Dag allen

Topic gezien door 2141 bezoekers
Gestart door Remko, vr 25 mei 2012 - 21:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remko

Net als al die andere mensen hier zal ik mij maar even kort en snel voorstellen.

Voor jullie me gaan bestoken met weer gerelateerde vragen: Ik ben een leek op dat gebied... Ik weet wanneer het regent, waait, sneeuwt of hagelt... Maar het hoe, wat, waar en wanneer heb ik weinig kaas van gegeten.

Ik vernam echter via Jan dat er hier nogal eens wat vermeld werd over weer gerelateerde prachtige natuurfenomenen (brand, storm etc.) en daar is het broodje dan wel aardig belegd met kaas...

Van oorsprong heb ik een brandweerachtergrond en dan met name gericht op brand in de natuur. Iets wat men in Nederland nog veelal ziet als een groot probleem. Maar net als alle weer fenomenen heeft moeder natuur er niet voor niets voor gekozen om de plantjes, boompjes en struikjes brandbaar te maken. Dus vuur in de natuur is een natuurlijk proces.

Dus met vragen over alles wat (natuur)brand gerelateerd is (periodes, ontwikkeling etc.) vraag maar raak. En ik ben hier vooral om te ontdekken welke invloeden het weer nou op die branden hebben en of dit op enige wijze inzichtelijk te maken is.

Daarnaast ben ik zeer geïnteresseerd in alles wat ook men in Nederland ook maar enigszins ziet als 'extreem weer'.

Dus ik hoop hier veel kennis op te kunnen doen en zal vooral veel meelezen en dingen vragen. Maar daar waar ik wat kennis vanuit mijn wereldje kan inbrengen zal ik dat zeker niet laten!

Mochten jullie vragen hebben verder, gooi ze maar in de groep. Vragen staat vrij, of je een antwoord krijgt merk je vanzelf!

Stephanie

Welkom, en veel plezier hier!
Leuk dat je zulke specifieke kennis hebt :)

Daisy

Welkom op het forum!
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Jan van Ooijen