2013 wordt warmste jaar in eeuwen

Topic gezien door 6397 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 dec 2012 - 20:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

studio dewolf

Er zitten fossielen en gesteenten in de landijs,hé. Als de landijs smelt dan gaat water naar de oceaan samen met sedimenten. De sedimenten worden afgezet op de oceaanbodem. Hij zorgt ook voor subsidentie (verlaging). Hoe meer water in oceaan, hoe meer druk dus de oceaanbodem daalt inderdaad. Maar niet overal door endogene processen vb MOR.

De landijs op midden van land bevat meest druk dan de randen zelf dus asthenosferische stroom vloeit naar de randen daardoor zijn de randen hoger dan midden door opheffing. Als de landijs smelt dan vloeit de asthenosferische stroom terug naar midden van land dus midden van land stijgt (opheffing). Daarom stijgt Scandinavië terwijl West-Europa daalt. Dus er zijn verband tussen endogene en exogene processen. Ingewikkeld,hé  :P

klimascepie

Tja het is niet mijn ding! Ik gebruik nuchter verstand daarom wil ik er graag van weten. Maar ik ben bang dat ik er zelf in moet duiken om het goede antwoord te krijgen. Niet om jou maar puur om dat ik de zaak niet vertrouw. Trouwens het hele verhaal is niet zo heel makkelijk als wel word voorgesteld.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

studio dewolf

Maar hoe weet je dat allemaal of heb je dat zelf bedacht?

klimascepie

Wolf zullen we het er op houden dat ik enorm veel zelfstudie doe!

Ik heb even online gekeken maar kan nog niet veel vinden. Wel las ik en klein stukje over het verschuiven van de zee bodem bij hogere druk. Dit was echter te mager om constructief goede antwoorden te krijgen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

studio dewolf

Ok  :P Het was heel interessante discussie,hé  ;)

klimascepie

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Powered by EzPortal