijn van het neerslaggebied.

Wat je het beste kan doen, is jezelf goed inlezen en veel vragen stellen als je iets niet weet. Er zijn hier altijd wel mensen die je vragen willen beantwoorden. ;)

Roland


Weatherman

Hoe staat het met dat gebiedje wat Stephanie aanhaalde en Reutel een naam gaf ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marcellang

Citaat van: Roland op zo 20 jan 2013 - 21:14

In Nijmegen kijk je nogal eens over de oostgrens. Je kunt goed zien dat er zich daar wat begint te ontwikkelen. Rondom Düsseldorf was bijvoorbeeld een uur eerder nog nauwelijk iets te ontdekken. Ook in N-Limburg nieuwe buien. Bovendien lijken me dit actiever buien dan dat gebied van vanmiddag. We wachten af!
Klein Stavern meldt de eerste kleine sneeuwvlokjes (15 km. boven Lingen, kaart van Roland)
Er moet eerst nog wel even wat sneeuw vallen hier om boven de zandduintjes uit te komen :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

bliksems

Citaat van: Weatherboy op zo 20 jan 2013 - 21:08
Totaal ja, had ik al gezegd ;) Lekker snugger weer hè! Moet je niet buiten spelen, ipv hier lopen klagen en kreunen ;D Haha.
ja hallo,ik was even naar de Jumbo gelopen.is ook afentoe nodig he;)
bedankt nog trouwens voor die uitleg die je gaf over dat hoge en lage drukgebied en hoe het zich zal ontwikkelen!
met mijn handen in mijn haar zat ik daarvoor!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Lucas

Kijken of ik dit ook kan ;) blauw is de algemene stroming. Gele pijltjes de ontwikkeling van de neerslag echo's.

Nee dus haha
Aanhoudende sneeuwval

zwoof

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 21:21
Ik ga voor een prullenbakrun, zeker nu GFS weer kouder wordt.

Hm, kweet niet hoor, is al een tijdje de trend met steeds uitstel. Maar een keer houdt het op. Zeer langdurige vorst achterelkaar is hier toch al vrij zeldzaam. Toch maar hopen dat het geen vrij spel voor de WC wordt.  Dus ik ga blind met je mee voor de prullenbakrun. :D

zwoof

Citaat van: Lucas op zo 20 jan 2013 - 21:28
Kijken of ik dit ook kan ;) blauw is de algemene stroming. Gele pijltjes de ontwikkeling van de neerslag echo's.

Nee dus haha

Ff scherm bijdraaien allemaal  ;D

hussel

Noord-limburg (well) meldt weer lichte sneeuw hier!

Weatherman

Citaat van: Lucas op zo 20 jan 2013 - 21:28
Kijken of ik dit ook kan ;) blauw is de algemene stroming. Gele pijltjes de ontwikkeling van de neerslag echo's.

Nee dus haha
Dan zit er voor Brabant wel wat in als ik je pijltjes goed volg. ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Rogierhgv

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 jan 2013 - 21:17
kan je wel op de hoogte houden :p woon sinds kort in hoogeveen momenteel heeft het wat ge ijselt maar echt niets van betekenis

Vreemd, totaal niks geen Ijzel geweest in Hoogeveen vandaag, alleen rond een uur of acht vanavond wat vlokken sneeuw gevallen.

Powered by EzPortal