Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 385882 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

ik hoop toch echt dat we wat sneeuwval gaan krijgen!! want een winter zonder sneeuw is ook niet veell he :P
Doenrade, Limburg

Jenkie

Ik zit net te kijken hoe prachtig vanuit noorden er eindelijk blauwe lucht aankomt, zie ik opeens dat het sneeuwt! Net uit de rand van de bewolking  :) Wel heel licht hoor, ik moet goed kijken  :P

mauriceb

mensen , w8 geduldig nog ff de volgende run af, zeker die van GFS. komt allemaal goed. de onzekerheid die er nu lijkt te zijn is niet meer dan normaal met 5,6/7 dagen vooruit.

grizzrh

Citaat van: mauriceb op vr 11 jan 2013 - 13:59
mensen , w8 geduldig nog ff de volgende run af, zeker die van GFS. komt allemaal goed. de onzekerheid die er nu lijkt te zijn is niet meer dan normaal met 5,6/7 dagen vooruit.

er is op verschillende runs onzekerheid!! kijk maar eens goed allemaal hebben ze een warmteinvoer vanuit het westen.
Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het over is, kan nog altijd veranderen!!
Doenrade, Limburg

Weatherboy

Citaat van: mauriceb op vr 11 jan 2013 - 13:59
mensen , w8 geduldig nog ff de volgende run af, zeker die van GFS. komt allemaal goed. de onzekerheid die er nu lijkt te zijn is niet meer dan normaal met 5,6/7 dagen vooruit.

Nou zoveel onzekerheid is er niet meer, gewoon een verzachting vanaf donderdag bij GFS. Hoe zacht dat is nog niet zeker, maar het gemiddelde op T850 gaat van -11 naar -3/-4. In combinatie met een harde westelijke wind betekent dat vaak gewoon regen en een wegspoelende winter.
Maar dat GFS zal me een worst zijn, maar dat EC zo is afgetakeld vind ik echt een bijzonder slechte zaak.


MS-94

Het was vanochtend gevoelig kouder toen ik het ziekenhuis weer uitkwam, nu thuis nog maar een paar dagen lekker uitzieken en daarna genieten van de winterse taferelen!  ::) en vooral dinsdag maar eens in de gaten houden qua sneeuw.
Het gaat zoals 't gaat ;)

Tyshane

Ik vond het ook gevoelig kouder, scheelt wel weer een jas! ;) Maar goed, het moet toch een keer gebeuren die winter, hoe lang dat zien we dan wel weer, eerst maar even die gezond frisse lucht weer eens inademen en vaak gaat winters weer wel gepaard met een zonneke, ook niet verkeerd! :)

Bacci

Sneeuwkansen zijn voor dinsdag ongeveer hetzelfde gebleven, nu hopen dat de oper en meer leden volgen vanavond.

Vandaag


Gister


Oele


rickoa

Het is voor het gevoel ook inderdaad kouder.
Bij ons de gevoelstemperatuur ook al onder 0

Winter is 15 graden vorst ??

Oele


MS-94

Het gaat zoals 't gaat ;)

mauriceb

Citaat van: Weatherboy op vr 11 jan 2013 - 14:04
Nou zoveel onzekerheid is er niet meer, gewoon een verzachting vanaf donderdag bij GFS. Hoe zacht dat is nog niet zeker, maar het gemiddelde op T850 gaat van -11 naar -3/-4. In combinatie met een harde westelijke wind betekent dat vaak gewoon regen en een wegspoelende winter.
Maar dat GFS zal me een worst zijn, maar dat EC zo is afgetakeld vind ik echt een bijzonder slechte zaak.

Het is de GFS 06 run ik maak me niet druk, dat er een kleine verzachting komt is nog geen ramp en zegt me niet zoveel. Als hij daarna maar weer naar beneden duikt. :)

grizzrh

even mn gifje aant testen op de 06z run!





Citaat van: MS-94 op vr 11 jan 2013 - 14:41
Niks bijzonders nee  ;)

nu sneeuwt t wel!!
.... aaaanddd its gone!
Doenrade, Limburg

Marcellang

Zit fff naar het GFS 14.00 uur (N/O) te kijken maar niks mis mee hoor ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Erik V


Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

grizzrh

Citaat van: albalinda op vr 11 jan 2013 - 15:08
Zit fff naar het GFS 14.00 uur (N/O) te kijken maar niks mis mee hoor ;)

4h30, 10h30, 16h30 et 22h30.

dat zijn toch de enige GFS runs...?
Doenrade, Limburg

Marcellang

Citaat van: grizzrh op vr 11 jan 2013 - 15:16
4h30, 10h30, 16h30 et 22h30.

dat zijn toch de enige GFS runs...?
14.00 uur is de tijd van plaatsing van deze run, het is natuurlijk de run van 10h30.
Maar op deze run kwamen enkele negatieve reacties en mijn reactie daarop is dat het wel meevalt ;)
Gewoon een dag of 5 aankijken  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Erik V

Vanavond weer verder kijken.........

Powered by EzPortal