Verkieziengstijd!

Topic gezien door 10591 bezoekers
Gestart door Weatherboy, zo 26 aug 2012 - 23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

Zoals iedereen wel weet is het weer verkiezingstijd. Nou ben ik toch aardig benieuwd naar de meningen en partijen die hier het meest gaan scoren :)

Ik wil wel benadrukken dat we kunnen discussiëren zolang we maar in het achterhoofd houden dat iedereen wel z'n eigen mening mag uiten. Laten we dus niet gaan moddergooien over iemand die een politicus niet aardig vind, z'n kapsel niet aanstaat, te dom vind etc.

Laten we de discussie voeren over de politieke standpunten met het liefst zo veel mogelijke onderbouwing van je eigen mening.

Even een lijstje met partijen van hoog naar laag:

1:VVD
2:PVDA
3:PVV
4:SP
5:CDA
6:D66
7:Groenlinks
8:Christenunie
9:SGP
10:PVDD
11: Andere partij....

Geef aan waarom je voor die partij kiest. Veel plezier, en vooral veel respect! :)


NitroGenetics

pvv ntrlijk, lijkt me duidelijk de andere partijen kunnen alleen bezuinigen en raken mensen veel te veel, pvvp bezuinigt ook maar in plaaatsen waar men het minst geraakt worden zoals het aanpakken van  de overheid salarisen noem maar op  alleen deze feit al heeft hij mijn stem veroverd ;)

en dan alchtonen ik ben geen  racist of dergelijke maar laten we eerlijk zijn veel overlast komt regelmatig voor bij mensen die niet van nederlands afkomst zijn, en dit probleem moet ook aangepakt worden, hoewel ik wel erbij moet zeggen dat ik het niet met de pvv eens ben dat ze gelijk het land uitmoeten ook  alchtonen in nederland verdienen gelijkwaardigheid hoewel die mensen het in eigen hand hebben alsze het verpesten tja consequenties zullen volgen

hopenlijk neemt niemand mij kwalijk over mijn mening en respecteren ze mijn reactie ;)

groetjes marco

Marlieke

Mijn voorkeur gaat ook uit naar PVV. Jawel, er zijn ook Rijssenaren die op pvv stemmen.  :D

Soms heb ik wel het gevoel dat het weinig nut heeft om te stemmen. Men belooft van alles maar er komt weinig tot niets van terecht dankzij (naar mijn idee) grote meningsverschillen. Met als gevolg dat het steeds lastiger wordt om een kabinetsperiode volledig uit te zitten...

Maar ook dit keer ga ik weer trouw naar de stembus, want geen stem is sowieso een verloren stem.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Weerfreak 1337

Ik richt liever een eigen partij op, al deze linkse sinterklazen en rechtse veelbelovers blaken alleen maar onzin uit.. ;)

P.S.
Oh en totaal mijn mening: SGP, gebaseerd op orthodoxe manier van geloven, zou verboden moeten worden. Belachelijke ideeën zoals geen euthanasie en arbortus. Net zoals die elleboog-gemeenten als Staphorst en Urk waarbij, (!)en natuurlijk niet allemaal(!), de zieke bof-kindjes nooit inentingen hebben gehad.
De scheiding van Kerk en Staat moet in stand gehouden worden! Laat je geen oor aan naaien!
Nogmaals: eigen mening

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op wo 29 aug 2012 - 00:33
Ik richt liever een eigen partij op, al deze linkse sinterklazen en rechtse veelbelovers blaken alleen maar onzin uit.. ;)

P.S.
Oh en totaal mijn mening: SGP, gebaseerd op orthodoxe manier van geloven, zou verboden moeten worden. Belachelijke ideeën zoals geen euthanasie en arbortus. Net zoals die elleboog-gemeenten als Staphorst en Urk waarbij, (!)en natuurlijk niet allemaal(!), de zieke bof-kindjes nooit inentingen hebben gehad.
De scheiding van Kerk en Staat moet in stand gehouden worden! Laat je geen oor aan naaien!
Nogmaals: eigen mening

Deels mee eens. Je standpunten wat betreft euthanasie, abortus en inentingen. Buiten het feit dat ze voor de meeste mensen in Nederland een aparte levenswijze hebben vind ik het wel een cultureel onderdeel van NL. Toch vind ik het bijzonder dat de meeste hun levenswijze in de huidige 21e eeuw gewoon doorzetten met wat kleine aanpassingen :) Ik ben zelf nog nooit op Urk geweest, wel is Staphorst. En ik vond het toch wel mooi om te zien.

Citaat van: NitroGenetics op ma 27 aug 2012 - 19:50
pvv ntrlijk, lijkt me duidelijk de andere partijen kunnen alleen bezuinigen en raken mensen veel te veel, pvvp bezuinigt ook maar in plaaatsen waar men het minst geraakt worden zoals het aanpakken van  de overheid salarisen noem maar op  alleen deze feit al heeft hij mijn stem veroverd ;)

en dan alchtonen ik ben geen  racist of dergelijke maar laten we eerlijk zijn veel overlast komt regelmatig voor bij mensen die niet van nederlands afkomst zijn, en dit probleem moet ook aangepakt worden, hoewel ik wel erbij moet zeggen dat ik het niet met de pvv eens ben dat ze gelijk het land uitmoeten ook  alchtonen in nederland verdienen gelijkwaardigheid hoewel die mensen het in eigen hand hebben alsze het verpesten tja consequenties zullen volgen

hopenlijk neemt niemand mij kwalijk over mijn mening en respecteren ze mijn reactie ;)

groetjes marco


Niemand neemt het kwalijk, daar hoef je echt niet bang voor te zijn ;) Het feit dat je daar al aan denkt is al gek dat het zo moet in Nederland :-\

Los van het feit dat je conclusie de waarheid is, zet jou benoemde doelgroep zichzelf al buitenspel. Met al hun aparte voorzieningen, in soms hun eigen taal, is dat ook zeker niet echt een must.

Overigens zijn de standpunten van de PVV over Europa momenteel toch wel iets beter. De enige partij die de EU wilt verlaten en gewoon weer terug wil naar: 'baas in eigen land'.
Het gekke is dat dit altijd zo moeilijk wordt gemaakt met bangmakerij dat als de Euro valt dat het 't einde van de wereld betekent. Dat is natuurlijk niet zo. Door het CPB is uitgerekend dat de euro sowieso €4000 p.p. gaat kosten, ieder jaar weer. Hoeveel het gaat kosten om terug naar een eigen munt te gaan willen ze niet uitrekenen omdat ze bang zijn dat het negatief uitvalt voor de EU.

Maar ieder weldenkend mens weet denk ik wel dat als je; Geld gaat lenen, om een geleende lening terug te gaan betalen met dat geleende geld, dat dat een spiraal is dat nooit wordt doorbroken. Dat wordt dus een oneindig uitbetaling van 100'en miljarden. En dan durven ze ons te vertellen dat we moeten bezuinigen, die logica gaat er bij mij niet in :o

Henk H.

Ik sluit me bij weerfreak aan. Wat ze beloven op korte termijn, is op lange termijn niet goed. Zoiets als elke dag snacks beloven. Snel klaar en lekker, maar op langere termijn geen goed dieet. ::)
Wat ze beloven op lange termijn, is op korte termijn niet goed. Nu bezuinigen heb je nu niets aan. Als je van een euro rond moet komen is het moeilijk sparen. :-\

Dus inderdaad een eigen partij lijkt me beter. ;D
Hoewel ik er niets mee heb of bij voel, brengt de stemwijzer me bij de PvdD  :o  Snappie dat nou?
Twitter: Haveman1976
Kik: watervis76

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op wo 29 aug 2012 - 23:23
Deels mee eens. Je standpunten wat betreft euthanasie, abortus en inentingen. Buiten het feit dat ze voor de meeste mensen in Nederland een aparte levenswijze hebben vind ik het wel een cultureel onderdeel van NL. Toch vind ik het bijzonder dat de meeste hun levenswijze in de huidige 21e eeuw gewoon doorzetten met wat kleine aanpassingen :) Ik ben zelf nog nooit op Urk geweest, wel is Staphorst. En ik vond het toch wel mooi om te zien.



