Chase verslag van Team_*AOT* 15-08-2012.

Topic gezien door 1833 bezoekers
Gestart door Leon Eikenaar, vr 17 aug 2012 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leon Eikenaar

15-08-2012 was het een top dag ;)
De voorspellingen zagen er goed uit om mooi op pad te gaan.
Helaas moest ik overdag werken maar 's avonds was ik er klaar voor.

Dit keer gingen we niet met z'n tweeen chasen.
Want er ging nog iemand mee. Een kameraad van me ;)
Maargoed. Die avond checkte ik de radar en zag dat de buien meer op het westen ging concentreren.
Het leek erop dat het met een sisser ging aflopen voor het oosten van het land.
Ik las al op twitter dat het gebeurd was en dat er niks meer kwam. Zucht!

'

Maar toen zag ik dat het begon te borrelen boven Hattem.
Ik keek uit mijn raam en zag dat het donker werd ;)
Ik keek snel op de radar en zag dat er wat begon te groeien.
en ja hoor het begon ook te flitsen achter mijn huis :)




Alles stond al klaar in de auto dus snel de auto ingesprongen en gaan met die banaan :)
Onze eerste keus was richting hoog zuthem te gaan, maar de onweersbui kwam uit het ZW en ging precies over Zwolle heen.
Dus werd het de Schellerdijk. Eenmaal daar aangekomen flitste het tekeer.
Helaas was de onweersbui boven ons hooft en regende het heel hard. Dus kon niks zien qua mooie flitsen...
Toen het wat droger werd en de onweersbui boven Zwolle zelf hing zijn we weer de dijk opgegaan.
Paar filmpjes gemaakt en toen de bui weer weg was begon het weer in het ZW te weerlichten maar me mede-chaser zei dat we op die onweersbui niet meer gingen chasen en zijn we weer richting huis gegaan. natuurlijk met een lach haha ;)
Ook is onze project van start gegaan en hebben we de eerste metingen gedaan in een onweersbui. De metingen waren byzonder.
In het begin van de avond was de temperatuur ong. 27 graden en na de onweersbui (die rond 22:00 arriveerde) 20 graden! :o
Deze chase is succesvol geslaagt! Filmpje komt later van toepassing. Ik zeg op na de volgende ronde!

Dakcam was die avond ook in actie!  ;)


Hier heb ik nog wat mooie ontladingen uit de video zelf. qua kwaliteit is het minder maar de flitsen zelf zijn erg goed zichtbaar! ;)








Waarschijnlijk komen er meer foto's erbij want heb niet alles bekeken.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Leon Eikenaar

Video is online!!
ik zeg enjoy!



Deze vond ik ook nog ;)
Prachtige CC bliksem van 15-08-2012

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Tyshane

Oke dan, lekker bezig geweest! Gaaf dat je het één en ander op de plaat hebt weten te krijgen, al valt de beeldkwaliteit soms wat tegen, ze staan er tenminste op! :) Was inderdaad wel cool dat dat buitje bij Hattem nog even groeide en wat donders produceerde, had het zelf ook niet meer verwacht!

Leon Eikenaar

Citaat van: Tyshane op di 21 aug 2012 - 21:24
Oke dan, lekker bezig geweest! Gaaf dat je het één en ander op de plaat hebt weten te krijgen, al valt de beeldkwaliteit soms wat tegen, ze staan er tenminste op! :) Was inderdaad wel cool dat dat buitje bij Hattem nog even groeide en wat donders produceerde, had het zelf ook niet meer verwacht!

Thnx ;)
Had het zelf ook niet verwacht. De meeste chasers die ik ken gingen naar het zuiden toe.
Ik dacht eerst dat er helemaal niks kwam dus bleef ik gewoon in Zwolle. Totdat er een leuke onweerscel ontwikkelde achter m'n huis ;)

Qua beeldkwaliteit is het idd minder. Vooral de foto's bij me verslag...
Zat die avond ook een beetje te knooien met de opnamestand want als je goed had gezien in de video was de ene beeld donkerder dan de ander ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal