weer vrouwtje MARGOT gaat verhuizen

Topic gezien door 1221 bezoekers
Gestart door ron12, wo 31 okt 2012 - 12:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

weervrouw MARGOT RIBBERINK gaat verhuizen live te zien op www.omroepgelderland.nl effe doorklikken kom je er vanzelf.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Boerderij Margot Ribberink 800 meter verplaatst

RTL-weervrouw Margot Ribberink gaat vandaag haar huis verhuizen, naar 820 meter verderop.

Margot woont vlakbij Nijmegen en in het dorp waar ze woont, komt de Tweede Waalbrug. Die brug komt praktisch in haar achtertuin te liggen en daar heeft Margot geen zin in. Tegelijkertijd wil ze haar monumentale boerderij, een hallehuis, uit 1850 niet opgeven. Dus is in overleg met de gemeente besloten het huis 820 meter te verplaatsen.
"Ik hoef helemaal niets in te pakken", vertelt Margot. "Boven, waar ik nu leef, kan ik alles op tafel laten staan. Heel raar, maar het schijnt dat ik mijn kopje thee 's ochtends op tafel kan zetten en dan 's avonds gewoon weer oppakken."
Spannend vindt Margot het wel. "Er zitten al een paar scheuren in de muren, ik hoop dat er niet te veel bijkomen. Het is hier kleigrond, de boel verzaktnog al. Als het gaat regenen, weet ik niet of de boerderij het gaat houden..."

Bron met filmpje: RTL Nieuws

Diem

En dan nu de vraag: 820 meter noordelijker, zuidelijker, westelijker of oostelijker?
Toch weer een heeeeeeel klein beetje ander klimaat ;)

Powered by EzPortal