Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 204299 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vdweste

Bijna 12 uur, bijna 16 januari.
15 janurari 2013 was een mooi dagje, van de 24 uur heeft het er maarliefst 23 gesneeuwd. Nog altijd lichte sneeuwval hier, als ik de lantaarnpaal mag geloven. :P

gilleeesss

het is windstil geworden. Temp daalt richting -7 ;) ( -6.5°C actueel te izegem). Windstil

ron12

Citaat van: Weerfreak op di 15 jan 2013 - 23:55
Volgens mij heeft de Oostzee weinig invloed op ons winterweer, komt eerder door die frituurpan die om ons eigen landje heen ligt ;)
en in belgie heb je ook heel veel frituur pannetje,s ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

GEM komt ook met een mooie winterse kaart voor begin volgende week. Straalstroom ligt mooi zuid.


vossejongk

Citaat van: Weerfreak op di 15 jan 2013 - 23:55
Volgens mij heeft de Oostzee weinig invloed op ons winterweer, komt eerder door die frituurpan die om ons eigen landje heen ligt ;)

Met een (noord)/(oosten) wind heeft de noordzee niet zo gek veel invloed, maar de baltische zee des te meer aangezien de koude lucht uit bv rusland,finland e.d. daar toch eerst overheen zal moeten. En 't is nou niet bepaald een klein watertje :P

ron12

Zo 16 januari alweer begin van de tweede helft van de meteorologische winter.Ben benieuwd wat dat gaat brengen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

Citaat van: Weerfreak op di 15 jan 2013 - 23:55
Volgens mij heeft de Oostzee weinig invloed op ons winterweer, komt eerder door die frituurpan die om ons eigen landje heen ligt ;)

ah toe,slinger jij even een lekkere kalfskroket met je hengel deze kant op,wil je;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Ramon Oost

Actueel radarbeeld + satellietbeeld. Opklaringen breiden zich uit.


vdweste

Hmm, nooit aan gedacht eigenlijk.. maar is voor de aangroei van ijs eigenlijk niet de grondtemperatuur (10cm) belangrijker dan de temperatuur op 2 meter?

Ramon Oost

KNMI Guidance LT (lange termijn) beoordeling.

Na het weekeinde is er in ongeveer 50% van de leden een toenemende invloed van de Oceaan waarbij frontensystemen ons land passeren. De neerslag valt daarbij meestal in de vorm van regen. In ongeveer 50% blijven wij in koude lucht. In deze leden blijft er een hoog boven Scandinavië liggen of een gordel van hogedrukgebieden ten noordwesten van het Noordzeegebied of een zuidelijke westcirculatie waarbij de depressiekernen over of ten zuiden van ons land trekken.

Thunderfreak

Citaat van: Ramon Oost op wo 16 jan 2013 - 00:37
KNMI Guidance LT (lange termijn) beoordeling.

Na het weekeinde is er in ongeveer 50% van de leden een toenemende invloed van de Oceaan waarbij frontensystemen ons land passeren. De neerslag valt daarbij meestal in de vorm van regen. In ongeveer 50% blijven wij in koude lucht. In deze leden blijft er een hoog boven Scandinavië liggen of een gordel van hogedrukgebieden ten noordwesten van het Noordzeegebied of een zuidelijke westcirculatie waarbij de depressiekernen over of ten zuiden van ons land trekken.

Denk dat er een kans is dat de winter door zal zetten,mogen niet vergeten dat een behoorlijk deel van het vaste land van Europa besneeuwd is. Maargoed,eerst zien dan geloven  ;)

50% dus,maar sneeuw kan gekke dingen doen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

vdweste

Citaat van: Thunderfreak op wo 16 jan 2013 - 00:39
Denk dat er een kans is dat de winter door zal zetten,mogen niet vergeten dat een behoorlijk deel van het vaste land van Europa besneeuwd is. Maargoed,eerst zien dan geloven  ;)

50% dus,maar sneeuw kan gekke dingen doen.

Dat is afgelopen nacht geschreven, over een paar uur komt er een nieuw stukje ;)

Toch maar opgebleven dus, hier de nieuwe pluim van GFS:



Oper niet helemaal alleen op lange termijn, maar veel steun krijgt ie niet.

Truste! ;)

zwoof

Citaat van: Aern op 15 januari 2013, 22:36:03
Wat gaan we nu krijgen bij Pownews?

Een bepaalde weerman waarvan ik de naam niet zal noemen, die zich weer compleet belachelijk gaat maken over een paar minuten?

Heel eerlijk antwoord: "ja! ik ben te groot voor Nederland"  ;D

http://www.powned.tv/uitzendinggemist/pownews.html
FF doorspoelen naar 14:17 min


op 15 januari 2013, 22:36:03

Cholens

Citaat van: zwoof op wo 16 jan 2013 - 00:52
Heel eerlijk antwoord: "ja! ik ben te groot voor Nederland"  ;D

http://www.powned.tv/uitzendinggemist/pownews.html
FF doorspoelen naar 14:17 min


op 15 januari 2013, 22:36:03

Ben jij dat?

grizzrh

Doenrade, Limburg

arrieknarrie

Dat sneeuwdekje doet wonderen met de temps hier   :D
-13 en dalende hier in Strijen  :o
Geeft januari een sneeuwtapijt, dan zijn we de winter zeker nog niet kwijt.

Ries

Ik mag hopen dat morgen of in 't weekend hier ook wat wits komt te liggen want ook al vind ik vorst al een traktatie, zonder sneeuw is het toch een beetje kaal en leeg. Want er ligt hier echt niet ene vlok sneeuw hè...  :-\

Duitje

10cm temperaturen op dit moment  8) Brrrrrrrrrrr
@Kees_Zwaan

TaL

Toch nog mooie pluim (gisteravond) , meer leden terug voor kou, benieuwd naar die van straks van zowel GFS als EC

Hier nu -11 ° C terwijl er maar -3 werd voorspeld , brrr  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

TaL

Kust België één van de koudste plekken

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal