Verkieziengstijd!

Topic gezien door 10592 bezoekers
Gestart door Weatherboy, zo 26 aug 2012 - 23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jelte

Sommigen van jullie reageren ietwat overtrokken. Feit is dat de VVD vrijwel net zo groot is als de PvdA en dat ze niet om elkaar heen kunnen.
Dat betekent dat ieder zijn inbreng zal hebben op het regeerakkoord en dat betekent weer dat zowel linkse als rechtse belangen zullen worden behartigd.
Overigens is het uberhaupt niet zo dat de PvdA ondernemers de nek om zal draaien en dat de VVD alle minderbedeelden onder een brug zal installeren. Het zijn ook gewoon mensen die voor zoveel mogelijk mensen het beste willen.

De - wat mij betreft - belangrijkste punten om tot een zinnig Nederland te komen kwam ik sowieso niet tegen in de programma's. Er zijn een aantal zaken waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn om Nederland gezond te houden.
- Iedereen die kan werken, werkt. Desnoods in de asperges. Kun je geen werk vinden, dan krijg je een uitkering, maar dan ben je wel verplicht sociale dienst te doen. Een rondje lopen met oudjes, papiertjes prikken, bijleren, zelf gaan ondernemen, whatever. Geld krijgen voor niets doen is simpelweg niet gezond en zou niet moeten kunnen (tenzij je arbeidsongeschikt bent natuurlijk).
- Niet alles hoeft gecontroleerd te worden. Een heleboel controle-instanties kunnen opgedoekt worden. Regels kunnen simpeler en vooral met een stuk minder controleurs. Hogere straffen voor mensen die de boel niet op orde hebben is genoeg.

Nouja, dat soort dingen. Dan zit je aan de rechtse kant, maar het interesseert me echt niet welke huidskleur iemand heeft, dus stem ik niet op de kortzichtige partijen die denken dat alles opgelost is door buitenlanders eruit te zetten.

Hoe dan ook, ik denk dat nu het zo lastig gaat worden om tot een gezamenlijk regeerakkoord te komen, toch wel moet worden gezocht naar de echt belangrijke zaken waar iedereen het over eens is, om vervolgens die te hervormen.
Prima uitkomst denk ik.

Reutel

Citaat van: Tyshane op do 13 sep 2012 - 14:50
En toch nog even een reactie van deze kant! ;) Op de één of andere manier komt er bijna altijd wel een soort gelazer op internet als het over politiek gaat. Laten we respect hebben voor elkaars keuzes.

Wat zo jammer is is dat er vaak zo in zwart/wit termen wordt gesproken; links, rechts, extreem, niet extreem, rijk, arm. Het gaat zo weinig over de werkelijke inhoud. Ik vind het jammer dat er zo te merken is dat het ene kamp niets van de ene moet hebben en het andere kamp niets van de ander moet hebben. Het lijkt wel alsof er nog maar twee groepen bestaan.

Persoonlijk maakt het mij niet zo uit waar iemand op stemt, het gaat mij om iemands intentie. Ik zou graag een Nederland, Europa, Wereld, willen hebben waar het goed toeven is voor iedereen. Niet alleen voor mij of gelijkdenkenden. Belangrijk voor een betere wereld is denk ik het vermogen te hebben door anders mans ogen te kijken en compassie te hebben. Niet links denken, niet rechts praten, maar samen leven & doen.

In plaats van de polarisatie en tweedracht tussen rechtsdenken en linksdenken zie ik liever positief denken over hoe we verder moeten. Verder met zijn allen. Niet alleen in termen van geld, maar in termen van geluk & gezondheid. Bruggen slaan in plaats van muren metselen...  ;)

De hippietijd is helaas al afgelopen, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Geef de Grieken een handje en een knuffel en laat die miljarden van ons pensioengeld maar zitten? Peace man!

Er spelen grote belangen mee, dus er mag zeker stevig gediscussieerd worden.  ;)

jeffrey83

Hahaha peace man!

Wat tyshane zegt is een ideaal.. door mensen zoals hen wordt de wereld een beetje beter! (als hij woord bij daad voegt )

Weatherboy

Nou en hoe vind iedereen die fantastische uitslag nou? Wilders heeft gewaarschuwd en ALWEER gelijk gekregen.

Beste dames en heren, denk nou toch is ná voor dat je gaat stemmen i.p.v. achteraf huilen en klagen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/13160135/__Rampzalig_verlies_koopkracht__.html?page=1

http://www.telegraaf.nl/binnenland/13160645/__Rutte_in_Turkije__.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/13159500/__Verlies_koopkracht_zelfs_60___.html


Kijk, ik zit inderdaad met popcorn op de bank. Ik val overal buiten, behalve met de assurantiebelasting. Dus ik ga eens genieten hoe mensen dit nog gaat steunen, en recht praten.

Weet je nog wat ik zei?

Kijkt u even mee en ik voel me net een waarzegger:

Toch, ongeacht of je het er mee eens bent of niet, Wilders gaat gelijk krijgen wat betreft de Euro! Ik vind de uitslag dramatisch, maar goed; de kiezer was aan het woord en die wil dit. Het enige wat we weer gaan zien, is in de toekomst mensen die gaan klagen dat alle belastingen omhoog gaan, de uitgebuite zorg, het eeuwige positieve discriminatie verhaal, en vooral het straattuig dat zich nu weer machtig voelt met een steuntje in de rug bij de PvdA.

U vraagt wij draaien ;)

jeffrey83

bron telegraaf. zegt genoeg.

Weerfreak 1337

Citaat van: jeffrey83 op wo 07 nov 2012 - 19:06
bron telegraaf. zegt genoeg.

Ach, je leest het ook alleen bij de telegraaf he.....  ???
Niet dus, op het journaal en andere kranten hebben ze het er ook over.
Hiep hiep hoera, de VVD gezakt naar 21 zetels in de peilingen zag ik gister op TV. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: jeffrey83 op wo 07 nov 2012 - 19:06
bron telegraaf. zegt genoeg.

Kansloze opmerking ;) Tuurlijk, de Telegraaf maakt het allemaal met wat meer sensatie maar de boodschap blijft hetzelfde. Ik weet dat het zuur is, maar zelfs de (oer)linkse media op NED 1,2,3 hebben het erover. Nou dan zijn we erg diep gezonken :o

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/07/oppositie-geschokt-over-koopkrachtcijfers-kamerdebat-wordt-uitgesteld/

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/07/ook-lagere-inkomens-gaan-er-door-regeerakkoord-op-achteruit/

Zelfs lagere inkomens worden nog meer uitgeknepen? Lekker sociaal hoor ;)

Citaat van: Weerfreak op wo 07 nov 2012 - 20:22
Ach, je leest het ook alleen bij de telegraaf he.....  ???
Niet dus, op het journaal en andere kranten hebben ze het er ook over.
Hiep hiep hoera, de VVD gezakt naar 21 zetels in de peilingen zag ik gister op TV. ;D

Juist. Het lullige is alleen dat alles de schuld van de PvdA is. Nivelleren, belastingverhogen etc. zijn allemaal PvdA plannen. Het stomme van Rutte is dat hij zich heb laten meeslepen en toch een beetje machtsgeil is. Het feit dat Geert het vorige kabinet heeft laten vallen is om dit te voorkomen. Dus daar had Geert alweer gelijk in.
Bovendien zei zelfs, het overwegend linkse CPB, dat Wilders het beste programma voor de economie had tot 2017! Dus ook daar had Wilders gelijk in.

Wilders heeft dus op heel veel punten gelijk gekregen, en dat zal die op veel meer punten nog gaan krijgen. Het goede is nu ook dat zijn eigen partij is opgeschoond. Dat is een positief aanzicht.

jeffrey83

Ik vraag me af hoeveel jij betaald krijgt voor die PVV campange die je aan het voeren bent.. laat ze nou eens eerst alles berekenen, zo als het er nu voorstaat gaan de mindere inkomens er nog steeds 2 procent op vooruit, en de hogere inkomens (70.000 per jaar) gaan er 6.25 procent op achteruit, en de aller hoogste inkomens gaan er nog iets meer op achteruit... tja, als jij meer dan 100.000 per jaar verdiend kan je ook wel wat meer missen in mijn ogen, en dan bedoel ik echt niet dat ze alles gelijk moeten gaan trekken, maar een stratenmaker die zn rug kapot heeft gewerkt voor een hongerloon mag best wel eens iets meer beloond worden dan en directeur die op een stoel zit en een salaris heeft van 200.000 euro. (en dan laat ik even de steekpenningen en het smeergeld wat ze ontvangen nog maar even buiten beschouwing)


Ohja, en ik zit hier op een weer forum, en daar ga ik het ook bij houden.. voor politieke zaken bezoek ik andere forum's.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op wo 07 nov 2012 - 21:10


Juist. Het lullige is alleen dat alles de schuld van de PvdA is. Nivelleren, belastingverhogen etc. zijn allemaal PvdA plannen. Het stomme van Rutte is dat hij zich heb laten meeslepen en toch een beetje machtsgeil is. Het feit dat Geert het vorige kabinet heeft laten vallen is om dit te voorkomen. Dus daar had Geert alweer gelijk in.
Bovendien zei zelfs, het overwegend linkse CPB, dat Wilders het beste programma voor de economie had tot 2017! Dus ook daar had Wilders gelijk in.

Wilders heeft dus op heel veel punten gelijk gekregen, en dat zal die op veel meer punten nog gaan krijgen. Het goede is nu ook dat zijn eigen partij is opgeschoond. Dat is een positief aanzicht.
Rutte durft geen nee te zeggen, slap mannetje. ;)
En zoals Wilders ook nog zei: De beste jaren voor ons moeten nog komen
Denk dat die er ook nog wel komen ook.

