Bolts of Fire.

Topic gezien door 958 bezoekers
Gestart door Impreza, wo 25 apr 2012 - 16:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Impreza

Enige tijd geleden zag ik op Discovery een docu met de titel: Bolts of Fire. En dan heb ik het echt over een tijdje geleden, dat is nu ongeveer 3 weken terug namelijk.
Ik heb al die tijd zitten wachten op links naar korte stukjes al-dan-niet een link naar de volledige uitzending van deze docu.  Tot op vandaag de dag helaas geen sucses...

Waarom dan deze topic? Vraag je je nu af. Omdat ik deze docu toch in het (weer)licht wil plaatsen, een aandachtspuntje voor mede onweer-fanaten want het was namelijk ZEER interesant! Het is nu net geen 3 weken terug dat ik deze docu zag. Ik heb al die tijd gehoopt ergens op het Internet filmpjes te vinden over deze docu om de mate van: 'zeer interessant' te staven. Helaas, bijna 3 weken na dato, nog niets gevonden. Dus ik zal het met pure tekst moeten doen.

Alles kwam voorbij. Van: hoe ontstaat onweer nu eigenlijk? Tot en met: Wat doet een onweersbui met de Ozonlaag van ons planeetje? En daartussen de verschillende varianten van onweer incluis Sprites! Buiten de Sprites om, de verschillende andere ontladingen boven de bui. Ze gingen ook in op: hoe komt een bliksem nu eigenlijk tot een inslag? En: wat is een bolbliksem nu eigenlijk?
Echt ALLES kwam aan bod. Van: hoe heet is een bliksem nu eigenlijk (per soort besproken) tot zelfs je overlevingskansen als je geraakt wordt (met de effecten van de verschillende soorten aan bod en MET mensen die een 'hit' hebben overleefd!) Van wat wij zien en ervaren hier op de Aarde zelf, tot wat er buiten ons beeld gebeurt boven de wolken.

Houd Discovery in de gaten, ze herhalen best wel vaak. Bolts of Fire is het kijken MEER dan waard! Ik weet 1 ding wel erg zeker: als ik deze docu nog eens tegen kom neem ik hem op.

Liefs en, als je de docu ook tegenkomt en kan zien: veel kijk plezier!
Impje.

Powered by EzPortal