Noodweer gaat langs Eindhoven heen

Topic gezien door 2635 bezoekers
Gestart door Mariska, zo 20 mei 2012 - 21:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariska

Op 10 mei was er hevig onweer in Nederland, evenals vandaag. Op beide dagen zijn alle buien elke keer ten zuiden of ten noorden van Eindhoven langs gegaan en werd Eindhoven niet door het noodweer geraakt. Vandaag brak de bui tevens ook voor Eindhoven open en ging zodoende ook weer langs ons heen.


Is dit toeval of is er op een of andere manier (geologie?) daar een verklaring voor te vinden?
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Sietse

Hetzelfde had ik hier in Kaatsheuvel, is gewoon een kwestie van 'ongeluk'. De hoogteverschillen in onze omgeving (Brabant) zijn zo gering, dat het hier niet mee te maken kan hebben. Ook de welbekende fabeltjes als: "het onweer kan de rivier niet over" of "het onweer zit tussen de rivieren vast" kloppen niet. Zie hier een stukje van het KNMI erover: http://www.knmi.nl/cms/content/23843/onweer_over_rivieren

Onno_D

Is inderdaad gewoon een kwestie van pech. Niks aan te doen. Een gevalletje ''volgende keer beter''. Vandaag weer een kans op onweer, dus wie weet ;)

Mariska

Citaat van: Sietse op ma 21 mei 2012 - 17:05
Hetzelfde had ik hier in Kaatsheuvel, is gewoon een kwestie van 'ongeluk'. De hoogteverschillen in onze omgeving (Brabant) zijn zo gering, dat het hier niet mee te maken kan hebben.]

Tnx voor je antwoord en de info. Dat van de rivieren wist ik al, maar ik vroeg mij af of er toevallig iets was. Het is dus gewoon botte pech  :(
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Jan van Ooijen

Citaat van: Sietse op ma 21 mei 2012 - 17:05
Ook de welbekende fabeltjes als: "het onweer kan de rivier niet over" of "het onweer zit tussen de rivieren vast" kloppen niet.

Mja leg mij dan eens uit waarom ik hier in Zaltbommel vaak geen onweer heb en dat alles oplost bij de Maas?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vlerk

Noord-Eindhoven (Acht, Achtse Barrier, Blixembosch) heeft er toch flink van langs gekregen hoor.

Mariska

Citaat van: vlerk op do 24 mei 2012 - 11:41
Noord-Eindhoven (Acht, Achtse Barrier, Blixembosch) heeft er toch flink van langs gekregen hoor.

Dat was gisteren, ik had het even over van de week.

Hier in het zuiden van Eindhoven viel het gisteren wel mee. Ik had het veel erger verwacht. Het is bij wat ontladingen en veraf gerommel gebleven en wat regen. Geen gekke dingen dus.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Powered by EzPortal