Hittegolf (poll)

Topic gezien door 4786 bezoekers
Gestart door Arend, za 11 aug 2012 - 20:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Krijgen we dit jaar nog een hittegolf?

Ja
Nee

Arend

In Nederland is officieel sprake van een hittegolf als de maximumtemperatuur in De Bilt gedurende tenminste vijf dagen elke dag 25 graden of hoger is (zomerse dagen) en in dat tijdvak bovendien op zeker drie dagen minstens 30 graden is bereikt (tropische dagen). Een hittegolf is dus een serie van minstens vijf zomerse dagen, waarvan er zeker drie tropisch zijn. Een hittegolf komt statistisch in ons land ongeveer eens in de drie jaar voor, maar soms zit er veel meer of juist minder tijd tussen. Tussen 1951 en 1974 was er geen enkele hittegolf op, maar alleen de zomer van 1947 telde er vier. Klimaatonderzoekers verwachten dat het aantal hittegolven in de 21 eeuw groter wordt door de opwarming van de aarde.

Bron: KNMI
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Ze zeggen wel eens; 'TS begint.' Dus wat denk jij Arend? Hittegolf of niet?  ;) Leuk topic en poll by the way en wel leuk om zo medio augustus eens in de groep te gooien. Augustus lijkt mij typisch zo'n maand voor een hittegolf en als je dan naar deze zomer kijkt zou je haast denken dat we nog wel wat te goed hebben...

Zelf heb ik op 'nee' geklikt. Ik denk dus niet dat we nog een hittegolf krijgen. Ik denk dat de patronen die zich zo vaak hebben herhaald deze zomer, buiten de kleine ups om, hun best blijven doen om zich te handhaven en dat het daardoor (net) niet tot een hittegolf gaat komen.

Zelf ben ik er overigens niet zo rouwig om, dat is me allemaal net iets te warm, verdeel die graadjes maar over wat meer dagen... ;)

Pascal Soomers

Ik heb nog wel alle vertrouwen in een officiële hittegolf. Zelf heb ik hier in mijn dorp al een gehad (onoffciëel). Maar dat zullen jullie vast we weten. Ik heb op 'ja' gedrukt :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Arend

Citaat van: Tyshane op za 11 aug 2012 - 21:59
Ze zeggen wel eens; 'TS begint.' Dus wat denk jij Arend? Hittegolf of niet?

Zelf ja gestemd, juist omdat die patronen zich inderdaad tot in den treure zijn blijven herhalen. Laatste kans voor deze zomer om zich nog enigszins op de kaart te zetten. Mogelijk dat deze zomer nog een verrassing in petto heeft zoals de winter eerder dit jaar.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: Arend op za 11 aug 2012 - 22:40
Zelf ja gestemd, juist omdat die patronen zich inderdaad tot in den treure zijn blijven herhalen. Laatste kans voor deze zomer om zich nog enigszins op de kaart te zetten. Mogelijk dat deze zomer nog een verrassing in petto heeft zoals de winter eerder dit jaar.  ;)

Ah ok, op die manier! Het zou wat dat betreft dan wel mooi zijn ja als de zomer nog de warmteliefhebbers kan verrassen met een HG, inderdaad net als die winter die op de valreep nog even echt winters werd. Het is nog eigenlijk maar zo kort geleden. ;)

TaL

Ik heb op nee gestemd puur omdat dat het meeste kans op slagen heeft en ik het ook zo voel. Wilt uiteraard niet zeggen dat er geen mooie warme dagen meer komen want die zullen er volgende week genoeg zijn , maar een hittegolf lijkt mij net iets teveel gevraagd ;) Uiteraard zie ik het graag anders! :D Laat me verassen zomer 2012 zou ik zo zeggen.

Go for it!
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

André

Een hittegolf ,daar geloof ik niet meer in deze zomer .
Demeulemeester André

aloa

Ik ben positief en heb ja gestemd.  8)

Weerfreak 1337

Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik heb op NEE gedrukt.  ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Scully

Ik heb op nee gedrukt omdat ik het niet meer verwacht, en er ook eigenlijk niet op zit te wachten. Ik geniet erg van het weer nu.

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

Maxima voor vandaag. De Bilt zou volgens onderstaand kaartje een temperatuur van 27 graden hebben gemeten. De data van weer.nl en buienradar.nl vermelden echter een maximum van 26,9 graden. Dit soort verschillen kom ik wel eens vaker tegen bij de kaartjes van weerplaza, ook bijvoorbeeld met de hoeveelheid geregistreerde neerslag. In ieder geval is het voldoende voor een eerste zomerse dag met meer dan 25 graden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal