Noorderlicht en vulkaan samen op de gevoelige plaat

Topic gezien door 5042 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 06 mrt 2012 - 10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Noorderlicht en vulkaan samen op de gevoelige plaat



Een Britse fotograaf, genaamd James Appleton had een droom namelijk: De schoonheid van het Noorderlicht vast te leggen op de gevoelige plaat in combinatie met de ontzagwekkende kracht van een vulkaan. James Appleton reisde af naar IJsland toen de Fimmvorduhals vulkaan aan zijn uitbarsting begon. Naast de vele vulkanen die IJsland bezit, is het ook een van de beste plaatsen ter wereld om het noorderlicht te zien. Het was wel een uitdagende droom, maar na het zien van de foto's was het de moeite geweest. Hieronder ziet u enkele foto's die door hem gemaakt zijn.

©Meteo-Service.nl
Foto: James Appleton
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Tyshane

Prachtig zeg, als je dit soort unieke fenomenen samen weet te brengen in 1 foto (zonder photoshop, lol) dan heb je een topfoto. Ik zeg aan de rechterkant nog een vette crawler en de foto is compleet! ;)

Sven

Zo uniek is het niet blijkt uit het verhaal. Kans dat je het mag bewonderen is groot, aangezien ijsland vol ligt met vulkanen en het ook een hotspot is voor noorderlicht. De foto's zijn wel mooi, maar zie het liever gescheiden.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Ik blijf het nog steeds erg uniek vinden en had het graag zo willen bewonderen, en indien mogelijk, fotograferen.

Weerfreak 1337

Is inderdaad erg uniek, 2 ongelofelijke natuurkrachten bij elkaar.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

GekkeLeo


zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Resident Evil

Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Daisy

All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Sasha

Vergeet niet te leven!

Powered by EzPortal