bliksemfoto's 15 en 16 augustus Lochem

Topic gezien door 2619 bezoekers
Gestart door Marcel (Enschede), za 18 aug 2012 - 21:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel (Enschede)

Beter laat dan nooit maar hier nog mijn foto's van de "chase" van woensdag 15 augustus tot in de nacht van 16 augustus.

Anton (Weershots) en ik hadden in eerste instantie op de carpoolplaats bij Bathmen afgesproken. In eerste instantie kwamen we uit in Deventer waar we net achter de feiten aan liepen wat betreft een klein onweersbuitje. Daar de radar nog maar eens goed bekeken en er leek aangroei te zijn richting het oosten op de convergentielijn die over de kust trok. We besloten toen richting Almere te rijden. Toen we net na Putten nogmaals de radar bekeken bleek het niet meer haalbaar te zijn.

Toen we op terugweg waren richting Deventer besloten we nog even snel een sandwich en wat te drinken bij een tankstation (Apeldoorn) te kopen. We kwamen een paar minuten later weer buiten en bleek de aangroei toch behoorlijk oostelijk te zijn gegaan. Felle flitsen en korte maar harde donders hoorden we. We zijn toen snel in de auto gestapt om bij Deventer nog wat te kunnen fotograferen. Er zat toen nog een mooie pit in Belgie tegen de Nederlandse grens aan. Deze koerste recht over Lochem, wat onze laatste plek zou worden voor fotografie.

Alle foto's hieronder zijn genomen in Lochem omdat ik de foto's uit Deventer niet mooi genoeg vond. Sommige foto's zullen ook wel overeen komen met die Anton (Weershots) heeft genomen aangezien we op dezelfde plekken hebben gestaan. Toch wilde ik ze er wel graag in hebben.







Een beetje overbelicht maar dit was een cg die op vrij korte afstand insloeg en een heerlijke krakende donder liet horen.












Tot slot nog een video van de CG die op korte afstand in sloeg. Kwaliteit kan op 1080P gezet worden maar weet niet of dat wel zin heeft :)


Groeten,

Marcel

driveinpm

Super mooie bliksem foto's en die laatste luchten en echt gewoon
Wil ook een nieuwe goede camera.
Heb zelf die dag een paar gefilmd die kun je zien op: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2580.0.html

Groet.

Marcel (Enschede)

Bedankt. Trouwens op die laatste foto heb ik met een zaklamp die metalen bal belicht zodat dat ding beter uit zou komen. Ik denk dat als iemand toen langs was gekomen dat die ook zou hebben gedacht wat een mongool ;D Gelukkig speelde daarna het onweer ook nog mee door nog wat weerlicht door de wolken heen te sturen.

Wat voor camera heb je trouwens zelf?

Wilfred Janssen

Mooie fotoserie! die inslag kraakt ook lekker Marcel :D
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Marcel (Enschede)

Thanks Wilfred, jij was zelf ook succesvol geweest bij Nijmegen zag ik?

Tyshane

Gave platen, goed gedaan! Zeker met die luchten erbij, cool. Wel mooi ook zo met die metalen bol! :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel (Enschede)

Foto van "de zilveren bal" bij daglicht.

Is een metalen bal die door de wind door de slootjes heen drijft.


Powered by EzPortal