Heel veel sterkte gewenst voor Impreza en familie

Topic gezien door 12463 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, di 03 jul 2012 - 01:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey

Heftig nieuws...
Ik wens Impreza, familie en vrienden heel veel sterkte toe, en hoop op een spoedig herstel.

Daisy

All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Michiel Wesselink


Oxize

Veel sterkte toegewenst naar Impreza en Familie
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Lightning_Glenn


Graphicnizor

Stukje Update van Impreza

Mijn broer heeft vandaag de eerste van een lange serie aan operaties gehad. Zijn bekken hebben ze recht gezet met behulp van de nodige pinnen etc. Tot zover gaat het ook goed met zijn hoofd. De zwelling zit vooral aan de buitenkant van zijn schedel en in het gezicht.
Zijn linker pols is in een dermate gebroken, dat men vreest dat hij zijn werk niet meer zal kunnen uitvoeren (mijn broer is uitgesproken links handig). De rechter pols zal, na een kleine ingreep, vrij goed kunnen herstellen.

Hij is op het moment nog steeds op de IC. Morgen volgen er meerdere scans en die zullen moeten zeggen of hij van de IC af kan of niet.

Vanavond kregen we telefoon van mijn ouders die net terug waren van het ziekenhuis. Er is nu heel wat meer bekend over de toedracht van het ongeluk. Zeker 50 getuigen hebben zich gemeld.

Mijn broer kwam op zijn motor vanuit Vlissingen richting de A58. Hij heeft moeten stoppen voor de trein. Het was dermate druk in de wacht rij, dat hij besloot op het gemakje tussen de auto's door naar voren te gaan. Op het moment dat de spoorweg overgang vrij gegeven werd, trekt de hele stoet op. Traditie getrouw springt vlak daarna het stoplicht naar de A58 toe op groen om de doorstroom te bevorderen.
Op het moment dat mijn broer het kruispunt over gaat, komt vanaf de A58 een auto aan die linksaf slaat richting de Veerhavenweg.
Een automobiliste die achter mijn broer reedt, heeft alles zien gebeuren. Op het moment dat mijn broer de achterkant van de auto raakt, vliegt zijn helm af omdat het kinbandje brak. Deze hebben ze net geen 250 meter verderop in de berm gevonden.
Mijn broer is ongeveer 10 meter door de lucht gevlogen alvorens hij op het asfalt kwam. Hij heeft nadien nog een poging gedaan om op te staan maar zakte direct in elkaar.
Enige onduidelijk dat nog over is: reed de automobilist door rood of was het nog oranje?

Één ding staat voor mij vast: mijn broer had gisteren een bijrijder: een beschermengel die flink wat overuurtjes heeft gedraaid.


Dat laatste is wel overduidelijk, een beschermengel, want als je dit leest en de beelden erbij ziet zou je denken dat dit niet te overleven valt.
nogmaals heel veel sterkte Impreza voor jou, je broer en je familie.
Hopelijk dat het zo blijft zoals het is!

Impreza

Allereerst:
Iedereen heel erg bedankt voor de steun hier in het topic en via note.

Mede dankzij mijn vader, die alles op mail heeft gezet, heb ik nu een beetje de orde in mijn hoofd om er zelf over te schrijven.

Afgelopen maandag 2 juli kwam mijn broer rond 17:15 uur vanuit Vlissingen op de motor en reed richting de A58. Hij en medeweg gebruikers moesten wachten voor de trein. Omdat het daar dan erg druk kan zijn, is mijn broer op het gemakje  tussen de auto's door naar voren gegaan.
De trein is voorbij, de spoorbomen gaan omhoog en het licht gaat op groen. De hele stoet, met mijn broer op de motor vooraan, gaat op het gemakje richting het stoplicht waar de A58 begint. Zoals traditie is gaat die kort na het spoorlicht op groen, dit om de doorstroom te verbeteren.
Mijn broer wilt rechtdoor de A58 op en geeft dus gas.
Vanaf de A58 kom een automobilist, deze wilt linksaf de Veerhavenweg (ook wel bekend als de Oude Veerweg) in en gaat het kruispunt linksaf over. Mijn broer heeft totaal geen tijd meer gehad om te remmen, en is vol op de rechterachterkant van de auto geknald.

Gisteren en vandaag is er meer duidelijk geworden over het ongeluk.
Het is inmiddels bewezen dat de automobilist door rood heeft gereden. Vraag mij niet waarom, ik heb de bestuurder nog niet gesproken en ik wil het eigenlijk niet weten ook.
De klap die mijn broer maakte was dermate hard dat zijn helm afvloog. Ze zijn gisteren begonnen met het onderzoeken van de helm. Daaruit, tot zover, is gebleken dat de kinband niet is gebroken. Hoe het in godsnaam mogelijk is dat de helm af is gevlogen, is ons allen een raadsel nu. Gaan ze uitzoeken. Misschien dat het slotje van de kinband niet helemaal goed zijn werk heeft gedaan... Ze hebben de helm trouwens ongeveer 250 meter van het ongeluk vandaan in de berm gevonden.
Volgens ooggetuigen is mijn broer ongeveer 10 meter door de lucht gevlogen alvorens hij op het asfalt terecht kwam. Zijn helm was toen al weg. Hij heeft nog geprobeerd op te staan maar zakte direct weer in elkaar en schreeuwde het uit van de pijn.
Ze hopen de onderzoeken eind van de week rond te hebben. Dan weten we meer over de toedracht.

Mijn broer licht nog steeds op de IC en hij zal daar voorlopig nog wel blijven. Gisteren is hij wel stabiel genoeg verklaard en de eerste operatie is direct uitgevoerd. Ze hebben zijn bekken voorzien van een plaat en zijn stuitje zo goed mogelijk weer in positie proberen te brengen.
Vandaag krijgt hij de eerste operatie aan zijn linkerpols, de eerste van een hele serie...

Zijn rechterpols is ook verbrijzeld maar niet in een dermate als zijn linker. Daarnaast is mijn broer uitgesproken linkshandig, de linkerpols heeft dus voorrang.
Verders heeft hij een grote scheur in zijn schedel die vanaf zijn linkeroor de oogkas volgt tot boven zijn neus. De zwelling daarvan blijft gelukkig tot zover aan de buitenkant van de schedel.

Ze verwachten 6 maanden tot een jaar bezig te zijn met de operaties. En dan komt het moeilijkste: revalidatie. Hij zal als een klein kind opnieuw moeten leren lopen. Als een peuter opnieuw moeten leren schrijven etc. Zijn beroep zal hij, naar alle waarschijnlijkheid, niet meer uit kunnen voeren.

Jur

Bah Impreza, wat een verschrikkelijke tijd moeten jullie doorgaan.
Ik wens jullie - en met name je broer - het allerallerbeste en dat het
herstel voorspoedig moge verlopen.

mrhanky


Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

jeffrey83

Heel veel sterkte Impreza, hopelijk hersteld je broer goed.

Khim

Heftig Impreza. Ik wens jou en je broer en familie veel sterkte en kracht toe. Jullie zijn in mijn gedachten.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Muisje1988

Heel veel sterkte gewenst, hier brand een kaarsje voor jullie!

dondertje127

Ook hier nogmaals heel erg veel sterkte Impreza! Ook voor alle naasten.

Impreza

Voor ieder die geïnteresseerd is en op de hoogte wilt blijven, bij deze een 'kleine' update:

Zoals eerder aangegeven heeft mijn broer de dinsdag na het een ongeluk een 'kleine' operatie gehad om zijn bekken en stuitje te fixeren. Dit om te voorkomen dat hij voor de rest van zijn leven scheef zou zitten.
Woensdag 4 juli was de eerste grote operatie, zijn linker pols. De operatie heeft 5 1/2 uur geduurd maar is erg goed verlopen tegen alle verwachtingen in. De arts heeft meer kunnen herstellen dan aanvankelijk verwacht. Van deze operatie is, op de hechtingen na, niets te zien. De bouten, platen, staven etc. zijn inwendig geplaatst.
Vrijdag 6 juli was zijn rechterpols aan de beurt. Ook deze operatie ging veel beter dan aanvankelijk gedacht. Hier is aan de buiten wel veel van te zien. De staven lopen zo in het zicht en mijn broer heeft er behoorlijk veel last van. Het meest van al had hij nog wel last van het knevelen van zijn rechter arm (vanaf de oksel). Dit hebben ze gedaan om overtollig bloed verlies te beperken. Deze operatie duurde ongeveer 4 1/2 uur.

Vandaag, een week na het ongeluk, was DE operatie aan de beurt. Zijn bekken en stuitje. Dit is de meest risicovolle van de 3 omdat de breuken vlakbij de splitsing van de centrale zenuwbaan zitten. Daar waar de centrale zenuwbaan zich splitst naar de benen. Één klein foutje en mijn broer zou nooit meer kunnen lopen. Deze operatie stond gepland om 8 uur vanochtend. Rond 13:00 uur kreeg ik het nieuws dat hij van OK af was. Zonet (ongeveer 30 minuten geleden) kreeg ik het bericht dat hij alle gevoel in zijn benen nog heeft en goed reageert op stimulatie.
Begrijp mij niet verkeerd: de operaties aan zijn polsen waren ook niet geheel zonder risico. Maar deze... Ik heb onderhand geen nagel en vingertop meer over van de zenuwen...

Om op een vrolijkere noot verder te gaan:
Mijn broertje was gisteren voor het eerst sinds het ongeval weer mijn broertje. Hij had praatjes, maakte grappen en was helemaal bij. Toen wij hem vertelde dat hij, als hij van de IC af is, van ons een MP3 speler krijgt vol gepropt met zijn favoriete muziek en films krijgt, lichtte dat toetje van hem op. Zoals ik mijn broer ken, was het meteen van: "Stelletje gekken! Moeten jullie niet doen!" Waarop wij aangaven dat hij het dan maar als een verjaardag cadeau moest zien (hij is binnenkort nog eens jarig ook...) Ook gaf hij gisteren aan dat de operatie die vandaag op de planning stond hem niet snel genoeg kon gebeuren. Des te eerder kon hij beginnen met revalideren en zijn leven weer op pakken.
Voor sommigen is mijn grote opluchting en blijdschap na gisteren erg moeilijk te bevatten misschien. Maar voor het eerst sinds het ongeluk, zag ik mijn broertje weer zoals ik hem. Ik zag de opgewekte, grappen makende, doorzetter weer. Dit had echt zo anders kunnen aflopen...
Hij heeft gisterochtend ook voor het eerst vast voedsel naar binnen gekregen. Hij zal echter aan de sondevoeding blijven en op de IC moeten vertoeven tot hij genoeg op eigen kracht kan eten.

Tot zover gaat het dus tegen alle verwachtingen in uitzonderlijk goed met hem. Nu hopen dat dit zo door gaat.
De operaties zijn met een dermate succes uitgevoerd dat we nu kunnen spreken over eventuele vervolg operaties. Deze zijn afhankelijk van hoe alles geneest. Wederom duimen...

Om een heel lang verhaal kort te maken: veel goed nieuws. Maar ik zal me pas echt op mijn gemak voelen als mijn broer van de IC af is.

Graphicnizor

Hier krijg ik en wellicht ook nog vele vele anderen een lach van op het gezicht.
Zoals ik al zei, je broer is sterk, en een engel met judoka kwaliteiten op de schouder gehad.
Gaf ook al eerder aan dat de berichten van een week geleden al erg gunstig voor hem waren.
Ik ben blij voor jou maar ook voor je broer.
Eigenlijk voor iedereen!!! Het heeft me goed gedaan jou er even doorheen te slepen. en vooral nu er resultaten zijn die alleen maar positiever zijn kan ik zelf ook weer lachen.
Ik ben er zelf ook van geschrokken en wist echt niet wat ik nou moest doen.

Hopelijk heb ik voor jou het goede gedaan
Dikke knufsel voor jou en je broertje!

Liefs Graph

GekkeLeo

Naar bericht zeg! Heel veel sterkte iedereen en met het herstel!

JMT

Ik sluit me helemaal bij GN aan! Inderdaad echt tof al dat goede positieve nieuws! :D

Khim

Klinkt in ieder geval stukken beter. Hopelijk blijft alles goed gaan en heeft hij een goed herstel. Weet wel dat eigen positieve insteek ook herstellend kan werken, dus hopelijk blijft dit zo gaan. Nogmaals sterkte en de duimmachine staat weer aan. Denk aan jullie.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Wertha

Mooi dat het de goede kant op gaat. :)

Veel succes nog!
Aantal onweersdagen 2024: 5 | 2023: 17 | 2022: 21

Powered by EzPortal