Eerste Timelapse

Topic gezien door 1898 bezoekers
Gestart door mrhanky, ma 23 jul 2012 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrhanky

Ik kwam op internet een uitleg tegen over een functie van mijn compact camera (de canon g12). Er zit een automatische HDR stand op. In deze stand maakt de camera snel 3 foto's achter elkaar en maakt daar 1 goed belichte foto van. Combineer je dit met een goedkope remote control en je kan op een heel makkelijke manier een timelapse video maken. Ik heb ook nog wel een dslr maar vind het zonder van mijn shutter om daar een timelapse mee te maken.

Onderstaande video is gemaakt van ongeveer 500 foto's die om de 15sec zijn gemaakt. Vervolgens zijn deze in photoshop samengevoegd tot een filmpje van 15fps. Voor een eerste keer ben ik best tevreden maar het mag nog wel een beetje verbeterd worden. Zoiezo vind ik nu de wolken en bomen te snel bewegen. Los ik dit op door een lagere fps te gebruiken?



Er zit rond 18sec nog een klein hikje in, helaas was de accu toen leeg en moest ik ff stoppen met foto's maken.

Tyshane

Mooie time-lapse en goed helder. Ik vind het persoonlijk juist goed zo deze snelheid, dan zie je tenminste goed hoe één en ander evolueert!

Cdtj3

Nee ik zou niet een nog lagere FPS gebruiken, je zou ipv lagere FPS meer foto's kunnen nemen, dus niet 1 per 15, maar 1 per 5. Kan je 3 keer zo langzaam de video afspelen omdat je nu meer frames heb binnen dezelfde tijd en dus het filmpje "langzamer" kunnen afspelen. Maar in mijn mening is dit 1 van de beste opstellingen m.b.t de snelheid.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Jelte

Ik vind het resultaat anders behoorlijk verbluffend! Prachtig! Als je weet hoe lastig het is een goede HDR timelapse met spiegelreflex te nemen (en hoeveel tijd dat kost), dan is dit zeker de moeite waard om te proberen!
Ik zou zeggen: probeer nog een paar filmpjes te maken (zonsondergang ben ik erg benieuwd naar!) en wat langer en post ze hier. Ik zit alvast op het puntje van mijn stoel!  ;)

Lightning_Glenn

Ik vind het zeker wel goed gelukt.
Mischien inderdaad de interval verlagen naar 5 seconden dan vloeit hij beter, maar snelheid is juist goed zo.
Het gebruik van HDR foto's vindt ik ook goed gelukt.
Ik ben erg benieuwd naar je volgende timelapse, een zonsondergang is een leuke  :)

mrhanky

De HDR optie heeft natuurlijk wel 1 nadeel, de camera heeft even wat tijd nodig om de foto samen te stellen. Een interval van 10sec gaat misschien nog wel lukken maar 5 iss denk ik te snel.

CiteerIk zou zeggen: probeer nog een paar filmpjes te maken (zonsondergang ben ik erg benieuwd naar!) en wat langer en post ze hier.

De zonsopkomst gaat niet helemaal lukken omdat die van links komt en daar een flat staat :(, de kleuren kan ik natuurlijk wel op de foto krijgen.

Nog langer is wel mogelijk maar daar gaat dan wel veel tijd inzitten voor deze zijn 500 foto's gebruikt en heeft de camera ongeveer 2 uur aangestaan :).

Jelte

Oh het gaat meer om de overgang van donker naar licht (of andersom) dan om de zon zelf hoor. Dus wel of geen zon maakt niet uit!

Powered by EzPortal