Fietser mogelijk getroffen door bliksem in Benthuizen

Topic gezien door 2887 bezoekers
Gestart door zorba, ma 29 okt 2012 - 19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Fietser mogelijk getroffen door bliksem in Benthuizen

Op de Omleidingsweg in Benthuizen is maandagavond een fietser gewond geraakt. Volgens berichten op twitter is de fietser door de bliksem getroffen, maar een woordvoerder van de politie kon dit niet bevestigen. In tegenstelling tot andere berichten kon hij wel meedelen dat de verwondingen van het slachtoffer mee lijken te vallen. Het incident gebeurde vlakbij de brandweerkazerne op de Omleidingsweg. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht.

Bron: Dichtbij
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Danny

29-10-2012 Persoon gewond na blikseminslag, Omleidingsweg Benthuizen Benthuizen -

Maandagavond even voor 18.00 uur is op het fietspad bij de Omleidingsweg in Benthuizen een persoon ernstig gewond geraakt nadat de bliksem insloeg. De hulpdiensten, waaronder de brandweer en het Mobiel Medisch Team, werden gealarmeerd. Brandweer Benthuizen was als eerste ter plaatse en is begonnen met het verlenen van hulp aan het slachtoffer. Dat werd later overgenomen door het personeel van de ambulancedienst, geassisteerd door het personeel van het MMT. Het slachtoffer is met onder andere brandwonden met spoed overgebracht naar het LUMC te Leiden. De arts van het MMT is meegereden met de ambulance en werd daar later opgehaald.

Bron: Fotobpr.nl

onweerdetectie1449

even na 8 uur? :o
ik heb die bliksem nog gezien  ???
( zoetermeer )

Ramon Oost

Bliksem treft fietser Benthuizen

Een fietser in Benthuizen is maandagavond geraakt door de bliksem. De man overleefde dit maar is met ernstige brandwonden naar het ziekenhuis gebracht.

De man fietste voor een brandweerkazerne langs toe hij werd getroffen. Brandweerlieden schoten hem te hulp.

Per jaar worden gemiddeld vijf mensen geraakt door een blikseminslag, schrijft het AD. Twee op de drie mensen overleeft dat.

Bron: Telegraaf

Danny

Citaat van: onweerdetectie1449 op ma 29 okt 2012 - 22:46
even na 8 uur? :o
ik heb die bliksem nog gezien  ???
( zoetermeer )

Het was even voor 18:00 uur. Ik heb hem ook gezien vanuit de keuken. Was net bezig met het avondeten. Puur pech als er 1 bliksemflits is en deze jou als fietser dan direct raakt.


Jur


Lightning_Glenn

Ik heb de flits en knal ook waargenomen, was om precies te zijn om 17:53, daarna niks meer.
Wat een pech heeft die jongen gehad, hoop dat het goed komt met hem.

SniperEye

Vermoedelijk de enige ontlading in NL die dag. Hoeveel pech kan je hebben...

Lightning_Glenn


Powered by EzPortal