Ook in Nederland stagneert de opwarming

Topic gezien door 2032 bezoekers
Gestart door Shadow112, ma 18 jun 2012 - 13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow112

Ook in Nederland stagneert de opwarming

De afgelopen 10 jaar warmt het klimaat niet verder op. Ook in Nederland blijft de gemiddelde temperatuur al jaren op hetzelfde niveau steken. Als je kijkt naar de gemiddelde temperatuur over de periode januari t/m mei, dan zie je zelfs een licht dalende trend (zie grafiek hieronder)



De winters zijn de laatste jaren weer kouder dan we gewend waren. Het stagneren van de opwarming zie je ook terug in het aantal tropische dagen in de laatste 5 zomers. Gemiddeld meet men in De Bilt 4 dagen met een temperatuur boven de 30°C.. Maar sinds 2007 wordt dat gemiddelde niet meer gehaald. Het water van de Noordzee is momenteel een stuk kouder dan in 2007. De grafiek hieronder laat de watertemperatuur voor de Nederlandse kust zien. Die is half juni 2012 slechts 15°C.


De watertemperatuur voor de Nederlandse kust is al gedurende heel 2012(zwarte lijn) lager dan in 2007.

De gemiddelde temperatuur in Nederland wordt sterk bepaald door de temperatuur van het Noordzeewater. De huidige lage temperatuur voorspelt weinig goeds voor de komende zomer. Ik denk dat het aantal tropische dagen weer zal tegenvallen en onder het gemiddelde (4) zal blijven. Het stagneren van de opwarming is goed nieuws: het is wat Greenpeace en IPCC willen bereiken.

Bron: cassandraclub.wordpress.com

klimascepie

Het is juist heel erg slecht nieuws voor het ipcc. Ik weet niet of het verhaal en beetje bekend is maar volgens het ipcc warmt de aarde op of beter nog wetenschappers die contact hebben met het ipcc zeggen dat de aarde opwarmt. Dat de aarde dat dus niet doet staat haaks op wat zei beweren.

Er kunnen nu dus 2 dingen gebeurd zijn.
Of de wetenschappers zitten er volledig naast en dan bedoel ik zelfs tot 150% fout.
Of en deze optie lijkt mij het meest aannemelijk, de aarde heeft niet goed op gelet en is domweg vergeten op te warmen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

klimascepie

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Powered by EzPortal