Doden door noodweer Duitsland

Topic gezien door 1382 bezoekers
Gestart door zorba, zo 08 jul 2012 - 16:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Doden door noodweer Duitsland

In het oosten van Duitsland zijn dit weekend zeker vier mensen omgekomen door zwaar onweer. In de deelstaat Saksen werden twee mensen getroffen door de bliksem. Een derde kwam om toen na blikseminslag een boom op zijn auto terechtkwam. In Nedersaksen kwam een vrouw op een fiets onder een vallende boom. Door de aanhoudende regen is het waterpeil in de rivier de Spree sterk gestegen. Er is alarmfase twee gegeven, de op twee na hoogste waarschuwing. Een week geleden waren in het oosten en zuiden van Duitsland ook al doden en gewonden gevallen door blikseminslag en storm.

Bron: nos
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marsel

Pfoe.....wederom slachtoffers aldaar bij onze oosterburen. Toch wel de place to be, in ieder geval als het om forse onweersbuien gaat. Altijd al geweest eigenlijk. Bijkomende schade aan voorwerpen en personen is uiteraard altijd ongewenst en vervelend....
Hier prutsen we tot nu toe maar wat aan dit jaar... :(

Marlieke

Citaat van: Marsel op zo 08 jul 2012 - 17:24
Pfoe.....wederom slachtoffers aldaar bij onze oosterburen. Toch wel de place to be, in ieder geval als het om forse onweersbuien gaat.

Ja en dan te bedenken dat dat mijn vakantiebestemming gaat zijn dit jaar. Duitsland dus, omgeving Moezel... spannend! Onweer is prima maar geen doden alsjeblieft...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Powered by EzPortal