KNMI in de fout.

Topic gezien door 1268 bezoekers
Gestart door klimascepie, wo 08 aug 2012 - 14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klimascepie

Hide the decline is niet zo maar en stukje tekst. Al jaren speelt dit in de klimaatwetenschap. Verberg de afname is en keiharde manier op global warming op de kaart te zetten.
Eerder schreef ik al over Watts at al waar in onderzoek werd gedaan naar deze iet wat nare praktijken. Waar bij blijkt dat door structureel thermometer data te verhogen en kunstmatige opwarming wordt gecreƫerd. Dit is natuurlijk en grote schande daar heel veel klimaat beleid wordt gemaakt op deze fraudes verkregen data.

Nu is dit niet zo erg want het speelt in de VS toch?

Ons eigen KNMI kwam enige jaren terug met het verhaal dat en thermometer verkeerd stond. Onder en boom in de schaduw, foei dat mag niet. Probleem op gelost door de thermometer te verplaatsen. Het resultaat echter is en opwarming dus ook het KNMI? In dit geval is er sprake van het herplaatsen van en thermometer die niet aan de eis voldoet, het kwam echter wel erg goed uit.

Nee er is meer. Ook bij het KNMI wordt gerotzooid met data.
Deze link legt een en ander bloot en dit is door het niet vrij toegankelijk zijn van alle data misschien nog wel het tipje van de ijs berg.
http://hidethedecline.eu/pages/posts/analysis-of-the-central-netherland-temperatures-260.php
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jelte

Ja, ik heb de stukken over de Centraal Nederlandse Temperatuur ook gelezen met een uitleg erbij waarom keuzes waren gemaakt. De correctie die rond 1950 werd gedaan op de data tot die tijd werd verklaard doordat er toen nieuwe apparatuur beschikbaar kwam die nauwkeuriger was. De correctie zou dan zijn op basis van het verschil met de jaren ervoor. Een nogal vreemde manier van correctie toepassen, aangezien het aanneemt dat de temperatuur stabiel is over langere tijd.

Het komt allemaal neer op wat je verwacht te zien. Als je als wetenschapper denkt dat de temperatuur niet ineens zomaar naar beneden kan gaan, dan zoek je naar redenen die te corigeren zijn zodat je toch je verwachte uitkomst krijgt. Niet erg wetenschappelijk, maar helaas maar al te vaak gedaan. Zowel aan de AGW kant als de tegenbeweging daartegen.

De reden dat ik het niet geloof is dat er duidelijke aanwijzingen zijn dat er toch wel degelijk een dip in de temperatuur zat de afgelopen eeuw. Zoals het plotseling beginnen te groeien van sommige gletsjers. Probeer die data maar eens te corrigeren.
Maar ik heb toen al niet op de nieuwe CNT gereageerd, omdat het geheel me vermoeid. Ik wordt er wat gaar van, zeg maar. Steeds weer dezelfde argumenten, steeds weer dezelfde meningen in plaats van feiten.

We zien het wel, ik geloof de kant dat ons Nederlandse klimaat op het ogenblik aan het afkoelen is. En tot nu toe ben ik daar niet in teleurgesteld...  :P ;)

Het mooie aan het weer: je kunt erover roepen wat je wilt, maar uiteindelijk bepaalt het weer zelf wat waar is en wat niet.

klimascepie

Jelte je hebt natuurlijk gelijk dat het weer het lekker zelf doet. Zo werkt het klimaat ook alleen is het probleem dat sommige mensen graag anders beweren. Je wilt niet weten hoeveel geld er in om gaat en erger nog hoe veel het ons kost.

Vergeet niet dat de hele zwendel er is om maar aan te tonen dat de temperatuur op aarde om hoog gaat door dat de mens CO2 uit stoot. Ook al is de werkelijkheid anders.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jelte

Helemaal waar. Uiteindelijk gaat het gewoon om geld. Er is geld te verdienen met CO2, dus dan laten ze die kans niet liggen!

Powered by EzPortal