Vind ik niks moois aan. Ik gruwel van het feit dat mensen zo geindoctrineerd zijn door teksten van gebakken lucht. Het leven daar is de angst voor je familie en de kerkgemeenschap, dat je maar geen schande word door "heidense" praktijken, zoals gewoon gezellig met elkaar in een kroeg een biertje drinken, zelfs dat gaat bij sommige families en gemeenschappen al te ver, alleen met eigen gemeenschap is het toegestaan. Vaak zie je dat de mensen stiekem leven op bepaalde momenten, omdat zij graag dingen willen doen die eigenlijk een schande zouden zijn voor de kerkgemeenschap en eigenlijk volgens hun visie "verboden" zijn. Zij doen dit op de elleboog-manier; Zorgen dat niemand van de gemeenschap weet wat meneer of mevrouw voor dingen doen en dan op zondag netjes dicht bij de dominee zitten en te bidden of meneer God en de heren hem of haar zijn zonden willen vergeven en bij de koffie na de kerkdienst doen alsof er niks aan de hand is. Het leven word beperkt, en ik denk dat vooral veel kinderen het liefst zo willen zijn als een "normaal" kind. Voor ouderen is het anders, die leven vanuit de visie van vroeger.
Ik respecteer je mening over dat je het mooi vind om deze cultuur nog steeds te zien terugkomen. ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op vr 31 aug 2012 - 00:34
Vind ik niks moois aan. Ik gruwel van het feit dat mensen zo geindoctrineerd zijn door teksten van gebakken lucht.

Je bedoeld het geloof in een God zelf? Als je dat bedoeld, dan sla je de plank een beetje mis. Zij kunnen niet bewijzen dat God wel bestaat en jij kan ook niet bewijzen dat ie met 100% zekerheid niet bestaat. Dat zal ook altijd zo blijven. Als je gelooft in het ´toeval´, kan je ook geloven dat er hogere machten datzelfde ´toeval´ veroorzaken.

De situatie die jij beschrijft doet me meer denken aan de Amish dan aan de gereformeerde gemeenschap. Ik ben redelijke goed bekend in de katholieke en gereformeerde gemeenschap, maar ook daar lusten ze een biertje hoor.

Mijn reactie:

Citaat van: Weatherboy op wo 29 aug 2012 - 23:23
Deels mee eens. Je standpunten wat betreft euthanasie, abortus en inentingen. Buiten het feit dat ze voor de meeste mensen in Nederland een aparte levenswijze hebben vind ik het wel een cultureel onderdeel van NL. Toch vind ik het bijzonder dat de meeste hun levenswijze in de huidige 21e eeuw gewoon doorzetten met wat kleine aanpassingen :) Ik ben zelf nog nooit op Urk geweest, wel is Staphorst. En ik vond het toch wel mooi om te zien.

Dat met kleine aanpassingen dus wel dezelfde levensstijl wordt geleefd. als ze werkelijk helemaal stilstaan dan horen ze bij de Amish, en dat is wel een schande wat mij betreft.

Weatherboy

Nou morgen is het dan zover! De verkiezingen. Een beetje stil topic geworden helaas.
Of er zijn veel minderjarige, of mensen durven/ willen niet zeggen wat ze gaan stemmen. Een goed recht uiteraard ;)

Maar ik vraag me af of er morgen nog wat extra's te beleven valt op het forum? Misschien een apart iets ofzo? Jan?

Tyshane

Op zich een interessant topic alleen vind ik het persoonlijk te ver af liggen van de kern van deze site. Ik ben zelf wel erg geïnteresseerd in politiek en volg het op de voet.

Maar Weatherboy; je vraagt een ieder hier naar de voorkeuren betreft stemgedrag, maar ik heb jou zelf er nog geen antwoord op zien geven. (Of ik heb het over het hoofd gezien). Ze zeggen wel eens; 'TS (topicstarter) begint...' ;)

Suncatcher

Citaat van: Weatherboy op vr 31 aug 2012 - 15:15
Je bedoeld het geloof in een God zelf? Als je dat bedoeld, dan sla je de plank een beetje mis. Zij kunnen niet bewijzen dat God wel bestaat en jij kan ook niet bewijzen dat ie met 100% zekerheid niet bestaat. Dat zal ook altijd zo blijven. Als je gelooft in het ´toeval´, kan je ook geloven dat er hogere machten datzelfde ´toeval´ veroorzaken.

De situatie die jij beschrijft doet me meer denken aan de Amish dan aan de gereformeerde gemeenschap. Ik ben redelijke goed bekend in de katholieke en gereformeerde gemeenschap, maar ook daar lusten ze een biertje hoor.

Mijn reactie:

Dat met kleine aanpassingen dus wel dezelfde levensstijl wordt geleefd. als ze werkelijk helemaal stilstaan dan horen ze bij de Amish, en dat is wel een schande wat mij betreft.

Quantum fluctuaties. Zegt genoeg over 'iets vanuit het niets' en god.

Verder weet ik nog steeds niet op welke partij ik ga stemmen. Ze hebben allemaal een economisch beleid waar je u tegen zegt.

VVD - Het is wel duidelijk welke partij belangen heeft in de vastgoedmarkt. Huurders pesten en mensen dwingen om te gaan kopen, door een zogenaamde 'tekort' op de woningmarkt wat naar mijn weten ook gebakken lucht is. Feitelijk is dit niets meer dan de vastgelopen vastgoedmarkt stimuleren, Er moet een bubbel opgeblazen worden, verdommé! Bouwen zullen we! we hebben niks geleerd van al die leegstaande kantoren.

Dat er momenteel zo weinig gebouwd wordt heeft weinig te maken met het feit dat mensen terughoudend zijn, eerder de echte markt werking waar de VVD zo'n prominente voorstander van is.  Teveel partijen die geld willen verdienen en de enige manier is kunstmatige woningtekort. De risico's komen uiteraard bij de burgers. Daalt de waarde van je woning en zit je nu onderwater? Goh wat jammer, je mag nog steeds de volle pond aan de bank betalen. Die woningtekort kan binnen een paar jaar al worden weggewerkt maar zal jammer genoeg nooit gebeuren - Een huis in nederland kost dan net zoveel als in duitsland, dan spat de bubbel helemaal uit elkaar. Het IMF en dergelijke waarschuwde een jaar of 2 geleden al nederland voor de torenhoge hypotheek schuld. Volgens onze top econoom Rutte staat tegen die schuld bezit tegenover.  Kortom : Bankiers hebben ongelijk, onze geschiedenisleraar heeft gelijk. The show must go on!


De VVD wilt ook Subsidies op villa's (HRA) laten bestaan. Eigen risico verhogen naar ruim 500 euro ( alleen noemen ze dat eigen bijdrage ) terwijl er al honderdduizenden een betalingsachterstand heeft. Ontslagrecht wijzigen - Straks krijg je maar een paar weken 'salaris' als je werkgever van je af wilt. Kortom : Iemand die net van school af is pikt jouw baan in. Binnen een jaar hebben ze de goudenzak die het jou kostte alweer terugverdiend.

Nee, de VVD denkt alleen maar aan de ondernemers. Best geinig, gezien de meeste mensen (lees : koophuis bezitters )  VVD stemmen. Het is net alsof mensen bewust voorover gebukt staan, maar gaan janken als ze genaaid worden.

Enige pluspunt is de manier van bezuinigen. Liever hard dan zacht. Met de VVD gaan we misschien 10 jaar later in de schuldsanering.


CDA - Elke euro krijgen we van griekenland terug.


Links in het algemeen - Niet bezuinigen op ontwikkelingshulp. Paar jaar geleden was de Oostvaardersplassen uitgebreid in het nieuws over de enorme hongersnood onder de dieren. Bijvoeren was voor de politiek uit den boze. Gaat in tegen de natuurlijke selectie. Dat we vervolgens hetzelfde doen een kleine 5000 kilometer verder op is volstrekt hypocriet. Heck, het meeste geld wordt besteed aan ak47's om hun eigen volk uit te moorden. Links laat liever de 700.000 mensen die al in de armoede leven in eigen land stikken.

Groenlinks, partij die mijn voorkeursstem kreeg afgelopen verkiezingen : Kunduz. Zegt genoeg.

Enige die nog punten scoort voor mij is wilders doordat hij vrijwel de enige is die tegen de EU is. Met veel andere punten ben ik het niet mee eens.

Misschien stem ik maar voor partij voor de dieren of de piratenpartij, uit protest.






Weatherboy

Citaat van: Suncatcher op di 11 sep 2012 - 21:21

Links in het algemeen - Niet bezuinigen op ontwikkelingshulp. Paar jaar geleden was de Oostvaardersplassen uitgebreid in het nieuws over de enorme hongersnood onder de dieren. Bijvoeren was voor de politiek uit den boze. Gaat in tegen de natuurlijke selectie. Dat we vervolgens hetzelfde doen een kleine 5000 kilometer verder op is volstrekt hypocriet. Heck, het meeste geld wordt besteed aan ak47's om hun eigen volk uit te moorden. Links laat liever de 700.000 mensen die al in de armoede leven in eigen land stikken.

Groenlinks, partij die mijn voorkeursstem kreeg afgelopen verkiezingen : Kunduz. Zegt genoeg.

Enige die nog punten scoort voor mij is wilders doordat hij vrijwel de enige is die tegen de EU is. Met veel andere punten ben ik het niet mee eens.

Misschien stem ik maar voor partij voor de dieren of de piratenpartij, uit protest.

Economisch beleid is bij iedereen op 2 na (PVV, SGP) gewoon uitleveren aan Brussel. Ik vind het dan ook allemaal retoriek als je verteld dat je wilt bezuinigen en wilt investeren terwijl je gewoon doorgaat met Europa.

Je kan geen één programma uitvoeren onder leiding van Europa. Merkel, Hollande, Malmstrom en Barosso beslissen eigenlijk alles. De invloed van NL in Brussel is eigenlijk lachwekkend, het heeft geen rechte rug, loopt elkaar tegen te werken en wordt alleen maar gezien als een vet betalende partner en verder genegeerd.

Citaat van: Tyshane op di 11 sep 2012 - 18:28
Op zich een interessant topic alleen vind ik het persoonlijk te ver af liggen van de kern van deze site. Ik ben zelf wel erg geïnteresseerd in politiek en volg het op de voet.

Maar Weatherboy; je vraagt een ieder hier naar de voorkeuren betreft stemgedrag, maar ik heb jou zelf er nog geen antwoord op zien geven. (Of ik heb het over het hoofd gezien). Ze zeggen wel eens; 'TS (topicstarter) begint...' ;)

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Geen keuze maar een must: PVV. Het is niet anders. Ik ben niet tegen Europa, ik ben tegen de Euro. Zonder Euro zijn plannen waar te maken, met de Euro krijg je de regenten uit Brussel aan het hoofd. En die beslissen zonder voorkeurstemmen. Weg ermee dus, het liefst zo snel mogelijk.

Om even over het afgelopen debat weer te praten. Het was weer lachwekkend, en diep triest. Sowieso, buiten mijn politiek voorkeur vind ik dat de 3 grootste partijen bij elkaar gezet MOETEN worden. Anders heb je gewoon lak aan de kiezers. Dat zou in dit geval betekenen VVD, PVDA, PVV. En als dat niet lukt, gewoon weer verkiezingen net zolang tot de mening van de kiezer gehoord wordt.

Helaas is de kans enorm dat we gewoon weer met een Paars kabinet gaan zitten. Eigenlijk wel het slechtste wat je kan hebben. Naja morgen gaan we het zien. Ik ben echt benieuwd hoe de stemmen gaan vallen.

Suncatcher

Citaat van: Weatherboy op di 11 sep 2012 - 23:35
Economisch beleid is bij iedereen op 2 na (PVV, SGP) gewoon uitleveren aan Brussel. Ik vind het dan ook allemaal retoriek als je verteld dat je wilt bezuinigen en wilt investeren terwijl je gewoon doorgaat met Europa.

Je kan geen één programma uitvoeren onder leiding van Europa. Merkel, Hollande, Malmstrom en Barosso beslissen eigenlijk alles. De invloed van NL in Brussel is eigenlijk lachwekkend, het heeft geen rechte rug, loopt elkaar tegen te werken en wordt alleen maar gezien als een vet betalende partner en verder genegeerd.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Geen keuze maar een must: PVV. Het is niet anders. Ik ben niet tegen Europa, ik ben tegen de Euro. Zonder Euro zijn plannen waar te maken, met de Euro krijg je de regenten uit Brussel aan het hoofd. En die beslissen zonder voorkeurstemmen. Weg ermee dus, het liefst zo snel mogelijk.

Om even over het afgelopen debat weer te praten. Het was weer lachwekkend, en diep triest. Sowieso, buiten mijn politiek voorkeur vind ik dat de 3 grootste partijen bij elkaar gezet MOETEN worden. Anders heb je gewoon lak aan de kiezers. Dat zou in dit geval betekenen VVD, PVDA, PVV. En als dat niet lukt, gewoon weer verkiezingen net zolang tot de mening van de kiezer gehoord wordt.

Helaas is de kans enorm dat we gewoon weer met een Paars kabinet gaan zitten. Eigenlijk wel het slechtste wat je kan hebben. Naja morgen gaan we het zien. Ik ben echt benieuwd hoe de stemmen gaan vallen.

We are the EU - you will be assimilated. Resistance is futile.  ;)
Jammer genoeg de waarheid.

Weatherboy

Citaat van: Suncatcher op di 11 sep 2012 - 23:39
We are the EU - you will be assimilated. Resistance is futile.  ;)
Jammer genoeg de waarheid.

Nee, we zijn de EEG, en een beetje de EU. Maar we zijn niet de Euro, en we hebben helemaal niets te zeggen in dat Brussel. Allemaal symboolpolitiek. We worden er bij betrokken omdat we vette betalers zijn, niet omdat we zoveel macht hebben. En vooral Merkel weet natuurlijk dat Nederland toch wel ondertekend, ongeacht de 'harde' uitspraken.

Waar ik nog steeds boos over ben is het 'referendum' over toetreding tot de Euro. 52% was tegen. Wat werd er gezegd, ja het is niet bindend EN een grote minderheid is vóór. Toen was Nederland eigenlijk al geen democratie meer, maar waren we ordinair stemvee. Fortuyn heeft het daar veelvuldig over gehad en Wilders neemt het stokje een beetje over.

Iemand die vertelt dat er meer Europa kan komen, en dat we hier gaan investeren staat glashard te liegen. Meer Europa betekent meer regenten uit Brussel. Of je het er mee eens bent of niet, kwa Europa spreekt Wilders als enige de waarheid.

Weatherboy

http://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingen2012/12934106/___Opkomst_27_procent_om_14_uur___.html

Dames en heren. 27% van de stemgerechtigden zijn tot nu toe op komen dagen. Ik denk dat de grootste massa pas vanavond gaat stemmen, aangezien de meeste gewoon moeten werken. Ik ben ook nog niet geweest, maar ga vanaf rond 19 uur. Iets minder dan in 2010, toen waren er al 29% van de kiezers op komen dagen.

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op di 11 sep 2012 - 23:35

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Geen keuze maar een must: PVV. Het is niet anders. Ik ben niet tegen Europa, ik ben tegen de Euro. Zonder Euro zijn plannen waar te maken, met de Euro krijg je de regenten uit Brussel aan het hoofd. En die beslissen zonder voorkeurstemmen. Weg ermee dus, het liefst zo snel mogelijk.

Om even over het afgelopen debat weer te praten. Het was weer lachwekkend, en diep triest. Sowieso, buiten mijn politiek voorkeur vind ik dat de 3 grootste partijen bij elkaar gezet MOETEN worden. Anders heb je gewoon lak aan de kiezers. Dat zou in dit geval betekenen VVD, PVDA, PVV. En als dat niet lukt, gewoon weer verkiezingen net zolang tot de mening van de kiezer gehoord wordt.

Helaas is de kans enorm dat we gewoon weer met een Paars kabinet gaan zitten. Eigenlijk wel het slechtste wat je kan hebben. Naja morgen gaan we het zien. Ik ben echt benieuwd hoe de stemmen gaan vallen.

Ik weet niet of je het zo bedoeld, maar je hoeft je niet te schamen als je op de PVV stemt ;) Want je formuleert het een beetje zoals: het moet maar :P
Veel mensen worden gelijk boos en/of je bent direct een moslimhater als je op Wilders stemt. Als je op PvdA ofzo stemt ben je ineens een goed sociaal persoon. Maar niemand kan het met alle punten van een partij eens zijn.
Ieder zijn mening, niet?

Paars kabinet faalt gewoon zoals altijd. Liefst een blauw kabinet. Vrijheid in het doen en laten en economisch goed.

Behoud Nederland! We moeten de baas in ons land blijven.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op wo 12 sep 2012 - 15:51
Ik weet niet of je het zo bedoeld, maar je hoeft je niet te schamen als je op de PVV stemt ;) Want je formuleert het een beetje zoals: het moet maar :P
Veel mensen worden gelijk boos en/of je bent direct een moslimhater als je op Wilders stemt. Als je op PvdA ofzo stemt ben je ineens een goed sociaal persoon. Maar niemand kan het met alle punten van een partij eens zijn.
Ieder zijn mening, niet?

Paars kabinet faalt gewoon zoals altijd. Liefst een blauw kabinet. Vrijheid in het doen en laten en economisch goed.

Behoud Nederland! We moeten de baas in ons land blijven.

Nouja, ik ben er niet bang voor hoor. Maar ik heb geen zin om met een aantal andere mensen niet meer normaal te kunnen discussiëren over de hobby die we wel allemaal hebben. Meteorologie. Ik kan iemand goed scheiden van politiek en andere bezigheden maar het verleden heeft mij geleerd dat bij een aantal mensen de politieke mening door gaat spelen in andere dingen op dit forum, en dat zou ik jammer vinden. Daarom de bescheidenheid.

Neemt niet weg dat jou argument natuurlijk hartstikke juist is. Zeg je PVV wordt je voor rotte vis uitgemaakt, zeg je PvdA wordt je de hemel in geprezen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Bovendien is de PVV niet racistisch maar gewoon zoals het hoort. Neem een voorbeeld aan Australie of Thailand. Die zeggen gewoon, eigen volk eerst. Daarna komt de rest. Zo hoort het ook, maar de eeuwige bettuteling van minderheden hier is enorm doorgeslagen de verkeerde richting uit. En dan met name het 'positieve' discriminatie verhaal. Dat is puur bedrog en discriminatie optima forma en walgelijk natuurlijk.

Maarja vanavond is de uitslag, kijken of NL verloren is of nog een kans. Helaas las ik vanmorgen dat de Duitse rechter instemt met het ESM, 150 miljard zo weg!

€150.000.000.000, bizar bedrag, zomaar in een bodemloze put. Nederland staat dan nog eens garant voor 40 miljard met een mogelijke verdubbeling naar 80 miljard. Tja, ben benieuwd dus naar de uitslag ;)


Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op wo 12 sep 2012 - 17:20
Nouja, ik ben er niet bang voor hoor. Maar ik heb geen zin om met een aantal andere mensen niet meer normaal te kunnen discussiëren over de hobby die we wel allemaal hebben. Meteorologie. Ik kan iemand goed scheiden van politiek en andere bezigheden maar het verleden heeft mij geleerd dat bij een aantal mensen de politieke mening door gaat spelen in andere dingen op dit forum, en dat zou ik jammer vinden. Daarom de bescheidenheid.

Neemt niet weg dat jou argument natuurlijk hartstikke juist is. Zeg je PVV wordt je voor rotte vis uitgemaakt, zeg je PvdA wordt je de hemel in geprezen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Bovendien is de PVV niet racistisch maar gewoon zoals het hoort. Neem een voorbeeld aan Australie of Thailand. Die zeggen gewoon, eigen volk eerst. Daarna komt de rest. Zo hoort het ook, maar de eeuwige bettuteling van minderheden hier is enorm doorgeslagen de verkeerde richting uit. En dan met name het 'positieve' discriminatie verhaal. Dat is puur bedrog en discriminatie optima forma en walgelijk natuurlijk.

Maarja vanavond is de uitslag, kijken of NL verloren is of nog een kans. Helaas las ik vanmorgen dat de Duitse rechter instemt met het ESM, 150 miljard zo weg!

€150.000.000.000, bizar bedrag, zomaar in een bodemloze put. Nederland staat dan nog eens garant voor 40 miljard met een mogelijke verdubbeling naar 80 miljard. Tja, ben benieuwd dus naar de uitslag ;)

Klopt, elk land mag doen en laten wat ie wil, en wij als Nederland moeten eens een keer zeggen: Eigen volk eerst! Dan zit gelijk heel de wereld met zijn duim op Nederland: Wat doen jullie nu!?
Frankrijk voert boerkaverbod in: Is goed
Nederland voert boerkaverbod in: Hallo?! Jullie discrimineren, mag niet hoor!

Dit is misschien wat dom geformuleerd, maar zo werkt het ongeveer naar mij inziens.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jeffrey83

Jeetje, wat een PVV stemmers hier... extreem weer betekend niet dat je gelijk ook in de politiek extreem rechts moet kiezen hoor !!


Ik zelf ga zo stemmen, twijfel tussen VVD en D66... maar ik heb nog een paar uur ;)

Shadow112

Citaat van: jeffrey83 op wo 12 sep 2012 - 17:54
Jeetje, wat een PVV stemmers hier... extreem weer betekend niet dat je gelijk ook in de politiek extreem rechts moet kiezen hoor !!

Voel mij persoonlijk wel even geroepen hier op te reageren. Ik stem zelf geen pvv dit keer, maar als de pvv al wat is dan is het meer links dan rechts. Zorg, ontslagrecht, aow en minder eu zijn behoorlijk linkse punten. En ja, vorig jaar stemden er meer dan 1 miljoen? mensen op. Dus dat er hier pvv stemmers zitten is zo gek nog niet ;)

Ik ben nog niet geweest om te stemmen dus "zweef" nog. Ik neig toch naar sp dit keer. Waarom? Nederland is een goed bedrijf die nu even in zwaar weer zit, dan kun je 2 dingen doen: Zwaar bezuinigen en dus de productie stil zetten of. Investeren om het bedrijf weer vlot te trekken. Ik kies dus voor het laatste.

Powered by EzPortal