Wat is dit?

Topic gezien door 2363 bezoekers
Gestart door Mariska, ma 28 mei 2012 - 18:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariska

Onderweg van Apeldoorn naar Eindhoven kwam ik dit tegen in de buurt van Ewijk, zo rond een uur of 17. Zoals jullie zien op de foto is het een hele afgebakende rand met 'heiigheid'. Kan iemand mij vertellen wat dit is?

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Marcel

Als het dichter bij zee was zou ik zeggen dat het de zeemist is, maar zo ver in het land was dit niet te zien neem ik aan  :)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Tyshane

Dat hadden wij hier ook. Bij Elburg en het Veluwemeer schitterend weer en stukken verder de polder in zag je een brede laag laaghangende bewolking. Wij zeiden ook al zeemist, maar goed daar is geen zee, maar daar leek het echt op idd...

Shadow112

Hier ook ineens mist en kou  :o

Knmi.
ZICHT:
Boven zee mist, deze trekt in de avond het land binnen in het N- en NW kustgebied op veel plaatsen advectieve mist. Elders opnieuw nevelig. Door de dagelijkse gang lost boven land de mist spoedig op. Ten noorden van het koufront goed zicht.

Misschien toch iets van het koufront?

Graphicnizor

Als je in buurt bent van water kan dat gewoon mistvorming zijn wat je ziet

Mariska

We waren net de Waal over, richting de Maas. Zou de Maas dan zo'n bank kunnen 'veroorzaken'?

Mocht ik wat later reageren, ik ben momenteel met vakantie in het Bayerische Wald en Oostenrijk, dus ik ben even met andere leuke dingen bezig  :)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Oxize

Zie je meestal bij grote temperatuur verschillen, bijvoorbeeld na een korte bui. Nevel die dan optrekt vanuit de grond. De grondlaag moet dan wel goed warm zijn geweest.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal