Heel veel sterkte gewenst voor Impreza en familie

Topic gezien door 12462 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, di 03 jul 2012 - 01:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onno_D

Fijn dat het de goede kant op gaat. :) Veel sterkte nog.

dondertje127

Super dat het beter gaat nu. Hopen dat het alleen maar beter wordt. Sterkte!

frankaloe

ondanks dat hij nog een flink te gaan heeft..heel veel sterkte en nog meer beterschap gewenst..
hopende op geen negatieve dingen,die eenmaal bij een operatie horen,kunnen jullie de meest onzekere dingen zoals geen gevoel meer hebben en/of kracht in de benen,nu uitsluiten en toezien hoe hij beetje bij beetje zal gaan herstellen.
dat dit allemaal voorspoedig mag gaan gebeuren...

groetjes franka
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Marlieke

hey wat fijn om te lezen dat hij de goede kant op gaat! En vooral is het fijn dat je je broer weer terug hebt zoals ie was. Wat karakter betreft dan... De rest zal nog een tijd duren maar ook dat komt hopelijk helemaal weer goed!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Impreza

Gisteren eind van de middag/begin van de avond dan eindelijk het nieuws waar we al zo lang op zitten ten wachten. Mijn broer is officieel ontslagen van de IC en heeft nu een rustig kamertje op een andere afdeling.

Zo blij als we zijn, kwam dit toch geheel onverwacht. Een dinsdag en woensdag ging het nog alles behalve goed met hem na de operatie van een maandag. Men ging er toen nog van uit dat hij tot na het weekend wel op de IC zou vertoeven. Daarom ook deze late mededeling, ik heb even heel rap voor een zooi vertier voor hem te zorgen. Maar dat is bijna klaar!

Dat hij van de IC af is, geeft ons pas echt goede moed. Nu gaat het herstel echt beginnen. Er zullen echter nog wel 2 operaties (waarvan we weten althans, de rest zal de tijd moeten leren) volgen. Één om de fixatie van zijn bekken/stuitje te verwijderen en de ander aan zijn rechterpols. Wanneer deze operaties plaats zullen vinden weet nog niemand, zaak is nu dat mijn broer op krachten komt.

Hoe dan ook: hij is van de IC weg. Geeft heel wat meer moed! En ook meer tijd om bij hem langs te gaan. I.p.v. 3x per dag een half uurtje met maximaal 2 personen is het vanaf gisteren: van 8 in de ochtend tot 8 in de avond, maximaal 2 tot 4 personen (afhankelijk van de personen en hoe druk het op de afdeling is).

Ik ga verder met mijn grote vreugde dans!

Khim

Erg fijn dit te horen, Impreza! Op naar een spoedig herstel. Sterkte.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Marlieke

Citaat van: Impreza op vr 13 jul 2012 - 15:48
Gisteren eind van de middag/begin van de avond dan eindelijk het nieuws waar we al zo lang op zitten ten wachten. Mijn broer is officieel ontslagen van de IC en heeft nu een rustig kamertje op een andere afdeling.
*knip*
Hoe dan ook: hij is van de IC weg. Geeft heel wat meer moed! En ook meer tijd om bij hem langs te gaan. I.p.v. 3x per dag een half uurtje met maximaal 2 personen is het vanaf gisteren: van 8 in de ochtend tot 8 in de avond, maximaal 2 tot 4 personen (afhankelijk van de personen en hoe druk het op de afdeling is).

Ik ga verder met mijn grote vreugde dans!

Wat fijn he dat ie van de ic af is?
Toen mijn broer naar de medium care ging waren wij (mijn ouders en ik) ook dolblij dat ie van de ic af was. En nu (23 jaar later) gaat het nog altijd goed met hem. Wel is ie enorm veranderd (door het ongeluk) wat karakter betreft maar of dat nu zo verkeerd was/is... :) En hij kan nog altijd niet tegen teveel drukte (kamer vol visite of ruimtes waar veel mensen zijn) vanwegen hersenletsel, maar verder is ie helemaal gezond en we zijn nog altijd dankbaar dat we hem nog bij ons hebben!

Maar zo zie je maar, het kan allemaal wel weer grotendeels goedkomen waardoor je broer een 'normaal' leven kan leiden.

Hoe gaat het nu verder met je broer?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Impreza

Citaat van: Marlieke op do 19 jul 2012 - 07:04
Wat fijn he dat ie van de ic af is?
Toen mijn broer naar de medium care ging waren wij (mijn ouders en ik) ook dolblij dat ie van de ic af was. En nu (23 jaar later) gaat het nog altijd goed met hem. Wel is ie enorm veranderd (door het ongeluk) wat karakter betreft maar of dat nu zo verkeerd was/is... :) En hij kan nog altijd niet tegen teveel drukte (kamer vol visite of ruimtes waar veel mensen zijn) vanwegen hersenletsel, maar verder is ie helemaal gezond en we zijn nog altijd dankbaar dat we hem nog bij ons hebben!

Maar zo zie je maar, het kan allemaal wel weer grotendeels goedkomen waardoor je broer een 'normaal' leven kan leiden.

Hoe gaat het nu verder met je broer?
Deze ervaring heeft mijn broertje ook behoorlijk verandert. Maar net als jij al zei: of dat zo slecht is? Zijn kijk op het leven is een stuk realistischer geworden, niet meer dat onbezorgde: "Mij kan niets gebeuren". En, hoe stom het ook klinkt, heeft zijn ogenluk meerdere positieve werkingen gehad.

Het gaat prima met mijn broer. Nog beter: het gaat uitstekend! Zelfs zo goed dat ze maandag alles in werking hebben gezet om hem thuis te krijgen (aanpassingen in en rondom het huis, zorg aan huis regelen etc.) en gister middag kreeg ik van mijn broer dat ene sms-je. Hij is thuis!
Maar nu komt het moeilijkste deel van de hele rit: revalidatie. En er komen ook nog 2 operaties aan in de nabije toekomst. Maar hij is thuis, bij zijn vriendin en hun beestenboel. Toch een stuk beter voor iemands genezing dat in het ziekenhuis blijven me dunkt ;)

Marlieke

Wat super dat je broer thuis is! Nu werken aan het herstel! Maar wat een mega-goed nieuws zeg! :)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Impreza

Dat is het zeker Marlieke!
Beter nieuws kan je in dit soort situaties niet hebben ;) Maar zoals ik al aangaf: het moeilijkste komt nu. Revalideren, nog 2 operaties voor de boeg etc... Vooral het revalideren zal (denk ik) met vallen en opstaan gaan. Maar mijn broertje staat er niet alleen voor. Hij heeft ons (mijn man en mij (man-lief is tevens mijn broertje zijn beste vriend)), zijn ouders en zijn meisje nog! Wij allen te samen slepen hem wel door de dalen heen ;)

Marlieke

Fijn dat hij zoveel steun kan verwachten van jullie. Dat zal hij ongetwijfeld op bepaalde momenten ook nodig hebben...
Juist op die momenten kunnen jullie hem dan aansporen om door te gaan en niet op te geven! Sterkte met die zware maar o zo dankbare taak!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Mariska

Citaat van: Impreza op do 19 jul 2012 - 12:18
Maar hij is thuis, bij zijn vriendin en hun beestenboel. Toch een stuk beter voor iemands genezing dat in het ziekenhuis blijven me dunkt ;)

Wat een fantastisch nieuws dit! Je broer heeft echt een hele grote beschermengel op zijn schouder gehad.

Ik zal hard voor hem duimen voor een zo volledig mogelijk herstel! Hou jullie taai in deze komende periode!
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Impreza

Citaat van: Marlieke op do 19 jul 2012 - 20:33
Fijn dat hij zoveel steun kan verwachten van jullie. Dat zal hij ongetwijfeld op bepaalde momenten ook nodig hebben...
Juist op die momenten kunnen jullie hem dan aansporen om door te gaan en niet op te geven! Sterkte met die zware maar o zo dankbare taak!
Het is nog afwachten of naar Rotterdam moet voor de intensieve revalidatie of niet. Pa en ma en ikzelf zijn ondertussen, op voorhand en voor de zekerheid, met onze verzekeringen bezig of het dan mogelijk dat er minstens één van ons bij is dan. MOCHT het nodig zijn. Ikzelf denk van niet, mijn broertje (kop groter dan mij maar nog altijd 3 jaar jonger) is sterker dan een beer, dat heeft hij inmiddels wel bewezen ;)

Citaat van: Mariska op zo 22 jul 2012 - 22:03
Wat een fantastisch nieuws dit! Je broer heeft echt een hele grote beschermengel op zijn schouder gehad.

Ik zal hard voor hem duimen voor een zo volledig mogelijk herstel! Hou jullie taai in deze komende periode!
De beschermengel in kwestie is in die paar tellen mega oud geworden denk ik... Als ik de foto's zie en de verhalen van de getuigen hoor... Dit had echt ZO anders kunnen aflopen.
Volledig herstellen zal niet kunnen. Maar zoals het er nu uitziet zal mijn broertje wel een goed en normaal leven kunnen hebben in de toekomst ^_^

Impreza

Citaat van: klapper op di 03 jul 2012 - 07:51
sterkte impreza voor jouw en je familie !!
1 paar weken geleden is een maat van me verongelukt een stukje verderop op de brug die heeft het niet overleefd. (ook met de motor)
wees allemaal voorzichtig op de weg niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander.
Was dat niet 13 mei dit jaar? De motor rijder was ongeveer 30 jaar....

Lightning_Glenn

Ik ben erg blij voor je broer en ook voor jou uiteraard, dat het allemaal de goede kant op gaat.
Het had inderdaad allemaal heel anders kunnen lopen.
Ik heb ook 20 jaar geleden een bekende verloren die een ongeluk kreeg op de motor, dat was erg triest, hij was nog maar 21.
Zelf heb ik vorig jaar (eind Juli) een ongeluk gehad met een glazen ruit van de balkondeur, alle me pezen door in me arm en de zenuw flink beschadigd. Dit is niks vergeleken met wat je broer is overkomen, maar het woord revalideren ken ik al te goed.(Erasmus Rotterdam trouwens)
Het is een lange weg, maar het menselijk lichaam kan goed herstellen, zeker als je niet al te oud bent. Ik kan nu bijna alles weer, maar ben niet volledig hersteld. Je broer zal hard moeten werken, de artsen kunnen maar zoveel, de rest moet ie zelf doen.
Succes en heel veel sterkte!

klapper

Citaat van: Impreza op ma 23 jul 2012 - 17:56
Was dat niet 13 mei dit jaar? De motor rijder was ongeveer 30 jaar....

ja klopt dat was davey hij was 31.
bij jouw broer fietste ik er toevallig nog langs een half uurtje na het ongeluk.
en toen ik thuiskwam zag ik op enkele site's staan dat het een fataal ongeluk was.
maar gelukkig was dat niet zo!
ik had zelf btw ook al boeken enzo in huis om ook mn motor rijbewijs te halen maar dat doe ik nu niet meer.
iniedergeval veel sterkte verder met je broer enne hopelijk geneest ie snel

Powered by EzPortal