Timelapse test voor het komende seizoen

Topic gezien door 2576 bezoekers
Gestart door Jelte, di 06 mrt 2012 - 00:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jelte

Hallo allemaal!
Vandaag kwam de zon er aan het einde van de middag nog even door, en de hond moest nog wandelen... Dus op naar het strand en de camera mee. Want natuurlijk moeten er weer mooie foto's en filmpjes gemaakt worden dit (onweers)seizoen! En even weer boven halen hoe alles ook alweer werkt is dan geen overbodige luxe. Want als er een dikke bui aan komt rollen wil ik dan natuurlijk niet op mijn hoofd staan te krabben...
Ach, en als ik hem dan toch heb gemaakt, kan ik hem net zo goed even op het forum zetten...

Maar even via deze link: Timelapse Terschelling want het insluiten van youtube video's werkt nog niet helemaal geloof ik...

De test was trouwens voornamelijk om het verschil tussen raw en jpg te testen.

Wouter Pringels


Resident Evil

Leuke eerste test!

Ik moet ook maar eens een slide/dolly aan gaan schaffen!

Geeft nog meer effeckt! :D

Groetjes Lynette
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Jelte

Ja, dat staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Maar je kunt ook best aardig 'faken' wanneer je op hoge resolutie foto's neemt en daarbinnen pant en zoomt.
Toch... mooi spul...  ;D
Morgen een nieuwe. Vandaag toch nog een mooie verrassing op het strand. Mijn laptop staat te blazen nu, maar ik ga het resultaat niet meer afwachten. 7GB aan foto's tot een filmpje verwerken van 9 secondes. Pfff, gekkenwerk.

Jan van Ooijen

Prachtig, helaas kan ik het zelf nooit maken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

StormCell

mooi gedaan... maar waarom foto's omzetten tot film als je het gewoon kan filmen met een hd camera??

Jelte

Hee!

Meerdere redenen eigenlijk. Voor de lange stukken (bijvoorbeeld overzicht van een hele dag van zonsopgang tot ondergang) is de opslag van een videocamera waarschijnlijk niet voldoende. En anders kom je wel in de knel met batterijen. Bovendien is het met foto mogelijk meer post-productie te doen. Zeker bij Raw opnames. Pan en zoom binnen beeld is dan nog mogelijk, inclusief het omzetten naar (semi-)HDR video.
Niettemin heb je gelijk. Ik heb geleerd dat je de korte stukken vaak beter op videostand kunt doen. En een redelijke HD videocamera staat zeker wel op het verlanglijstje. Waarschijnlijk als eerste een GoPro twee.


Jelte

Ohja, en vergeet ook niet de timelapse in lage lichtsterktes. 's Nachts bijvoorbeeld. Daar bakt een videocamera niet zoveel meer van.

Powered by EzPortal