Citaat van: jeffrey83 op wo 07 nov 2012 - 22:53
Ik vraag me af hoeveel jij betaald krijgt voor die PVV campange die je aan het voeren bent.. laat ze nou eens eerst alles berekenen, zo als het er nu voorstaat gaan de mindere inkomens er nog steeds 2 procent op vooruit, en de hogere inkomens (70.000 per jaar) gaan er 6.25 procent op achteruit, en de aller hoogste inkomens gaan er nog iets meer op achteruit... tja, als jij meer dan 100.000 per jaar verdiend kan je ook wel wat meer missen in mijn ogen, en dan bedoel ik echt niet dat ze alles gelijk moeten gaan trekken, maar een stratenmaker die zn rug kapot heeft gewerkt voor een hongerloon mag best wel eens iets meer beloond worden dan en directeur die op een stoel zit en een salaris heeft van 200.000 euro. (en dan laat ik even de steekpenningen en het smeergeld wat ze ontvangen nog maar even buiten beschouwing)


Ohja, en ik zit hier op een weer forum, en daar ga ik het ook bij houden.. voor politieke zaken bezoek ik andere forum's.


Waar slaat dat nou weer op, hij zegt alleen waar het op staat he ;) Want het zijn gewoon de keiharde feiten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: jeffrey83 op wo 07 nov 2012 - 22:53
Ik vraag me af hoeveel jij betaald krijgt voor die PVV campange die je aan het voeren bent.. laat ze nou eens eerst alles berekenen, zo als het er nu voorstaat gaan de mindere inkomens er nog steeds 2 procent op vooruit, en de hogere inkomens (70.000 per jaar) gaan er 6.25 procent op achteruit, en de aller hoogste inkomens gaan er nog iets meer op achteruit... tja, als jij meer dan 100.000 per jaar verdiend kan je ook wel wat meer missen in mijn ogen, en dan bedoel ik echt niet dat ze alles gelijk moeten gaan trekken, maar een stratenmaker die zn rug kapot heeft gewerkt voor een hongerloon mag best wel eens iets meer beloond worden dan en directeur die op een stoel zit en een salaris heeft van 200.000 euro. (en dan laat ik even de steekpenningen en het smeergeld wat ze ontvangen nog maar even buiten beschouwing)


Ohja, en ik zit hier op een weer forum, en daar ga ik het ook bij houden.. voor politieke zaken bezoek ik andere forum's.

De feiten zijn al doorgerekend. Die linkjes zet ik net neer. ;) En volgens jou hoeven ze niet alles recht te trekken kwa inkomens. Maar besef je wel dat dat nu wel gaat gebeuren, in stappen. Overigens de mensen die jij bedoeld (directeur, stoel...) zitten vooral bij de PvdA en zendelingen, die volgens mij eerlijk en sociaal waren toch? Overigens kunnen kamerleden een hele meuk declareren en hoeven ze zelfs amper zorgpremie te betalen

Wouter Bos: Altijd eerlijk :o Die zit momenteel bij KPMG (hier om de hoek helaas) en gaat jaarlijks met een inkomen van ruim €400.000 naar huis. Volgens mij was hij toch zó tegen mensen boven de balkenende norm? Blijkbaar stink geld ook bij hun niet!

Wim Kok: Kwartje van Kok, naja meer hoef ik niet te zeggen. Oja, en probeerde bonussen nog goed te praten ook
http://www.nujij.nl/economie/zo-sprak-wim-kok-%28pvda%29-een-500-salarisstijging.18855605.lynkx#axzz2Bb8Hzj7Q

Vara:
Jeroen Pauw: €230.000 jaar inkomen
Paul Witteman: €181.000 jaar inkomen
Mathijs van Nieuwkerk: €491.025 jaar inkomen
Paul de leeuw: €374.583 jaar inkomen.

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/tv-presentatoren

Ik hoef toch niet te zeggen, dat onze linkse mensen dat verdienen? Om maar niet te spreken om de suster van Albayrak die deelnam aan oplicht praktijken.
Of de PvdA die campagne voerde van ruim €1 miljoen direct uit de subsidie pot van de belasting betaler, om rozen uit te delen. Of sterker nog, stemmen probeerde af te kopen in de gemeente Amsterdam d.m.v. langs de deuren te gaan en mensen ompraten en extra geld beloofde.

Kijk van de VVD verwacht je het. Bij de PvdA zou het niet moeten mogen, want ze willen eerlijk alles delen. Helaas geld dat alleen voor de burgers. Ze vallen met de huidige regelingen weer netjes buiten de boot. Want de mensen met inkomen van 70.000 gaan fors achter uit. Maar voor mensen met een hoger salaris, valt het relatief nog mee. Als ik jou vertel dat een Kamerlid met alle voordeeltjes gem. €101.000 verdient, kun jij wel uitrekenen dat zij er bekaaid af komen.

Met andere woorden, kiezersbedrog en lul verhaaltjes.

Maar, ik bedoel het jou niet persoonlijk ;) Ik leg de feiten weer. Het lullige is alleen dat mensen fouten zelf niet of pas te laat inzien, waardoor de gewone man o.a. mijn familie leden de ellende weer in de schoenen geworpen krijgen van een ander z'n onkunde. Dus niks persoonlijks!


Powered by EzPortal