"Global warming zorgt voor steeds meer hete zomers"

Topic gezien door 2574 bezoekers
Gestart door zorba, zo 05 aug 2012 - 07:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

"Global warming zorgt voor steeds meer hete zomers"

De klimaatverandering door het toedoen van de mens is verantwoordelijk voor de toename in frequentie van zeer hete zomers, en de situatie is vandaag al erger dan we twintig jaar geleden gedacht hadden. Dat zegt de Amerikaanse wetenschapper James Hansen in de Amerikaanse krant Washington Post. Hansen, directeur van het Goddard instituut voor ruimtevaartwetenschappen van de NASA, bevestigt dat de "sombere" voorspellingen over de gevolgen van de opwarming van de aarde, die in 1988 voorgelegd werden aan de Senaat in de VS, vandaag reeds overtroffen zijn.



"Ik moet wat opbiechten, ik was te optimistisch", aldus de Amerikaanse klimatoloog, een van de eerste wetenschappers die in de jaren 1980 waarschuwden voor de gevaren van de klimaatverandering. "Mijn verwachtingen over een verhoging van de temperatuur wereldwijd zijn waarheid geworden. Maar ik ben er niet in geslaagd om te bestuderen met welke snelheid de gemiddelde temperatuurstijging zou leiden tot extreme weersomstandigheden."

Volgens Hansen en zijn collega's toont de analyse van de temperaturen wereldwijd tijdens de voorbije zestig jaar "een opmerkelijke stijging van de frequentie van extreem warme zomers". De wetenschapper meent dat de hittegolf van 2003 in Europa, die van 2010 in Rusland en de droogte vorig jaar in Texas en Oklahoma het gevolg waren van de klimaatverandering. "Eens we de komende weken de gegevens binnenkrijgen, zal dit mogelijk ook het geval blijken voor de extreme hitte momenteel in de Verenigde Staten."

Bron: hln.be
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

klimascepie

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Weerfreak 1337

Citaat van: klimascepie op zo 05 aug 2012 - 13:08
Blijven jullie bezig?
Weet je wat barst maar ik ga van de zondag genieten.

http://climatedepot.com/
http://wattsupwiththat.com/

Weet wel dat dit nieuwsberichten zijn ;) Niet verhalen van de leden van dit forum.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

klimascepie

Weerfreak dat weet ik heel goed.
Ik bedoel het dan ook niet zo zeer naar hun maar naar mij zelf maar goed als de boodschap maar over komt.

Heb al eerder gevraagd wat men hier drijft om deze onzin te posten. Nooit antwoord gehad en dat is ook lastig werken.

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Tyshane

Citaat van: klimascepie op ma 06 aug 2012 - 12:39
Weerfreak dat weet ik heel goed.
Ik bedoel het dan ook niet zo zeer naar hun maar naar mij zelf maar goed als de boodschap maar over komt.

Heb al eerder gevraagd wat men hier drijft om deze onzin te posten. Nooit antwoord gehad en dat is ook lastig werken.

Mijn mening, dus niet die van het forum, maar het lijkt mij dat de mensen / nieuwsposters die dit posten, niet per definitie hier achter hoeven te staan. Men plaatst de informatie die hier over vrij komt en in dit forumdeel past. Als jij wil dat mensen zelf op onderzoek gaan om zo zelf hun oordeel te vellen, dan zou je dit soort artikelen ook moeten 'toestaan'. En niet alleen de artikelen die onderschrijven wat jij vind.

Anders lijkt het erop alsof jouw mening DE mening is. 'My way or the highway'. Dat komt even ontoegankelijk over als de hardcore voorstanders van het opwarming-verhaal. Het zou een ieder sieren als men anderen in hun waarde laat en hen toestaat een eigen mening te vormen.

Met eenzijdige informatie is het 'makkelijk' een mening vormen, maar goed is dat dan de waarheid. En wat is de waarheid. Iemand een mening opdringen in ieder geval niet en dat heeft ook nooit gewerkt.

klimascepie

Vreemd ik lees hoofdzakelijk berichten uit de hoek van AGW. Ik lees eigenlijk nooit en post waar in staat dat AGW volledig onder uit gehaald word.

Ik ga der verder ook maar niet mee. Zo als ik al zei als de boodschap maar over komt. Ik zal in het vervolg dubbel na denken en selecteren waar ik en reactie op geef.

Wel frappant dat er alleen of zeker heel vaak pro-AGW stukken worden geplaatst.
Maar ja aan de andere kant kan onderzoek uitwijzen dat deze post s het meest aan slaan.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Tyshane

Citaat van: klimascepie op ma 06 aug 2012 - 18:18
Vreemd ik lees hoofdzakelijk berichten uit de hoek van AGW. Ik lees eigenlijk nooit en post waar in staat dat AGW volledig onder uit gehaald word.

Ik ga der verder ook maar niet mee. Zo als ik al zei als de boodschap maar over komt. Ik zal in het vervolg dubbel na denken en selecteren waar ik en reactie op geef.

Wel frappant dat er alleen of zeker heel vaak pro-AGW stukken worden geplaatst.
Maar ja aan de andere kant kan onderzoek uitwijzen dat deze post s het meest aan slaan.

In de reguliere media kom je niet vaak beide kanten van het verhaal tegen inderdaad, maar jij hebt regelmatig wat artikelen / reacties geschreven en geplaatst inclusief links naar meer info. Die reacties staan er ook nog steeds, dat kan bijdragen aan een bredere informatievoorziening aangaande het global warming verhaal.

klimascepie

Sorry Tyshane daar heb jij en punt waar ik achter kwam toen ik reeds op verzenden had gedrukt.

Het is helaas ook al te waar dat er in de media alleen maar AGW wordt verkondigd.

Ik hoop nu dat iedereen die hier post dit ook leest.

Steeds meer media bedrijven gaan over stag. Ik heb reeds verschillende stukjes gelezen waar in word geschreven over het onmiddellijk verwijderen van berichten aan gaande het verhaal Muller.

http://joannenova.com.au/2012/08/major-australian-dailies-disappear-the-muller-conversion-article-opps-404-error/

Misschien is het handig dat de posters eens gaan lezen wat ik schrijf zo dat zei zelf ook goede artikelen kunnen herkennen want soms zit er best wel iets tussen wat het plaatsen waard is en zeker ook de discussie. Maar zulke open deuren als hier boven moet je niet eens aan willen beginnen.


Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

klimascepie

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Powered by EzPortal